Ystävän seksiriippuvuus
Onko kellään kokemusta omasta tai läheisen seksiriippuvuudesta? Miten voisi auttaa toista ja onko terapia tms. ainut keino, jolla siitä pääsee irti?
Mistä tällainen voi johtua?
Kommentit (10)
ystävänä auttaa ja mistä se voisi johtua, että pystyn asiassa lähestymään.
ap
sun teidän suhde tietää, jos se on tarpeeks hyvä, niin hän kyllä kestää avuntarjoamisesi...mutta oikeat sanat siihen...ne on kyllä vaikea löytää...Onko ystävä nainen? entä sä itse?
Ollaan puhuttu siitä, mutta ongelma on se, että lähipiiri suhtautuu asiaan erittäin hurtilla huumorilla. Myönsi minulle kuitenkin, että hän taitaa olla seksiriippuvainen. Järkyttää ne jutut, mitä hän puhuu isästään, mutta en ole vielä uskaltanut puhua siitä, että olisiko tietyillä asioilla yhteys kontrollintarve, seksi, lapsuus.
ap
mutta oli riippuvuus mikä tahansa, niin sen hallintaan saaminen vaatii paljon töitä. Jos ystävä on sinulle läheinen, voit auttaa olemalla ystävä ja keskustelemalla asiasta. Hyvälle ystävälle voi mielestäni kertoa huolensa myös häntä itseään koskevissa asioissa, mutta muistathan olla äärimmäisen hienotunteinen.
Aika kummaa olis, että ystävän seksiriippuvuus olis sun ongelma?
Hänellä on arvosteleva, ilkeä isä, joten lapsuus ei ole varmaan ollut ihan helpoimmasta päästä.
Ystävälläni on myös tarve kontrolloida asioita. Ehkä tässä on taustalla ahdistusta tms.
ap
kun hieno sympaattinen ihminen kärsii. Ja ihmiset tietenkin kiinnittävät huomiota hänen käytökseensä ja pitävät häntä tavallaan "huonona".
ap
Meillä on vapaasuhde ja pannaan jotain jos siltä tuntuu.
Joku ulkopuolinen saattaa pitää minua huonona. Ehkä olenkin?! Mitä sitten.
Tämä on minun elämäni. Ei muiden, ei edes sinun, ellen joskus kaada sinua sänkyyn!
Jos ihmisellä on pakonomainen tarve harrastaa seksiä ja lisäksi masturboida jatkuvasti, se ei ole mikään oma valinta tai vapaa suhde.
ap
Jos ihmisellä on pakonomainen tarve harrastaa seksiä ja lisäksi masturboida jatkuvasti, se ei ole mikään oma valinta tai vapaa suhde.
ap
lääkäri osaa ohjata oikeaan osoitteeseen. Tai vois kysyä asiasta vaikka seksuaaliterapeutilta, voisko se auttaa? Eikö teillä ole sen verran tajua, että ette keksi mitään paikkoja, joista kysyä?
ystävänä auttaa ja mistä se voisi johtua, että pystyn asiassa lähestymään.
ap