Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käsitellä järkyttävä tapahtuma,ei ole varaa terapiaan tms.? Eli miten saada pää taas kuntoon

Vierailija
16.06.2010 |

Minulle tapahtui reilu pari vuotta sitten jotakin todella järkyttävää, ja se vaivaa mieltäni vieläkin. Välillä iskee ahdistuskohtauksia ja minua pelottaa useissa tilanteissa mitkä ennen koin normaaleiksi.

Olen koittanut puhua tästä joidenkin läheisteni kanssa, mutta he eivät enimmäkseen usko minua (sukuni on muutenkin aika syvältä) joten ole jaksanut enempää yrittää selittää asiaa.

Terapiaan ei ole varaa, enkä kunnalliselta puolelta saa mitään apua kun ulkoisesti näytän ihan hyvinvoivalta enkä ole mikään psykoositapaus :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnalliselta puolelta tukea, vaikka olisit siistin ja järkevän näköinen. Ei en ulkonäön perusteella tee diagnoosia tai hoitopäätöstä.

Vierailija
2/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro mikä järkyttävä niin voitais etisä se ryhmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö suklaata ja vauvapalstaile.

Ei vais, vaan hommaa joku uusi harrastus, joka vie sinut mukanaan ja antaa uutta intoa ja ihmissuhteita.

Vierailija
4/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole apua saanut

T:ap

kunnalliselta puolelta tukea, vaikka olisit siistin ja järkevän näköinen. Ei en ulkonäön perusteella tee diagnoosia tai hoitopäätöstä.

Vierailija
5/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sain sieltä suuren avun , heidän ryhmästään.

Vierailija
6/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisi kategoriaan "muut". En viitsi kertoa tarkemmin sillä se voisi paljastaa minut. Ei ole kuitenkaan kovin tavallinen tapaus, eli ei ole kyse raiskauksesta tms.

kerro mikä järkyttävä niin voitais etisä se ryhmä

Vierailija
7/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kunnan perhepsykologin palvelut.

Vierailija
8/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kriisiapu on?

Hyvinkään Kriisikeskus tarjoaa apua erilaisissa elämänkriiseissä, kuten ihmissuhteisiin tai kasvatukseen liittyvissä ongelmissa. Kriisin voi myös aiheuttaa esimerkiksi oma tai läheisen vakava sairastuminen, avioero, tai muu vaikea elämäntilanne, jossa aikaisemmat kokemukset ja opitut toimintatavat eivät riitä tilanteen ymmärtämiseen ja käsittelemiseen.

Kriisiapua tarjoavat koulutetut ammattihenkilöt. Kriisiapu on lyhytkestoista auttamista, jota tarjotaan 1-5 kertaa. Tämän jälkeen kriisiapua saanut henkilö ohjataan tarvittaessa eteenpäin saamaan jatkohoitoa.

Kriisiapua saa varaamalla ajan puhelimitse Hyvinkään Kriisikeskuksesta. Kriisikeskukseen voi hakeutua nimettömänä ja ilman lähetettä. Palvelu on maksutonta.

Hyvinkään Kriisikeskus palvelee Hyvinkään, Riihimäen, Nurmijärven, Hausjärven, Lopen ja Tuusulan asukkaita.

Vierailija
9/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut terapeuttista kirjoittamista? Googleta niin löytyy lisätietoa. On myös ilmaisia tukipuhelimia. monesti jo keskustelu tai pari toisen ihmisen kanssa auttaa.

Vierailija
10/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä päivystää koulutettu psyk.sairaanhoitaja

Vierailija
11/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja nimeltään Sielujen Matka. Mun ystävä pakotti mut lukemaan sen kun elin tosi vaikeaa vaihetta josta en meinannut päästä yli. Mä kategorioin sen heti huuhaa-kirjoihin (kertoi jälleensyntymästä) eikä se kiinnostanut minua yhtään. Pystyin lukemaankin sitä vain pari sivua kerrallaan kun koko aihe jotenkin tökki vastaan, mutta ennen puoltaväliä olin sovussa itseni kanssa! En tiedä mitä tapahtui. Tuntui ettei kirja edes koske minua ja tuntui turhanpäiväiseltä löpinältä. Ystäväni kertoi hänelle tapahtuneen samoin ja siksi hän vaati minuakin lukemaan kirjan.

Vierailija
12/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukinet.net -sivustosta apua?

T:th-klö

Vierailija
13/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaadi apua kunnalliselta kunnes saat sitä. tai jos mistään saisit rahaa niin emdr-terapia yksityisellä ois hyvä.

t: työkseen näiden asioiden kanssa tekemisissä

Vierailija
14/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole yleensä kauhean pitkäkestoista. juuri traumoihin kehitetty ja tehokas.

Vierailija
15/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvistä neuvoista, etsin lisää tietoa noista mainitsemistanne paikoista&terapioista

Vierailija
16/16 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonnekin julkisen puolen vastaanotolle, niin kerro avoimesti (jos pystyt) että olet todella hajalla/epätoivoinen/mikä sopii tuntemuksiisi asian vuoksi, että se häiritsee merkittävästi normaalielämää (töitä, lasten hoitoa). Kyllä sinulla on oikeus saada julkisen puolen apua!

hyvistä neuvoista, etsin lisää tietoa noista mainitsemistanne paikoista&terapioista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän