Saako alapäähän laittaa kortisonivoidetta? Help!
Kutina, jolle ei syytä meinaa löytyä, on vaivannut tänään taas ihan hirveästi. Alapää on vereslihalla ja kirvelee nyt. Saako esim. Sibicortia tai Fucidinia laittaa alapäähän?
Kommentit (11)
oletko varma ettei kutina ole peräisin hiivatulehduksesta. Siihen saa asiaan kuuluvan lääkityksen apteekista. Jos et tiedä mistä moinen kutina johtuu niin heti lääkärille näyttään. Ei minusta ole aivan normaali tila tollainen kutina.
Mä olen joskus tunkenut kortisonia alapäähän,vaikkei sitä kai saisi oikeasti laittaa limakalvoille.Ei ole mitään pahempaa siitä kuitenkaan seurannut..ja auttaa kutinaan.
Hehee..puoskari-neuvoja..
Taudit ja hiivat on tutkittu, ei ole niitä. Hiivalääkkeet eivät ole auttaneet.
mutta en laittaisi isolle alueelle. Huomaathan, että limakalvolta lähtee verenkiertoonkin.
Sibicort käy hyvin. Älä nyt ihan avohaavoille sivele, mutta raapiutumat eivät ole este.
Täällä sen käyttöseloste:
http://www.tohtori.fi/laakkeet/tuote.php3?ID=1240
Muutenkin neuvona, että googlella löytyy lääkkeiden nimellä niiden käyttöohjeet, lue sieltä.
Laita vaan kortisonia limakalvoille. Laita vaikka parina päivänä peräkkäin. Onkohan sinulla valkojäkälä eli lichen sclerosus et atrophicus (LSA)?
http://www.tohtori.fi/termi.php3?terID=8965&termit=valkoj%E4k%E4l%E4
Valkojäkälä vaatii jatkuvaa seurantaa koska saattaa muuttua pahanlaatuiseksi. Hoitokeinoa ei ole, oireita voidaan lievittää.
Kävin gynekoligilla ja hän määräsi lääkkeeksi Fucicort-voidetta,joka ei tällä kertaa oikein auttanut(edelliskerralla auttoi),soitin eilen samalle gynekologille,joka neuvoi ostamaan apteekista Pimafucort-voidetta,saa apteekista ilman reseptiä.Olen eilen ja tänään laittanut sitä ja tuntuu,että tämä auttaa.Siis gynekologin neuvo on,että saa laittaa kortisonivoidetta!!!!!
Mulla todettiin se 4v sitten. Luulin aluksi että on sitkeä hiiva alapään limakalvoilla ja tk:ssa eivät osanneet auttaa. Kävin monen lääkärin kautta lopuksi naistentautien polille, vaikka kyseessä on tosiaan ihotauti. Hakeudu pian spesialistille että saat apua, normaalikonstit ei auta eikä miedot kortisonit.
Itselläni saatiin vaiva hoidettua lopulta eri lääkkeillä mm. vahvoilla kortisoneilla. Tauti saattaa johtaa hoitamattomana jopa syöpään. Hoito vaatii säännöllistä lääkärin seurantaa kunnes parantuu. Itselläni parantui, mutta uusi pirullisesti taas synnytysten jälkeen. Taudista ei ikäväkyllä tiedetä mistä johtuu ym.
Parempaa jatkoa toivoen!
saa laittaa kortisoni voidetta alapäähän mullakin ollut selittämättömiä kutinoita alapäässä ja gyne sanoi jotta laita kortisonia!
ku ei löytyny hiivaa tms, mut kutina oli samanlainen. Saa ilman reseptiä apteekista. Auttoi.
Vai hörppäänkö lapsen pullosta Ataraxia, auttaisko se tähän kutinaan?
epätoivoinen ap