Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita äitejä paikalla joilla menee kaikki rahat lapsiin, asuntolainaan ruokaan tms?

Vierailija
29.05.2008 |

Rupesin miettimään että en ole käynyt parturissa puoleen vuoteen. Muilla perheenjäsenillä on harrastuksia, uudet vaatteet ostetaan talveksi ja kevääksi jos ovat pieniä tai huonokuntoisia. Itse liikun vanhoissa vaatteissa ja muille ostan, viimeisenä itselleni. Mistähän tämäkin johtuu?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mammat täällä ovat nykyään rikkaita?

Vierailija
2/11 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsien harrastuksiin ja vaatteisiin kuluvan.

Valitettavasti minullakin on taipumus ostaa kaikille muille perheenjäsenille jotain tarpeellista mutta jättää sitten ne omat jutut vähemmälle tai pois.

Harmittavaa mutta totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Itselle en osta koskaan mitään. Lapsille ostelen käytettynä aika paljonkin leluja ja kivoja vaatteita. Jotenkin ilhadun niistä itsekin. Viime kampaamoreissusta on jo vuosikausia, mies leikkaa mun tukan :)

Mutta ei mulla ole yhtään tulojakaan, joten en raaski käyttää perheen rahoja itseeni.

Vierailija
4/11 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mulla on kohtalaisen hyvät tulot ei lainojen, laskujen, lasten juttujen jälkeen kamalasti leveillä. Osasyy siihen että jään itse usein osattomaksi on myös siinä että mulla ei ole mahdollisuutta kovinkaan usein lähteä yksin ostoksille ja kaikkien kurahousu, farkku, kumisaapas...osteluiden lomassa en jaksa alkaa mitään sovittamaan joten tiskirättilook kelvatkoot.

Vierailija
5/11 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

( käteen jää n. 3000 e kuussa), MUTTA olen kyl ihan p.a. laskujen ja lainanlyhennysten jälkeen...ei ole varaa käydä kahvilassa työajalla vaan pitää tehdä eväsleivät kotona =)

Vierailija
6/11 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla olen käynyt viimeksi kolme vuotta sitten. Ponihäntä kampaus on jo ihan vakio. Jos vaatetta ostan niin kirpparilta. Nytkin pitäisi ostaa uudet lenkkarit (ainoat kengät mitä on) kun entiset meni pohjista rikki. En vaan raaski rahaa niihin laittaa kun lapsillekkin pitäisi osa kesävaatetta.

Mies meillä kyllä ostaa itselleen vakka mitä ja harrastaa jos jotakin. Nytkin alkoi pelata golffia moottoripyöräilyn ja valokuvauksen lisäksi. Sen mielestä sen harrastukset on ihan halpoja ja jos nyt osaa 50e mailat niin ei se ole mitään.

Minäpä nyt sitten suivaannuin kun en saa itse koskaan mitään enkä harrastakkaan mitään niin tempasin ja ostin siskoni kanssa puoliksi hevosen. Mies on ollut naama rutussa siitä asti kun kehtasin ostaa jotain niin turhaa ja nyt siinä sitten makaa meidän rahat. En ole vielä lantiakaan maksanut vaan makselen pikkuhiljaa siskolleni osuuttani takaisin. Hän siis rahoitti koko ostoksen. Nyt vaan on huono omatunto kun ostin itselleni jotain mistä olen pitkään haaveillut.

Kaipa äitien vaan pitäisi nohtaa itsensä ja käyttää kaikki rahat perheen hyväksi.

Vierailija
7/11 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin minun rahani eivät mene talolainaan, eikä oikeastaan mihinkään omaa kotia koskeviin maksuihin... vaan lasten hankintoihin, ruokaan sekä satunnaisiin omiin kuluihin (=ainakin puhelinlasku, tilaamani lehdet..).

Vaatteita itselleni yritän joskus ostaa myös, mutta yleensä käytettynä koska en yksinkertaisesti raaski ostaa kaupasta! Talvitakin ostin huutiksesta 15€:lla, kun uudet olis maksaneet lähellä 100€! Ja melkein kengät kun kengät kaupassa on jotain 50€ tai yli niin eipä mulla ole varaa sellaisiin rahojani laitella... =/

Olen tällä hetkellä äitiyslomalla (osa-aikatyöstä, eli päiväraha ei ole suuri!) ja saan lapsilisät 3 lapsesta... Ruokaan menee noin 400€ kuussa.

Mies meillä maksaa kodin kulut muuten ja autojen laskut yms. Hänellä on varaa lähteä syksyllä viikon metsästysreissulle Lappiin (maksaa jotain tonnin verran), mutta mulla ei ole varaa harrastaa yhtään mitään... no, sainhan sentään kuntosalikortin äitienpäivälahjaksi!

Miehen mielestä, jos meillä olisi yhteinen tili niin minä tuhlaisin kaikki rahat sieltä turhuuksiin..... enpä tiiä sitten....

Nyt pitäisi lähteä opiskelemaan, kunhan nuorin on tarpeeksi kasvanut, että tässä joskus olisi mahdollista nauttia ihan "normaali" kuukausipalkkaa itsekin... Omalla alallani se ei ole täällä mahdollista!

Saas nähdä miten sitten pärjätään.... =/

Vierailija
8/11 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on kaksi työssäkäyvää ja meille ei jää edes yhteenlaskettuna miehen kanssa 3000€ nettona..mietin, mitä kaikkea saisimme tuolla summalla ja ainakin meidän perhe pärjäisi hyvin ko. summalla.

Jokainen tietysti saa laittaa rahansa mihin haluaa, mutta väitän, että suurin osa tuhlaa aivan liikaa,matkustaa ja elää liian kalliisti, asuu liian kalliissa talossa jne.

Mistä siis kaikki laskut koostuvat? Uskoisin, että suurin osa turhista kulutusjuhlan aiheuttamista asioista.

Kaikilla pitää olla uusi taulutv, monta tietokonetta, uudet puutarhakalusteet ja osamaksuja riittää=laskupino.

Vierailija
9/11 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se vaan yleensä menee!

jos minä hankkisin 3000€ kuussa niin pitäisin itseäni jo varakkaana, enkä osaa edes kuvitella mihin kaikkeen se riittäisi ja miten paljon saisin joka kuukausi säästöön! =D

9

Vierailija
10/11 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

autokoulussa yksi tarhassa jne jne...kaikki mänee toisinsanoen

Vierailija
11/11 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kuin sulla ap. Lapsille kyllä ostan uusia ja hienojakin vaatteita. Heillä on leluja ja he saavat hyvää ja ravitsevaa ruokaa. Jos he tarvitsevat pyörän tms. tarvikkeita, ostan sellaisen.

Itselleni en osta juuri mitään. Ostan vain jos on todella pakko, esim. nyt lenkkarit ovat hajonneet joten kai olisi pakko mennä kauppaan hakemaan uudet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi