Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olett varautuneet vieraiden majoittamiseen kerrostaloasunnossa?

Vierailija
21.06.2010 |

Onko teillä kenties vierashuone? Vuodesohva vai varavuode vai kenties vain patja? Millaiset varapeitot, lakanat, pyyhkeet?

Miten usein teillä on yövieraita ja ketä ne vieraat ovat?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yövieraita tule että tarttisi miettiä erikseen suuria erikoisjärjestelyjä :)

Yleensä majoitetaan sohvalle ja peitto, tyynyt ja lakanat löytyy :) Tai jos pidempään on joku niin sitten annetaan meidän toinen, ylimääräinen makuuhuone/työhuone käyttöön ja siirretään sieltä tietokoneet yms pois. Sieltä löytyy myös sänky :)

Vierailija
2/20 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vierashuone/kirjasto, jossa on vuodesohva. Se on hankittu nimenomaan vieraiden nukkumista varten. Vuodevaatteita ja pyyhkeitä löytyy niin paljon, että vieraillekin varmasti riittää.

Mummit käyvät yökylässä vähintään kuukausittain, satunnaisesti ehkä kerran kuussa muutakin väkeä, kavereita tai sukulaisia.

En mäkään ymmärrä, miten kerrostalossa asuminen tähän liittyy?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä, miten kerrostalossa asuminen tähän liittyy?!?

että kerrostaloasunnoissa on monesti - ei aina - pienemmät tilat. Esim. ei meillä koskaan kerrostalossa asuessamme ollut vierashuonetta. Nyt on, tai siis vieraat nukkuvat miehen työhuoneessa. Kerrostalossa asutaan monesti - ei aina - siksi, että ei ole varaa isompaa luukkuun, asutaan esim. vuokralla. Ja kyllähän isommissa kaupungeissa enemmistö asuu ahtaammin ja juuri kerrostaloissa sen takia, että neliöt ovat kalliita.

Käyttäkää nyt vähän mielikuvitustanne. Ei tietenkään kaikki OK-talotkaan ole suuren suuria, esim. meidän talo. Se on rintamamiestalo, jotka ovat tunnetusti melko pieniä.

Vierailija
4/20 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisen lapsen huoneessa on levitettävä sänky jossa yleensä vieraat nukkuvat/saavat oman huoneen. Jos enemmän kuin 2 vierasta annamme myös meidän makkarin vieraille ja itse nukumme toisen lapsen huoneen lattialla siskonpedissä koko meidän perhe. Se on lasten mielestä mukavaa ;)

Asumme siis 100m2 kerrostaloasunnossa.

Meillä on vaahtomuovipatjoja 2, ilmapatjoja 2 ja paksut ylimääräiset petauspatjat joista saa myös patjoja vaikka lapsille. Peittoja ja tyyyjä löytyy kaikille sekä pesen ne kaksi kertaa vuodessa jotta ovat puhtaat. Pyyhkeitä on myös kaikille, meille ei tarvi vieraillessaan sellaisiakaan tuoda tullessaan.

Vieraspeitot ja tyynyt ovat kätevästi rullatyynyissä sisällä toisen lapsen huoneessa. Ohje oli joskus jossain eläkeläislehdessä ja onkin ollut vallan kätsy systeemi.

Vierailija
5/20 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiset laitetaan nukkumaan 120 cm sänkyyn ja lapsi patjalle lattialle. tuo sänky on esikoisen sänky joka menee nukkumaan kuopuksen sänkyyn. kuopus nukkuu sitten meidän välissä.

peittoja ja tyynyjä löytyy tarpeeksi. samoin pyyhkeitä ja lakanoita.

yövieraita meillä käy muutaman kerran vuodessa. usein sukulaisia.

Vierailija
6/20 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään meillä on työhuone, joka tarvittaessa toimii kerrostaloasunnossamme myös vierashuoneena. Aikaisemmin pienemmässä asunnossa vieraat nukkuivat olohuoneen lattialla tai lastenhuoneen lattialla, tilanteesta riippuen. Lapsemme otti mielellään mummin ja vaarin huoneensa lattialla seuraksi, oli hauskaa herätä, kun sai heti aloittaa peuhaamisen.

Patjoja on kaksi isoa ja yksi meille tarpeettomaksi jäänyt pinnasängyn patja, joka on tallessa lapsivieraita varten.

Varapeittoja on 3 täkkiä ja muutama huopa, lakanoita on muutoinkin paljon, eli niistä sitten laitetaan vieraille tarpeen mukaan. Pyyhkeet saa halutessaan lainaksi, osa tuo ne kyllä itse.

Yövieraita on ehkä 4-6 kertaa vuodessa, useimmiten isovanhemmat.

Vierailija
7/20 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vieraat ohjataan läheiseen hotelliin:)

Minullakin kun asun keskustassa on monta hotellia lähietäisyydellä :) Halvempaa vaikka minun maksaa hotelliyöt kuin ostaa isompi kämppä jossa olis vierashuone.

Vierailija
8/20 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pari varapatjaa (säilytetään oman sänkymme alla), ja sohvamme on niin suuri, että tässä mahtuu nukkumaan kaksi henkilöä. Erillistä vierashuonetta ei ole, vaan olkkarissa nukkuvat.

Peittoja, tyynyjä ja lakanoita on kanssa muutamia, on vuosien varrella kertynyt, kun ostettu itselle uutta.

Yövieraita meillä tosin on harvoin, appivanhemmat lähinnä silloin tällöin.

Vierailija
9/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pedataan olkkarin lattialle. Ei erillisiä vieraslakanoita, mutta yleensä käytetään sellaisia lahjaksi saatuja mistä ei itse niin tykätä eli en edes muista koska olisivat olleet omassa sängyssä käytössä :) PAri varatyynyä ja peittoa. Ei vieraspyyhkeitä, puhtaita tietty saa lainaksi jos tarttee.

Yövieraita harvoin, hyvä jos kerran vuodessa. Yleensä joku kaveri jolla aikainen lähtö johonkin ja asuu itse kaukana (me asumme Helsingissä 20 min keskustasta ja lentokentälle menee suunnilleen saman verran) tai joku joka etukäteen sopinut tulevansa yöksi jonkun tapahtuman (esim. joku keikka) jälkeen koska itse asuu kaukana.

Aiemmin yövieraita oli varmana kerran kuukaudessa, asuimme silloin kaksiossa 500 m rautatieasemalta eikä ollut lasta tai lemmikkejä :)

Vierailija
10/20 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vieraat ohjataan läheiseen hotelliin:)

käy yövieraina lähinnä isovanhemmat lapsenvahteina. Eli tilanteessa, kun vaikka mies on työmatkalla ja mulla aamuisin töitä. Tällöin isovanhempien on oltava jo aamulla meillä, kun lähden aikaisin, hotellimajoitus olisi siis varsin epäkäytännöllinen :)

Joskus aiemmin on myös käynyt kavereita iltaa istumassa, niin että ei olla lähdetty edes baariin vaan oltu meillä yömyöhään ja vieraat nukkuneet meillä ja lähteneet aamulla kotiin. Illalla siis otettu vähän alkoholia joten autolla ei ole voinut illalla lähteä, ja kuitenkin autolla on ollut kätevintä tulla.

Vierailija
11/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla omakototaloasujilla vierasmaja takapihalla vai miten omakotitaloissa vieraat majoitetaan? ;D

Vierailija
12/20 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan en ole käynyt rivarissa, missä olisi yhtään ylimääräisiä huoneita.

Vierailija
13/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vierashuonetta, ainoastaan ylimääräinen patja. Vieraat nukkuvat sohvalla, ja jotkut patjalla jos heitä enemmän on. Peitot ja tyynyt ovat aina kaapissa varalla 4 hengelle. Toisinaan ystävät/sukulaiset (sisarukset, serkut, vanhemmat) ovat yötä parikin kertaa kuussa ja joskus menee useampi kuukausi kun ei ole ketään.

Vierailija
14/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi patjaa.

Yleensä tehdään niin, että lapset siirtyvät nukkumaan kuopuksen huoneeseen ja vieraat pääsevät keskimmäisen huoneeseen.

Meillä ei kovin usein käy yövieraita, ovat yleensä miehen vanhemmat tai mun veli perheineen.

Peitot ovat ihan tavallisia, samoin tyynyt, lakanat ja pyyhkeet. Siitä pidän huolen, että varapeitot ja tyynyt ovat puhtaita. Joskus kylässä annetaan tosi likaisia peittoja ja tyynyjä ja inhottaa nukkua niissä, vaikka kuinka on puhtaat lakanat välissä.

Vierailija
15/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kolme vuotta asunut helsingin keskustassa tilavassa kaksiossa eikä vielä kukaan muu kuin miesystävä ole tullut yökylään. Johtunee siitä kun ei ole missään kauempana sukulaisia tai kavereita, jotka tarvitsisi majapaikkaa. Silti olen varautunut! On sohva ja vuodesohva. Olen varannut vieraskäyttöön vanhat (mutta pestyt) peitot ja tyynyt sekä marimekon lakanat joita en itse käytä, vieraskylpytakkikin olisi ja vierassaippuat (pienet palasaippuat).

Vierailija
16/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vaahtomuovipatjaa ja sohvallakin pystyy nukkumaan vaikkei ole mikään erityisen hyvä siihen. Aiemmin mulla oli vieraille erikseen peitot ja tyynyt, mutta nyt nekin ovat päätyneet omaan käyttöön. Pitää varmaan ostaa uudet, jos vieraita tulee.

Lakanat ja pyyhkeet saa kaapista, ei ole erikseen vieraille.

Vierailija
17/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako rivitaloasuja vastata. Meillä on yksi kokoontaitettava varasänky, ja siihen täkki ja tyyny.

Vierailija
18/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako rivitaloasuja vastata. Meillä on yksi kokoontaitettava varasänky, ja siihen täkki ja tyyny.

Vierailija
19/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä olisi sen enempää tilaa kuin kerrostaloasunnossakaan.

Vierailija
20/20 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa (59m2 kaksio) vieraamme pääasiassa yöpyivät olohuoneessa vuodesohvalla. Lisäksi meillä oli tuolloin yksi vieraspatja. Tarvittaessa haettiin ystäväperheeltä samalta kadulta lisäpatjoja. Meillä oli enimmillään tuolla kaksiossa 7 yövierasta (!!); tosin vain kaksi yötä, kun esikoisemme ristiäisiin saapui sukulaisia ulkomailta (jatkoimme meiltä matkaa mummolaan, jossa kastejuhla pidettiin). Sopu sijaa antaa...

Nykyisessä kodissa (90m2 rivari) yövieraita on yleensä pari-kolme kerrallaan. Eli tuolloinkin vuodesohva + patja riittävät. Meillä on myös kaksi taittopatjaa (rahia) vieraiden käyttöön. Tammikuussa meillä oli taas useampi vieras yhtä aikaa ja silloin "nukkumapaikat" jaettiin seuraavasti: 5 henkinen perhe olohuoneessa (vuodesohva + 3 patjaa), kaksi vanhempaa vierasta meidän parisängyssä (vieraspetarilla), minä + mieheni + lapset (3) nukuimme lastenhuoneessa (isot lapset sängyissään ja me miehen ja vauvan kanssa paksulla petarillamme). Halutessamme olisimme mieheni kanssa voineet kyllä nukkua myös kuopuksen huoneessa mutta lastenhuoneessa on tilavaa ja lapsista oli kiva nukkua yhdessä samassa huoneessa.

Meillä on paljon lakanoita ja niistä osa on tarkoitettu lähinnä vieraiden käyttöön. Samoin pyyhkeitä löytyy paljon. Meiltä vieraat saa aina lakanat ja pyyhkeet, ettei niitä tarvitse tänne asti raahata (varsinkaan ulkomailta asti). Peittoja ja tyynyjä on 4 hengelle; lisäksi löytyy huopia ja koristetyynyjä, joita voi tarvittaessa käyttää vielä lisäksi. Vieraille tarkoitettuja peittoja, tyynyjä ja petaria säilytetään tyhjiöpusseissa vuodesohvan petivaatelaatikossa. Suurin osa yövieraista on sukulaisia - onneksi isovanhemmat jaksavat myös ajella meille vaikka välimatkaa on useita satoja kilometrejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan