Kehon jännittyneisyydestä
Tajusin juuri, nyt 40+ -ikäsenä että olen ollut koko ikäni kuin seipään niellyt eli en osaa kehon kieltä ollenkaan. En ole koskaan osannut tanssia tai käyttää muutakaan kehonkieltä edes kasvojen ilmeissä, vaikka muuten olenkin melko puhelias ja avoin.
Uskon tämän johtuvan siitä, että kasvoin lapsuuteni melkoisen kurin alaisuudessa ja exäni kanssa olin yli 15 vuotta, mutta hänkin pahoinpiteli minua, eikä koskaan tanssittu tms.
Nyt kysynkin, miten voisi oppia ilmaisemaan itseään myös kehollaan, koska mielestäni se rentouttaisi yms.
Typerästi kirjoitettu varmaan, mutta olisiko kenelläkään kokemusta tai hyviä neuvoja?
Kommentit (2)
paitsi jos tulee mun suosikkimusiikkia, niin sitten mun on vaan pakko tanssia "seipäännielleenäkin".
En uskalla mennä mihinkään harrastamaan, mutta olen ajatellut tuota Zumbaa. Josko netistä kattelis sitä ja harjottelis salaa, kun ei ole muita kotona?
ap.
Se nimittäin näyttää aika monipuoliselta ja kehoa vapauttavalta, oliskohan hyvä juttu?
joka tavallaan vähän vapauttaisi sinua?
Minulla vähän sama ongelma toisaalta jatkuvien kipujen ja toisaalta ihan lapsuudenkokemusten ja luonteen vuoksi. Olen pidättyväinen ja myös seipään niellyttä sorttia. Olen surkea ilmeilemään kasvoillani.
Nyt menenkin sairauteni ja kipujen vuoksi kuntoutukseen, jonka painopiste on rentoutumisessa. Mielenkiintoista.
En osaa heittäytyä tai revitellä edes juovuksissa. Tanssiminen olisi varmasti ihan mukavaa, mutta en osaa "antautua" musiikille.