Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parantuminen sektiosta

Vierailija
29.06.2010 |

Kauanko kestää? Ihan suunniteltu leikkaus kyseessä. Kauanko joutuu olemaan sairaalassa, kun esikoinen kyseessä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva selviää kolmella, useimmiten ainakin neljä

Vierailija
2/9 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni suunniteltu sektio oli perjantaina, oma hoitaja olisi päästänyt jo sunnuntaina, koska voin loistavasti. Mutta kun imetys ei sujunut toinen hoitaja pyysi jäämään vielä imetyksen onnistumisen takia sairaalaan. Olin sit vielä tiistaihin ja sitten lähdettiin pois. Toi 5 päivä on kait se yleisin esikoisen kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osin imetysvaikeuksien takia mutta en usko että muutenkaan olisin aiemmin halunnut lähteä / tuntenut itseni tarpeeksi terveeksi lähtemään.

ja haavan paraneminen täysin kesti n. 6 kk. Vieläkin se tosin tuntuu, en tiedä palaako se ikinä täysin ennalleen?!

Vierailija
4/9 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona alle 3 vuorokauden päästä leikkauksesta.

Vierailija
5/9 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni takana 2 sektiota, maanantaina leikattiin ja torstaina kotiin molemmista.

Vierailija
6/9 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syntyi perjantaina ja maanantaina pääsimme kotiin.

Liikuttelin heräämössä jo jalkoja (hätäsektion jälkeen vasta 24h:n kuluttua) ja imetin vauvaa täyttähäkää 4 h:n kuluttua leikkauksesta. Jalkeilla olin seuraavana päivänä. Toivuin loistavasti.

Toisin oli hätäsektion kanssa...

Tietenkään ei voi yleistää, mutta yleensä vain suunnitelluista sektioista paranee nopeasti.

Vierailija
7/9 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunsin oloni vielä tosi kipeäksi ja sängystä nouseminen oli vaikeaa.

Ainakin Naisten klinikalla on sellainen käytäntö, että niitä vahvempia kipulääkkeitä ei saa kuin siellä sairaalassa, eli mukaan ei saa reseptiä, vaan ihan apteekin käsikauppa Buranalla (3 kpl vuorokausi) pitää kotona pärjätä. Toinen samaan aikaan sektiossa ollut äiti yritti tästä kovasti vängätä, että ei millään pärjää ilman vahvempaa lääkitystä, mutta vaan ei saanut reseptiä.

Itse en niinkään kipulääkkeitä kaivannut, mutta sairaalan moottoroitua sänkyä tuli ikävä! Omasta pehmeästä ja tosi matalasta sängystä oli hirmu kivulia nousta. Meillä on kotona myös kylpyamme ja sinne kapuaminen suihkua varten oli kurjaa. Mulla tosin pyörrytti pari viikkoa sektion jälkeen, eli sekin osaltaa vaikeutti ja pelotti nousemisten suhteen.

Oman kokemuksen perusteella siis suosittelen esikoisen kanssa olemaan sairaalassa ihan niin kauan kuin ikinä vaan pitävät.

Vierailija
8/9 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi sektiota ja molemmista olin sairaalassa kolme päivää. Ensimmäinen oli vielä kiireellinen sektio. MAito mulla molempien kanssa nousi tasan vasta kotona vaikka vauvat asuivatkin rinnalla koko sairaalassa oloajan..joten imetyksen takia ei nyt välttämättä sinne kannata jäädä jos imuote yms.on hallussa.

Vierailija
9/9 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

v-96 oli periaatteessa sairaala-aika 6 päivää (otettiin tikit pois). Olin omasta halusta yhden extrapäivän ja sain olla.

v-98 oli seinällä kyltti: ensisynnyttäjät 3vrk, uudelleensynnyttyjät 2 vrk, sektiot 4vrk. Tästä myös pidettiin kiinni. Tietty, jos jommallakummalla oli ongelmia, pitivät pidempään, mutta jos molemmat kunnossa, niin 4vrk päästä ulos.

v.00 oli sama sääntö. Silloin vauvani joutui vastasyntyneiden valvontayksikköön heti sektion jälkeen. Hän oli siellä viikon. Olisin saanut olla osastolla saman ajan, mutta omasta halustani poistuin 4 vrk päästä eivätkä vastustaneet. Vauav siis jäi eri osastolle vielä 3:ksi päiväksi.