Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen roskisdyykkari, entäs sinä?

Vierailija
07.07.2010 |

Ihmettelen, miksi ihmiset heittävät roskiksiin täysin ehjää tavaraa. Miksi ei laittaa niitä kiertoon?

Olen ottanut roskiksista mm: pitkän kapean peilin, pienen maton, kassin, takin, pyörillä kulkevan matkalaukun, kirjoituspöydän tuolin, käyttämättömiä astioita pakkauksissaan ja vaikka mitä muuta ...

Olen ehdottanut asukastoimikunnalle, että tilaisivat pihalle vaikka kerran vuodessa siirtolavan, jossa voisi kierrättää tavaraa, mutten ole saanut aloitteeseeni mitään vastausta. täytynee kysyä, onko aloitetta edes käsitelty.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimääräiset tavarat ja siellä on aina jotain. Lehtiä ja kirjoja lähinnä otan, kun olen lukenut, tuon takas.

Ehdota tälläistä taloyhtiölle.

Vierailija
2/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko dyykannut ruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole dyykkari. Ostan tarvitsemani kaupasta.

Vierailija
4/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta katselin rikospaikkasiivoojien arkea, ja siinä siivoojat peittivät patjan verijäljet sellaisella valkoisella spraymaalilla (jottei kiinnitä huomiota). Oli itsemurhan tehnyt lojauttanut aivonsa siihen. Patjasta tuli kuin uusi. Sitten se vietiin roskiin. Ajattelin vain, että kukahan on patjan tarpeessa ja sen sieltä poimii? Samaten vaatteissa saattaa olla paljon sellaista, mistä emme tiedä..

Vierailija
5/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta katselin rikospaikkasiivoojien arkea, ja siinä siivoojat peittivät patjan verijäljet sellaisella valkoisella spraymaalilla (jottei kiinnitä huomiota). Oli itsemurhan tehnyt lojauttanut aivonsa siihen. Patjasta tuli kuin uusi. Sitten se vietiin roskiin. Ajattelin vain, että kukahan on patjan tarpeessa ja sen sieltä poimii? Samaten vaatteissa saattaa olla paljon sellaista, mistä emme tiedä..

Yööökk muutenkaan kuka nyt dyykkaisi patjaa. Kuvottava ajatus, vaikka siinä olisi vain edellisen nukkujan 10 vuoden talit eikä edes aivonjäänteitä. Dyykkaan kyllä kaikenlaista ja melkein kaiken hankin kierrätettynä mutta patjassa menee raja. Sitä ei voi pestä eikä muutenkaan hygienisoida.

Vierailija
6/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole hygieniahysteerikko joten kierrätetyt kamat on jees, tietysti kuntovaatimukset on niissäkin.

Itse olen löytänyt roskakatoksesta (ei olleet niissä pöntöissä) kirjoituspöydän tuolin, miehelle kengät + fleecen, maton, kirjoja. Muutakin olisi saanut, mutta kaikkea ei viitsi raahata jos ei tarvitse. Lehtiroskiksesta napsin naistenlehtiä ja kuukausiliitteitä.

Meidän taloyhtiössä on kierrätyshuone, ja lähiseudulla järjestetään useammatkin tavaranvaihtopäivät vuodessa. Näin täällä viherpipertäjien kotiseudulla Helsingin Käpylässä ;)

Vierailija
7/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkin aina roskalavat kurkkimalla olisiko siellä jotain ihanaa vanhaa epähuomiossa pois heitettyä tavaraa. Ei ole ikinä ollut.

Mäkin ihmettelen, että miksi heitetään pois ehjiä tavaroita. Veisi vaikka kirppikselle tai antaisi jollekin tarvitsevalla. Kierrätyskeskukseen voi viedä mitä vain.

Itse olen joskus jättänyt jotain tavaroita meidän roskiskatokseen ja laittanut niin lapun, jossa lukee: Saa ottaa. Aina on kama lähtenyt ennen roskisauton tuloa.

Vierailija
8/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dyykkasin kerran keinutuolin, ihan ok kuntoinen. MYin sen Huutiksessa 600e:lla...

Vierailija
9/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain tavaroita ja laittanut. Muutama tuoli ja peili.

Mutta yleensä otan lehtiä ja lukasen.

Vierailija
10/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatus on aikaslailla ällöttävä! Kirppareilla käyn kyllä, pesen heti kädet sen jälkeen, laitan kirjat, lelut yms pakastimeen mitä ei voi pestä. Toisaalta, tässä ei oo järkee, mutta minkäs teet, en sentään lue kirjaston kirjoja kirurginhanskat kädessä :D

Ystäväni oli dyykannut roskista, siis roskiksen vierestä, laatikkoon pakattuna vauvanvaatteita, nättejä kun mitkä, antoi ne sitten minulle, ihastelin niitä kunnes kaveri kertoi mistä ne oli löydetty. Taisi arvata että en olis ottanut jos olisin tiennyt. Eihän ne miksikään tietenkään siinä menneet, ja nekin vaatteet tuli varmasti pestyä kahteen kertaan, ensin kaveri, sitten vielä minä, mutta silti. Ei ole mun juttu vaikka kuitenkin kierrättäminen on jees, en vaan kerta kaikkiaan näe itteäni penkomassa roskiksia.

Ehdottamasti ajatus ois kyllä aika kiva, mutta en oikeen jaksa uskoa että kauhean moni ilkeäis tulla penkomaan siirtolavalle "vanhaa romua". Ystävien ja tuttavien kesken ihan toinen juttu.