Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvitarjoilutavoista

Vierailija
17.06.2010 |

On tuossa ensi viikonloppuna vanhemmalla sukulaisella juhlat johon olaan menossa. Pitää tässä etukäteen jo ärsyyntyä tietyistä kahvitavoista, nin ei sitten tarvitse. Näitä en siis tajua:

- Haetaan kahvikuppi ja kakkua kahvipöydästä, istutaan esim sohvalle ja juodaan kahvi ja syödään kakku. Sitten tulee täti kaatamaan lisää kahvia, mutta kukaan ei tuo maitoa. Sitten lähdet sen kupin kanssa hakemaan maitoa. Miksi ei vaan voi jokainen hakea itse lisää, tai sitten tuodaan perässä kahvi ja sokeri?

- Ne ihme kahviliinat, ne pikkuiset mitä ei edes ime mitään. Niistä tulee vain ällöttäviä limanuljaskoja kun ne kastuvat.

- Kun kahvikalusto on katetu pöytään, niin kakkulautanen on siellä kahvikupin alla. Sitten emäntä kaataa kahvia kupin täyteen, ja sen jälkeen pitää alkaa taiteilemaan sitä kuppia siitä päältä pois että saisi sitä iänikuista kuivakakkua siihen laitettua. Miksi, oik miksi sitä kakkulautasta ei voi laittaa siihen viereen.

- Lapsille kyllä tarjotaan mehua ja muuta juomaa, mutta aikuisille ei löydy edes juomalaseja että voisi ottaa jotain muutakin kuin kahvia. Ei, pelkkää kahvia vaan. Muutenkin ärsyttää kun aina pitää keittää kahvit! Pistetäänpä sumpit tulemaan, rovasti ottaa nyt! Prkl!

Jos joku osaa näihin kertoa loogisia syitä, niin olkaa nin hyvät ja kertokaa! Ovat askarruttaneet pitkään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen, että niitä lisuja kahviliinoja edes on markkinoilla. Eikö todellakaan voi olla mitään välimuotoa sen paksun tönkön ja tuon ohkaisen mitääntekemättömän lisäksi????

Maitokahvin juojana ärsyynnyn myös tuosta kahvin tarjoilusta sohvalle.. toisaalta, lähteehän sitä samalla monesti santsaamaan kakkujakin, mutta eikö sen santsikahvin vois todella kaataa siellä lähempänä pöytää?

Juu... ärsyttää.

Vierailija
2/6 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitten juonut lasten lasista mehua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille kyllä tarjotaan mehua ja muuta juomaa, mutta aikuisille ei löydy edes juomalaseja että voisi ottaa jotain muutakin kuin kahvia. Ei, pelkkää kahvia vaan. Muutenkin ärsyttää kun aina pitää keittää kahvit! Pistetäänpä sumpit tulemaan, rovasti ottaa nyt! Prkl!

eiks aikuiset voi ottaa kans niitä samoja laseja? Vai lukeeks niissä, että "vain lapsille"??

ps. samaa mieltä niistä liinoista :) Itse en ikinä laita niitä!

Vierailija
4/6 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviin tapoihin kuuluu kaataa kahvitäydennys kuppiin ja sitten vain haetaan ne lisukkeet. Kakkulautanen on usein valmiina kupin alla, koska vie näin vähemmän tilaa kahvipöydässä ja kyllä minä olen mehuni aina johonkin lasiin saanut, ei ole tarvinnut kannusta juoda. Servetit ovat minustakin melko hyödyttömiä ja itse käytänkin useammin näitä paksumpia versioita vaikka eivät niin kauniisti asetukaan.

Vierailija
5/6 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuosta mehutarjoilusta, niin pyydän itse ainakin lasin jos haluan juoda esim sitä mehua.

Vierailija
6/6 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eri tavat, järjestelen yleensä vanhempien sukulaisten puolesta syntymäpäivien kahvipöydät ja siellä kupit lautasineen on katettu normaalisti, mutta ne kakkulautaset on pinossa tarjoilujen vieressä. Ja juomalaseja on riittävästi, juomina mehua, limpparia, hiilihapollista ja tavallista vettä. Kuivakakut nakkaisin mäkeen, mutta vanhemmat ihmiset haluaa niitäkin juhliin, ei niistä yleensä ole montaa palaa syöty, mutta onpahan ollut tarjolla.

Ne kahviservetit on ällöjä, mutta niitä ne vanhemmat ihmiset haluaa käyttää, sitä on hankala muuttaa, onnistuisi ehkä jos olisi joku välimalli olemassa. Meillä kotona on ne paksummat servetit käytössä, yritän aina etsiä jotkut keveän oloiset juhlia varten.