ruotsin risteily + henkkarit???
passia ei ymmärtääkseni ruotsin risteilylle tarvita, mutta entä henkkarit?
mulla olis ensi tiistaina lähtö ruotsin risteilylle ja nyt vasta muistin että henkkarit on vuoden vanhat!! mitä tästä voi seurata???
olin viime kesänä viimeisillään raskaana enkä jaksanut lähteä hankkimaan uusia, sitten asia jäi ja nyt sitten viime tipassa tämä tilanne...
tietääkö kukaan???
Kommentit (12)
Vuoden vanha henkilökortti ei ole ongelma. Ja on hyvin epätodennäköistä että kukaan sitä muutenkaan kysyy.
Vai olisiko se vain jos omaa Club one-kortin?
eikö kukaan kysyny henkkaria chekkauksessa, mutta kun ostin kortilla yli 100 eurolla tax freestä niin pyysi henkkarin ja skannasi sen jostain laitteesta.
Hän on poliisilla töissä. ja sanoi mullennäin, että pohjoismaat on tehnyt jonkun sopimuksen keskenään, että jos matkustaa laivalla muihin pohjoismaihin niin ajokortti tai kuvallinen kela kortti riittää. Mutta, jos menee lentäen tarvitaan henkilötodistus. Jaajokortin tulee olla se muovinen ei se iänkaiken vanha pahvinen.
lentäenkin pääsee ajokortilla tai kuvallisella kela-kortilla kun on pohjoismaiden kansalainen.
ja pahvinenkin kelpaa.
t:chekkari helsinki-vantaalta
Hän on poliisilla töissä. ja sanoi mullennäin, että pohjoismaat on tehnyt jonkun sopimuksen keskenään, että jos matkustaa laivalla muihin pohjoismaihin niin ajokortti tai kuvallinen kela kortti riittää. Mutta, jos menee lentäen tarvitaan henkilötodistus. Jaajokortin tulee olla se muovinen ei se iänkaiken vanha pahvinen.
Silja Linen Turun lähtöselvityksessä on minulta pyydetty henkilöllisyystodistus joka ikinen kerta kun olen matkustanut - tänä vuonna siis jo neljä kertaa. Tukholmassa papereita ei ole kyselty ihan joka kerralla. Ajokortti näyttää kelpaavan mukinoitta.
Lisäksi kannattaa muistaa, että myös laivalla voi joutua todistamaan henkilöllisyytensä, jos esim. maksaa pankki- tai luottokortilla. Vielä joitakin vuosia sitten paperit kysyttiin säännöllisesti joka kerta, kun maksoi kortilla.
Koska jokaisella aikuisella ihmisellä kuitenkin pitää olla henkilöllisyystodistus, niin mikä ongelma tässä on? Yksi muovinpala ei monta grammaa paina.
Silja Linen Turun lähtöselvityksessä on minulta pyydetty henkilöllisyystodistus joka ikinen kerta kun olen matkustanut - tänä vuonna siis jo neljä kertaa. Tukholmassa papereita ei ole kyselty ihan joka kerralla. Ajokortti näyttää kelpaavan mukinoitta.
Lisäksi kannattaa muistaa, että myös laivalla voi joutua todistamaan henkilöllisyytensä, jos esim. maksaa pankki- tai luottokortilla. Vielä joitakin vuosia sitten paperit kysyttiin säännöllisesti joka kerta, kun maksoi kortilla.
Koska jokaisella aikuisella ihmisellä kuitenkin pitää olla henkilöllisyystodistus, niin mikä ongelma tässä on? Yksi muovinpala ei monta grammaa paina.
tosin ihmettelen, ettei ap oo hommannu uutta, koska sellainen pitää kuitenkin olla
Ei me missään poliisivaltiossa eletä. Ei todellakaan ole henkilöllisyystodistus pakollinen.
Ei me missään poliisivaltiossa eletä. Ei todellakaan ole henkilöllisyystodistus pakollinen.
jos omistaa luotto- tai pankkikortin, jos esim ravintolassa tai alkossa kysytään ikää.....
kyllä mä katson sen melko pakolliseksi.
Elämme sikäli poliisivaltiossa, että esim. juuri poliisin vaatiessa on henkilöllisyys kyettävä todistamaan. Oman tarpeensa vaatiessa poliisi voi viedä poliisilaitokselle henkilöllisyyden selvittämistä varten.
Samoin aika monen asian hoitaminen helpottuu, jos on henkilöllisyystodistus: voi asioida pankissa, saa kirjastokortin, pääsee pohjoismaihin ja niin edelleen.
Laki ei käsittääkseni velvoita raahaamaan henkkareita mukanaan. Niin usein niitä kuitenkin kysytään, että yleensä kuljetan niitä mukanani. Asian voi kääntää toisinkin päin: jos oletettaisiin, ettei henkkareita tarvita, niin esimerkiksi minä voisin käydä vähän "lainaamassa" rahaa tililtäsi. Oman etunsa takia kannattaa siis huolehtia, että on tunnistettavissa. Se on vissisti eri asia kuin se mitä jotkut pelkäävät, eli että isoveli valvoisi meitä kaikkia.
Vuoden vanha henkilökortti ei ole ongelma. Ja on hyvin epätodennäköistä että kukaan sitä muutenkaan kysyy.