Siskoni käyttäytyy kuin olisi ex-vaimo
Mistä ihmeestä tällainen voi johtua? On minulle jotenkin pohjattoman katkera, tekee erilaisia viranomaisilmoituksia (kymmenittäin), vaanii ja kyttää perhettäni, haukkuu kaikkialle. Haluaa kuulemma paljastaa kaikille, millainen "oikeasti olen".
Miksi?
On minua viisi vuotta vanhempi ja aina ollut hirveän dominoiva. Minä olen lähtenyt kotoa 18-vuotiaana ja muutenkin elänyt omaa elämääni. Tämä sisko on jotenkin juuttunut sinne lapsuudenkotiin ja jauhaa esim. vanhempieni avioliittoa jne. koko ajan.
Hän tuntuu tulevan aivan sairaaksi, kun ei saa määrätä minun lasteni asioista - käyttäytyy kuin olisi näiden huoltaja ja jotenkin osa minun perhettäni. Omia lapsia ei ole.
Kommentit (9)
Keksii siis asioita, milloin verottajalle, milloin poliisille, milloin Kelaan, milloin sosiaaliviranomaisille, milloin lasten kouluun jne.
Ap
tai ei hahmota itseään erillisenä sinusta.
ehkä ajattelee, että näin pystyy edelleen hallitsemaan sinua ja elämääsi. Niin kylmältä ja tunteettomalta kuin kuulostaakin, pistä välit poikki, vaihda numeroa, älä vastaa puheluihin ja katkaise kaikki kontaktit häneen. Muuta mahdollisuutta en näe.
kovinkaan läheiset välit kun et voi kysyä häneltä suoraan miksi noin käyttäytyy!!
Ota välimatkaa häneen tai uhkaa ettet enään tahdo tavata häntä ellei käyttäydy normaalisti.
Kuulostaa skitsofrenialta tai vastaavalta :(
Suostuiskohan siskosi hakemaan apua? Tosin kyllä epäilen..
yksinkertaisesti mieleltään sekaisin. Ei tuollaista voi muuten selittää.
Tukeahan siskon pitäisi antaa.
Toki nyt tietämättä yhtään miten elämääsi elät.
Onkohan viraomaisilmoituksilla jotain perustetta. Jos on, koita reivata kurssia parempaan. ehkä siskosi on se ulkopuolinen, joka näkee asiat toisin kuin sinä.
Jos siis täysin perusteettomasti käyttäytyy noin. Soita sinä terveyskeskukseen hänestä ja pyydä hoitoonohjausta.
Keksii siis asioita, milloin verottajalle, milloin poliisille, milloin Kelaan, milloin sosiaaliviranomaisille, milloin lasten kouluun jne.
Ap
Olen muuten ex-vaimo. Pitääkö minun ruveta käyttäytymään tuolla tavalla?