Hääpari saa lahjaksi rahaa häälahjatililleen kuten ovat toivoneet
mutta viedäänkö juhlaan kuitenkin kortti?
Itselläni on kaikki hääjuhlissa saadut kortit tallessa ja mietinkin että miten nykyään kun haluavat lahjan suoraan tilille?
Kommentit (9)
aina näissä typerissä rahastus-häissä.
kyllä minäkin ihmettelisin asiaa, eihän sinne häihin viedä lahjaakaan. En ole koskaan joutunut tollaseen tilanteeseen.
Menee vähän off topic, mutta mikä tekee häistä rahastuksen, jos pyydetään lahjat rahana? Eikö häihin ole kuitenkin tapana viedä lahjoja? Siis kaikki häät ovat rahastuksia?
Minusta on täysin ymmärrettävää, jos ei haluta Oiva Toikan lintuja, Mariskooleja ja muuta "taidelasia" tai muita erinäisiä yhteensopimattomia turhia tavaroita nurkkiin pyörimään. Rahaa pyytämällä häälahjaksi voi saada jotain isoa, minkä sitten itse hankkii. Tai pääsee häämatkalle. Tai voi maksaa häiden kustannuksia joutumatta hirveään velkaan häistä. Mun mielestä kaikki käyttötavat rahalle on ok. Laittavathan monet lahjalistojakin Stockalle tai Sokokseen tmv, miten niiden pyytäminen eroaa rahan pyytämisestä? Vai pitäisikö meidän edelleen olla vain kainosti, että ihan sama mitä tuotte ja sitten kirota vuosikymmenet että mihin ihmeeseen minä tätäkin kippoa tarvitsen?
Häihin vain on yleensä tapana tuoda lahjoja. Eri asia on sitten se, että kutsussa toivoo, ettei lahjoja tuoda lainkaan. Ne ilmeisesti sitten ovat joidenkin mielestä ainoat oikeat kunnolliset ei-rahastushäät.
Mutta ap:n kysymykseen vastaisin, että kortin voi kyllä viedä. Siitä jää kiva henkilökohtainen muisto, jos itse raha menee isossa kokonaisuudessa johonkin suurempaan hankintaan.
Enempää kun sekään et sinne viedään joku kippo morsiusparille lahjaksi? Nyt vaan viedään jotain mitä morsiuspari on ite pyytänyt, kun eivät niitä kippoja tarvi.
Mä en oikein ymmärrä mistä kumpuu tollanen ihmesuhtautuminen siihen et toivotaan et jos haluutte muistaa niin muistakaa suoraan rahalla kun ei tosiaan tarvita enää yhtään ylimääräistä kuppia tai kippoa.
Niin mekin meinataan tehdä.
Enempää kun sekään et sinne viedään joku kippo morsiusparille lahjaksi? Nyt vaan viedään jotain mitä morsiuspari on ite pyytänyt, kun eivät niitä kippoja tarvi.
Mä en oikein ymmärrä mistä kumpuu tollanen ihmesuhtautuminen siihen et toivotaan et jos haluutte muistaa niin muistakaa suoraan rahalla kun ei tosiaan tarvita enää yhtään ylimääräistä kuppia tai kippoa.
Niin mekin meinataan tehdä.
Eli niitä ihmisiä ottaa suunnattomasti päähän se, että kun "joutuu" viemään rahaa, niin lahjan arvo on selkeästi nähtävissä. Jos vie tavaraa, voi hommata sen Mariskoolin jostain Siwan tarrakeräys hässäkästä tai pahimmassa tapauksessa käytettynä huuto.netistä tai kirpparilta....
Ja jos sinulla on yhtään aikaa ja halua, tee sellainen itse.
Jos kyseessä on "vanha" pari, joka on asunut yhdessä jo joitakin vuosia, heillä on valmis huusholli. Kuinka monta kattilaa ja Aalto-vaasia yhteen kotiin mahtuu?
Juuri osallistuttiin hääparin häämatkarahastoon, se oli heidän toiveensa ja se oli kiva täyttää. Korttia ei kyllä älytty viedä. Ollaan paljon tekemisissä, joten tietävät kyllä miten iloisia heidän avioliitostaan olemme. Hyvän matkan toivotukset näkyvät sitten tiliotteessa. :)
että ei se summan suuruus mittaa ystävyyden määrää. Vai uskotteko todella, että hääpari istuu tutkimassa, että "noilta saatiin ton verran ja näiltä näin vähän"? Ei kukaan sellaista tee!
Me ei tunneta rikkaita ihmisiä, jokainen antaa sen, mihin on varaa. Häiden ja muiden juhlien tarkoitus on ihan toinen. Se kannattaa pitää mielessä.
Siihen voi sitten rustata lahjan löytyvän tililtä =)