Pitäiskö jo aloittaa kiinteät?
3kk vauva söisi maitoa vaikka kuinka, mutta kun mahaan ei mahdu määräänsä enempää, pulauttelee... ihan kuin ei nälkä enää lähtisi vaikka syö reippaasti yli litran päivässä.
Kommentit (6)
niinkö? siellä kun sanotaan tänään toista ja huomenna toista. Haluan äitien mielipiteitä.
(yksikin kysymysmerkki riittää)
AP
Tuntuu, että toisilla on kauhea kiire aloitella kiinteitä. Tuossa iässä vauvoilla on tiheänsyömisen kausi yleensä. Hetken kuluttua se tasaantuu. Ja toinen asia. Nyt on ollut nämä helteet. Olisiko vauvalla vaan jano? Annatko pullosta vettä? Tai voi sitä hörppyyttääkin, jos ei halua pulloa antaa. Jos kasvu hidastuu huomattavasti niin sitten kannattaa harkita kiinteitä.
Minä annoin huonosti kasvavalle vauvalle neljäkuisena kiinteitä, saatoin jonkun lusikan maistattaa joskus sitä ennenkin. En ole ihan varma enää miten se meni. Mutta se pitää ite miettiä.
Vauvat kyllä monesti pulauttelee maitoa, varsinkin jos ei ole semmoinen vauva joka osais luonnostaan lakata syömästä ennenkuin tulee täyteen. Oma on justiin semmoinen, syö niin kauan kuin ruokaa tarjotaan ja sitten oksentaa, on ollut pakko oppia itse lopettamaan antaminen tarpeeksi ajoissa. Tuo kun ei oksenna vain liikoja pois vaan sitten kaaressa mahansa tyhjäksi.
Mutta mieti itse. Vauva ei kuole kiinteisiin (ennenhän ne aloitettiin 3kk), mutta voi sitä toisaalta odottaakin.
jos lapsella on vain kova imemisen tarve? Imeminenhän on mukavaa :) ja saa vielä läheisyyttä samalla.
Kokeile tuttia!
Omalle pojalleni annoin alle nelikuisena jo mutustettavaksi esim raakaa porkkanaa ja kurkkua. Ei saanut niistä palaa kun ei ollut hampaita mutta suulle tekemistä.
AP