MITÄ hemmettiä sitä kokkailee perheelle ruoiksi näillä helteillä???
Hiki valuu noroina muutenkin, saati sitten jos lieden äärellä kökkii tai uunia kuumentaa (ei ilmastointia asunnossamme).
Apua!!
Kommentit (13)
grillimakkaraa, pyöryköitä, kalapuikkoja, savukalaa, silliä, broilerinkoipia jne. Ollaan ihan hulluina uusiin perunoihin! Joka päivä on ruualla perunoita ja fetasalaattia ja lisäksi joku helppo ja nopea lisuke. Hyvä kylmä sörsseli uusille perunoille tulee, kun yhdistät tuorejuustoa, kermaviiliä, savukalaa ja mausteita, nam!
Samoin risotot (esim. broiskusta). Kalan paistat alle vartissa.
Keitothan saa myös nopeasti.
Jos ruoan tekemiseen menee kaiken kaikkiaan puolisen tuntia, se ei ole mielestäni paljon.
Jonkun verran käydään syömässä myös mm torilla ja ravintoloiden lounas-buffeteissa, siis ns kotiruoka-buffeteissa.
mutta se ei ollutkaan pointtini vaan se että mulla riittää suihkun jälk pukeutuminen siihen että hiki valuu saati sitten jos/kun kokkaan vaikka vain sen ½h :/
Taidan olla epänormaali, hikouluni kanssa:((
Ap
Esim. fetasalaatti kanalla tai tonnikalalla on oikein hyvää.
Samoin makaronisalaatit.
Keitot ovat myös pop, vaikka syödäänkin lämpimänä.
Siis valmiita, ei niin hirveän E-koodi/suola ympättyjä lisukkeita?
Ap
hellan edessä. Kanaa, kalaa jne. Lisukkeena uusia perunoita tai salaattia. Tänään kyllä ajattelin tehdä poronkäristyksen, mutta sekin tulee melkein itsestään, kun hautuu liedellä. Muusin kera.
Ja toisaalta, eikös siellä ulkona ole kuumempi kuin sisällä, grillasi tai ei...
Ap
Mä just kyselin näköjään sun perässä samaa juttua. Olen sortunut syöttämään pikkulapselle (olen tän viikon kahdestaan häen kanssaan), nyt E-koodittomia eineksiä, esim. pinaattikeittoa yms ja sitten paljon uusia perunoita ja lisukkeita, kuten joku tuossa yllä sanoikin ja samoin keittoja olen tehnyt. Smoothieita meillä uppaa kans ja samoin sellaista mehukeittoa, hyvä kun niitä juo, muut juomiset on vähemmässä. Salaattejakin meillä syödään helteillä paljon, onneksi myös lapsi tykkää. Liedellä kun teen ruokaa, niin keitän keittoveden ensin vedenkeittimessä. Kaikki uuniruuat olen unohtanut, jo nyt nukkuminen on kuumassa asunnossa riittävän vaikeaa.
Nyt mielen päällä on tehdä makaroonivelliä, tuommoisen 10-15 keittämisen vielä kestän, samoin kuin uusien perunoiden, mutta mitään karjalanpaistia tai ohrapuuroa en kyllä näillä helteillä tee.
ulos syömään tai syökää noutoruokaa, jos on ihan toivotonta, terassilla on mukava istua syömässä!
Edullisemmat vaihtoehdot on salaatit, puolivalmisteet ja parin päivän ruokien valmistus kerralla, niin jää ainakin joka toinen lieden edessä hikoilu väliin. Meillä paistetaan esim. broileria tuplamäärä kerralla ja seuraavana päivänä syödään broilerisalaattia. Myös valmiiksi kypsennetystä kalasta tulee hyvä ja ruokaisa salaatti.
niin eihän se sen kuumempaa ole, koska voi istuskella varjossa tms ja ruoka kypsyy lähes itsestään. Ajatuksena on vaan se, ettei tarvitse hellen ääressä hämmennellä.
Siis valmiita, ei niin hirveän E-koodi/suola ympättyjä lisukkeita?
Meillä syödään uusien perunoiden kanssa, kurkkua, porkkanaa, kalapuikkoja (kun oikein valitsee ei niissä kovasti ole suolaa/E-aineita). Samassa ajassa kun perunat kiehauttaa paistaa kyllä kalapuikot, tai vaikka tekee pikaisen jauhelihakastikkeen...
ja kerrosvoileipiä. Smoothieita.