Tupakointi, varsinkin julkislla paikoilla ja vieläpä
kävellessä röyhyttely -siinä vasta jotakin, joka assosioituu nykyään matalaan sosiaaliluokkaan. Ei voi olla kamalampaa näkyä kuin nainen ostoskeskuksen ulkopuolella röökillä, toinen käsi lastenrattaiden aisassa. Tai kävelemässä kadulla vetämässä samalla posket lommolla tupakkaa.
Kommentit (16)
että kieltämättä tulee mieleen että tupakoitsijoiden on pakko olla vähä- älyisiä.
Koskee myös miehiä.
oli juhannuksena kun nainen työnsi rattaita,jossa n.max 1v kyydissä.Humalassa silmät puoli ummessa,onnellinen virne naamalla :( en voi ymmärtää...toisessa kädessä olut tölkki..
Toissapäivänä oltiin uimarannalla tyttöni 2 v. kanssa, ja muuan äiti tuli pyyhkeidemme viereen oman lapsensa (n. 3 v.) kanssa tupakoimaan.
Heidän "leirinsä" oli ihan muualla, ja tyttöni oli juuri tullut varjoisaan paikkaamme huilimaan auringosta, niin sitten tämä tupakka-äityli tulee juuri hänen viereensä savustamaan ja toi vielä oman lapsensa mukanaan "tule, varjossa on parempi olla". Hän söi tupakoivan äitinsä vieressä evästä hiukan vastentahoisen näköisenä... Miksei lapsi saanut olla siellä missä heidän muu seurue oli, miksi piti raahata hänet "tupakalle"! Ja vielä piti mennä röyhyttelemään toisten lasten viereen eikä voinut mennä kauemmas.
Yökötti todella noin juntti ja ääliömäinen käytös, hain lapseni heti pois siitä ja mulkoilin kyllä pahasti.
Ja kyllä, lastenvaunuja työntävät tupakoitsijat ovat erittäin oksettavia.
Tänään lapsiperheiden suosimalla rannalla eräs isokokoinen nainen kessutteli pyyhkeellään vaikka vieressä oli (muiden) lapsia.
Toinen mitä en ymmärrä on leikkipuistossa polttaminen. Todistin yhtenä päivänä kunnon kissatappelua jossa eräs äiti oli hyökätä tupakoivan äidin päälle kun tämä ei suostunut menemään muualle röökaamaan...
Ja bussipysäkin katoksen alla on myös mun mielestä typerä paikka polttaa.
en mäkään ymmärrä lastenrattaita työntäviä tupakoitsijoita, mut..
ns: ylempi sosiaaliluokka polttaa taatusti yhtä paljon kuin alempikin, mut ne onki vaan kaappipolttajia, eivät uskalla maineen manetyksen pelon vuoksi edes tutkimulseen vastata totuudenmukaisesti.
Tupakoimme silti. Minä satunnaisesti, mies vakituisesti.
Ei tosin koskaan uimarannalla, leikkipuistossa ym. Lähinnä baarissa (joko ulkona tai kopissa), omalla parvekkeella (sattumalta asumme vielä kulmahuoneistossa ylimmässä kerroksessa) tai muuten muita häiritsemättä.
Pidämme silti molemmat tupakointia typeränä tapana, mutta hyväksymme tämän paheemme.
yksi päivä miehen kanssa mietittiin, miten viimeisen 10-15 vuoden aikana koko tupakoinnin luonne on muuttunut. Aiemmin normaalia, nyt käynyt niin harvinaiseksi, että tupakoitsijat näyttävät lähes luimistelevan jossain sivussa. Mekin olemme molemmat entisiä tupakoijia. Hyvä että on vähentynyt.
tarkoitinkin juuri tuota JULKItupakointia ja vieläpä lasten äärellä. Samoin kaikkinainen tupakointi kanssaihmisiä häiriten bussipysäkeillä, puistoissa, katuvilinässä, porttikäytävissä... Iuh! Olen itse entinen tupakoija, nykyinen satinnainen biletupakoija. Poltan ehkä 2-3 tupakkaa kahdessa kuukaudessa. Mutta ei tulisi mielen viereenkään savustaa kenenkään nenän alla tai lähellä naapuriani tonttimme rajalla.
Kävellessään tupakoiva (nainen) on erityisen ruma näky, minunkin silmissäni. AP
Tuo asennemuutos taisi lähteä jostakin siltä, kun tupakointi kiellettiin päiväkotien ja leikkipuistojen liepeillä. Millä ihmeella se sitten tehtiinkin, niin asenneilmapiirin muutos on todellinen ja erittäin hyvä!
T: Nurkkaan tumpattu tupakoija ja suosiolla siellä
miten tossa yhes viestissä toi "isokokoisuus"liitty tohon tupakointiin?kertoi enemmänkin kirjoittajasta....
yhta kiivaasti juoppoja? Alkoholi tappaa paljon nopeammin ja varmemmin kuin nikotiini. Kukaan ei ole kuollut ensimmaiseen tupakkakokeiluun, alkoholiin kyllakin.
Nikotiinihuuruissa ei myoskaan tapeta liikenteessa. Kuitenkin se on paljon hyvaksyttavampi myrkky.
Itse en kiinnitä kanssaihmisiin niin paljoa huomiota, että mulkoilisin jotain vastaantulevaa ja kävellessä tupakoivaa naista jotenkin. Mahdankohan edes huomata sitä tupakkaa? Ainoastaan silloin kiinnitän huomiota, jos tupakoi maha pystyssä. Muuten en.
Olen korkeakoulutettu ja tupakoimaton, mutta en jaksa stressata toisten tekemisistä.
ovat toisilleen.
Minusta tupakointi on rumaa, mutta se ei liity tupakoijan sukupuoleen mitenkään.
Naisilla ei ole mitään tasa-arvoa niin kauan kuin omien joukosta löytyy tällaisia sovinisteja.
Tänään lapsiperheiden suosimalla rannalla eräs isokokoinen nainen kessutteli pyyhkeellään vaikka vieressä oli (muiden) lapsia.
Toinen mitä en ymmärrä on leikkipuistossa polttaminen. Todistin yhtenä päivänä kunnon kissatappelua jossa eräs äiti oli hyökätä tupakoivan äidin päälle kun tämä ei suostunut menemään muualle röökaamaan...
jos siellä ei ole tupakointi kielletty ?
Ok, ei tupakantuoksu ole hyvää, mutta tuskin passiivinen tupakointi lasten läheisyydessä ULKONA vaikuttaa oikeesti mihinkään muuhun, kun äitien verenpaineeseen.
Ystäväni naapuri polttaa parvekkeella, joka on sallittu. Heillä on vaihtoehto etteivät käytä koko parveketta, koska inhoavat tupakantuoksua mutta ei asialle voi mitään tehdä. No voi, muuttaa.
jos siellä ei ole tupakointi kielletty ?
Ok, ei tupakantuoksu ole hyvää, mutta tuskin passiivinen tupakointi lasten läheisyydessä ULKONA vaikuttaa oikeesti mihinkään muuhun, kun äitien verenpaineeseen.
Ystäväni naapuri polttaa parvekkeella, joka on sallittu. Heillä on vaihtoehto etteivät käytä koko parveketta, koska inhoavat tupakantuoksua mutta ei asialle voi mitään tehdä. No voi, muuttaa.
Poltatteko te kaikki muut turuilla ja toreilla? ap