Miksi äitini arvostelee kaikkia sanomisiani negatiivisesti?
Ensimmäisenä tulee ruoka.
Ihmettelee kun käytän kevytmaitoa, vaaleaa leipää yms.
Kun hän on meillä käymässä niin ostaa jääkaappiin ruisleipää, rasvatonta maitoa ja rasvatonta piimää, beceliä, jotain 16% rasvaa...etc.
Sitten valittaa kun en liiku enää niinkuin nuorempana.
Kotona asuessani vanhemmat pakottivat hiihtämään kilpaa, suunnistamaan kilpaa ja soitin pianoa, kävin näytelmäkerhossa, pyöräilin, rullaluistelin, uin ja kävin salilla 3xpäivässä.
Isä ei vienyt kouluun kovillakaan pakkasilla vaan oli pyöräiltävä!
Nyt kun asun omillani ja minulla on ihana mies ja lapsi niin äiti närkästelee kun en tee näistä harrastuksista enää mitään! Mistähän johtuisi?
Vasta kerroin miten mieheni ottaa vuoden päästä asuntolainan ja ehkä autolainan niin alkoi siitä papattamaan että tulisi odottaa vielä viisi vuotta ja voidaan tässä vuokra-asunnossa asua vielä vaikka kuinka kauan...
Lomalle lähdemme kesällä vanhempieni kanssa ja vauvamme on melko pieni vielä. Sanoimme että reissuun lähdemme ja katsomme suorimman reitin sinne perille ja takaisin ettei vauvan tarvitse ylimääräistä istuskella niin äitinihän ei voinut tätä ymmärtää kun asustaa sukulaisia lähellä (100-200km) reitiltämme ohi niin meidän tulisi yhdessä mennä heitä tapaamaan ja suuttui melkein kun sanoin ettemme käy kyllä siellä enää erikseen.
Lisäksi äitini kanssa puhelut ovat sellaisia että hän selittää omat tekemisensä ja jos minä alan kertomaan omiani niin sanoo nopeasti "mutta minunpa pitää nyt jatkaa hommia. soitellaan ja hei hei." Lyöden melkeimpä puhelimen korvaan.
Hän arvostelee miestäni, koska tämä polttaa tupakkaa ja on hieman ylipainoinen!
Äidille kelpaisi näköjään että minulla olisi joku rikas ukko, jolla talot ja kaikki ja että minä harrastaisin liikuntaa päivittäin vaikka sen 3h putkeen ja söisin niin terveellisesti kuin vain ihminen voi syödä yms.
Rasittavaa välillä ettei hän ymmärrä että tämä on minun elämäni eikä hänen!
Kävin salilla siis 3x viikossa enkä päivässä :)
t:ap