Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hain yliopistoon

Vierailija
05.07.2010 |

tänään tuli kirje, että oon varasijalla 34. Helvetti.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli siitä, ettei ollut varaa jäädä viettelemään välivuosia. Halusin olla varma, että pääsen sisään, joten luin hyvin. Pääsin opiskelemaan erinomaisin pistein, tein tutkinnon neljässä vuodessa ja olen jo vuosia ollut menestyksekkäästi oman alan töissä.

t. se pari kuukautta joka päivä lukenut

Ja ihmettelen todella ihmistä, joka on lukenut kirjan joka päivä kuukausien ajan. Eikö jo järki sano, että joku muu ala voisi olla oma juttu jos joutuu niin älyttömästi pinnistelemään?

Vierailija
2/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli siitä, ettei ollut varaa jäädä viettelemään välivuosia. Halusin olla varma, että pääsen sisään, joten luin hyvin. Pääsin opiskelemaan erinomaisin pistein, tein tutkinnon neljässä vuodessa ja olen jo vuosia ollut menestyksekkäästi oman alan töissä.

t. se pari kuukautta joka päivä lukenut

Ja ihmettelen todella ihmistä, joka on lukenut kirjan joka päivä kuukausien ajan. Eikö jo järki sano, että joku muu ala voisi olla oma juttu jos joutuu niin älyttömästi pinnistelemään?

Mä olen tasan yhden tenttikirjan lukenut useammin kuin kerran. Hyvin on mennyt. Usein päässyt tentistä/pääsykokeesta läpi, vaikka olen lukenut kolmasosan kirjasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko aineistotehtävä vai missä osa-alueessa tuli kämmi?

Vierailija
4/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijalta 34 ei kyllä pääse. Elleivät sitten kaikki sisään päässeet plus kymmenen ensimmäistä varasijalla olevaa peruuta:)

Vierailija
5/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi hakijamäärät ovat nousseet 10-30 %:lla. Kokeet ovat myös sen mukaiset! Aika guru saa olla, että kertalukemisella pääsee sisälle.

Vierailija
6/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosiaan totta, että tilanne elää ja varasijoiltakin pääsee. Olen vaan aika järkyttynyt että sain vaan 39/60 pistettä. Täytyy käydä katsomassa paperit läpi kun siihen on reilun viikon päästä mahdollisuus.

Vierailija
7/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi hakijamäärät ovat nousseet 10-30 %:lla. Kokeet ovat myös sen mukaiset! Aika guru saa olla, että kertalukemisella pääsee sisälle.

on oppimistyylistä ja lukutekniikasta kiinni! Jotkut eivät tarvitse kuin sen yhden lukukerran!Ja ap:lle neuvoksi seuraavaan kertaan: jos et opi pelkästään lukemalla, vaihda tekniikkaa! kirjoita vaikka tärkeimmät asiat ylös samalla kun luet!

Vierailija
8/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin onnistui, sisälle pääsin että heilahti.

Vierailija
9/29 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä joka tuolla aiemmin vastasin että olen kahta eri alaa päässyt opiskelemaan lukematta juuri mitään, pääsin tätä toista alaa opiskelemaan viime vuonna

Vierailija
10/29 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemaan sosiaalityötä 2 kertaa. kummallakin kerralla töpähti siihen että olin sittenkin lukenut liian vähän. kysymykset olivat helppoja, joten minun olisi pitänyt osata. en vain muistanut vastauksia, vaikka muistin kyllä että olin lukenut ne kirjasta. yksikin termi pyöri päässä ennen saliin astumista, mutta en silti tarkistanut mitä se tarkoitti,.. ja tottakai kokeessa kysyttiin juuri sitä.

Vierailija
11/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistautua niihin pääsykokeisiin vähän paremmin?

Vierailija
12/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yo-pisteet oli tosi hyvät. Ottaa päähän ihan törkeesti.

ap

Vierailija
13/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitais kenties esittää sinulle jotain vinkkejä ensi vuodeksi!

Vierailija
14/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille alalle sä luulit pääseväsi lukemalla kirjan neljästi???

Minä olen pyrkinyt ja päässyt yliopistoon kahdesti, molemmilla kerroilla luin pääsykoekirjan kerran päivässä kahden kuukauden ajan. Ekalla kerralla kirjoja oli kaksi, toisella kerralla kolme, eli lukukertoja tuli kuitenkin kymmeniä... Osasin pätkiä ulkoa mennessäni kokeeseen.

Mutta mä en mennytkään kokeilemaan kokeeseen, että pääsenkö opiskelemaan, tiesin että pitää päästä.

Jos et ole tosissasi, et myöskään saavuta mitään.

Vierailija
15/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lukee kerran huolella ja joku toinen 15 kertaa. Tästä voi sitten päätellä kumpi on sopivampi sisään, jos molemmat pääsevät. :)

Vierailija
16/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ kaikki sisään päässeet, jotka ovat lukeneet paremmin kuin ap.

Vierailija
17/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se kertalukeminen riitä, jos vain ymmärtää lukemansa.

nm. fm.

Vierailija
18/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties kuinka moni noista hyväksytyistä on sellaisia, jotka ovat hakeneet useaan paikkaan eivätkä tule ottamaan paikkaa vastaan?

Vierailija
19/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi kokeen laatijan kanssa tapaaminen, jossa näet mikä meni vikaan, ja panosta ensi vuonna juuri siihen asiaan. Muista, että kokonaisuuksien hallinta on kaiken a ja o.

Jos kyseessä on tosi suosittu aine, kirjat joutuu opettelemaan käytännössä melkein ulkoa, ja lisäksi seuraamaan muita aiheeseen liittyviä juttuja eri medioissa, jos haluaa todella loistaa kokeessa.

Saako kysyä, mikä aine oli kyseessä?

Vierailija
20/29 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeessa ei ole mitään väliä sillä ymmärtääkö, vaan kirjat pitää vain osata ulkoa.

Eiköhän se kertalukeminen riitä, jos vain ymmärtää lukemansa.

nm. fm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi