Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 4kk ja itkee joka imetyksen päätteeksi.. nälkäkö?

Vierailija
15.06.2010 |

tänään lääkärintarkastuksessa pituutta 63cm ja painoa 6kg (syntymäpaino 4200g) noin 400g/kk painonnnousu. Lääkärin mukaan ei pitäisi olla kyse nälästä, korvikkeen antoa ei suositellut imetyksen lisäksi, sanoi että ensi kuussa voidaan alkaa maistelemaan kiinteitä ja että äidin pitäisi vaan juoda paljon "tämä viimeinen kuukausi" että selvittäisiin äidinmaidolla vielä yksi kuukausi lisää.. pahaa vaan tekee, oikein tyytyväinen vauva muuten, itkee imetyksen lopuksi mutta sitten rauhoittuu..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ne neuvolassa lässyttää tota ettei kannata korviketta antaa..itse sä tunnet lapsesi parhaiten..mä annoin pikkuisen korviketta imetyksen lisäksi koska vauvani selvästi oli nälkäinen..vaikka neuvolassa sanottiin että kyllä sun maito riittää..hitostako ne sitä tietää..eiköhän se vauva sen parhaiten tiedä!

ja vauvaa ei voi syöttää liikaa..anna ihmeessä tilkka korviketta imetyksen lisäksi jos susta tuntuu että vauva jää nälkäiseksi!

Vierailija
2/18 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai missä vaiheessa lapsi alkaa itkeä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän se selviää kun imetyksen päätteeksi tarjoat lisää maitoa. Hyvähän sen lääkärin on neuvoa kun ei itse joudu nälissään olemaan...sua voi harmittaa myöhemmin, jos epäilet että lapsi on ollut nälässä etkä ole testannut sitä. saatpahan ainakin mielenrauhan, jos lapselle ei lisämaito kelpaakaan. Tärkeintä on että lapsi on kylläinen!

Vierailija
4/18 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt vauva alkaa imeä ja jo aika pian alkaa itkeskellä ja imetys päättyy aina lähestulkoon itkuun. Muutaman minuutin jaksaa taydellä teholla imaista molemmilta puolilta..

Vierailija
5/18 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin johtuu nälästä. Ehkä se vaan hermostuu siitä kun imetys loppuu. Vauvahan nauttii siitä muutenkin kuin vain ruokailuhetkenä. Itse olen laittanut tutin suuhun imetyksen jälkeen. Ettei itse tarvi tuttina olla:)

Vierailija
6/18 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että imetyksen jälkeen itkee. Voihan se olla että maitoa tulee tilapäisesti vähemmän ja vauva turhautuu. Tiheämpää imetystä vain niin maidon tuloo lisääntyy.

Vierailija
7/18 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi kuulostaa ihan siltä että se ei saan sun maitoo enää tarpeeks..ei saa maitoo tuleen tissistä..juotko sä tarpeeksi? ja niinku aikasemmatkin sanonu kokeile eden antaa tilkka sitä korviketta niin sittempähän tiedät..jääkö vauvalle nälkä?

Vierailija
8/18 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus ihantaa niin tutti rauhoittaa heti takaisin uneen.. Eihän näin olisi jos vauva olisi nälkäinen...?

ap

Vierailija
9/18 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 3 kk ikäiselle jo antamaan kiinteitä, kun syönnin jälkeen itkua teki. Sehän se oli suosituskin vielä 2000 luvun alussa, että 4 kk ikäiselle... Perunaa vaan peliin. En ole paljon piitannut tämän kuopuksenkaan kanssa 6 kk imetyksestä. Kun on kerran terveet lapset, miksi ihmeessä 6 kk pitäisi mennä pelkällä maidolla? Naurettavaa. Peruna kattilaan, kuori, muussaa haarukalla ja lisää äidinmaitoa sekaan, sen päälle imetys. Johan loppuu parku. Mitään lehmänkorviketta ei tarvita!

Vierailija
10/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai päärynäsosetta ja kaupasta..kyllä ihan edelleenkin suositellaan perunaa aloitussoseeksi, tai ellei halua bantaa perunaa niin bataattia. eikä kyllä tod.hedelmällä suositella aloittamaan vaikka aika pian siitä seuraavaksi ovatkin maistelulistalla.

Vierailija
11/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä imetin 3 kk ajan lasta ja ihmettelin kun imisi kokoajan ja aina kärtyilee kun imetys loppuu. kokeilin huvikseen pumpata "täydet" rinnat pumpulla tyhjäks ja yllätyin: maitoa tuli vain yhteensä reilu 20 ml.eli aloin antaa lisämaitoa ja lisäksi 4kk ikäisenä jo totuttelemaan perunaan jne. kuuntele itteäs vaan.

Vierailija
12/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ekan rinnan jälkeen annat tokan, sitten "kolmannen" sitten "neljännen" jne. Eli kun olet syöttänyt molemmat rinnan, annat uudestaan siitä, josta aloitit.

Näin vauva saa tarpeeksi maitoa ja imemisen lisääntyessä myös maidon määrä kasvaa. Onko itkemisen määrässä eroa vuorokauden aikoina. Tankkaako maitoa esim. iltaisin?

Maitosi varmaan riittää hyvin. Muista tosiaan juoda paljon.

Nyt on ollut kuumaa. Ota huomioon, että helteellä vauvat haluavat tiheämmin rinnalle.

Vierailija
13/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vauva kasvaisi hyvin äidinmaidolla. Pumpatun maidon määrästä ei voi vetää johtopäätöstä siitä, kuinka paljon vauva kerralla maitoa saa.

kokeilin huvikseen pumpata "täydet" rinnat pumpulla tyhjäks ja yllätyin: maitoa tuli vain yhteensä reilu 20 ml.

Vierailija
14/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan samanlainen tilanne! Paitsi että vauva on 3kk. Olen ajatellut että vauva raivoaa jotakin siinä rinnalla, ehkä sitä että maito alun suihkuamisen jälkeen tulee hitaammin tai että ei jaksa enää syödä vaikka haluaisikin imeä. En tiedä, mutta annan jokatapauksessa vauvalle tutin kun aloittaa huutonsa, niin rauhoittuu siihen. Välillä mietin ettei saisi tarpeeksi maitoa, mutta vauva on tosi tyytyväinen syöttöjen välillä ja nukkuu yöt lähes kokonaan, kerran syö aamuyöstä. En usko että olisi nälkäinen. Kasvaakin nätisti omalla käyrällään.

Tunnen pari muutakin vauvaa, jotka käyttäytyvät samoin. Usko ap vain itseesi ja siihen että vauva saa rinnasta riittävästi ravintoa. Jotkut vauvat vain käyttäytyvät noin rinnalla. Helpostihan sitä ajattelee, että vauva ei "saa" jäädä huutamaan syönnin päälle ja että itku tarkoittaa automaattisesti nälkää.

Vierailija
15/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaalkaa aina itkeen niin et pitää nostaa pois rinnalta. mut mä olen huomannut et on ilmaa, yleensä röyhtäsee heti ku pystyyn nostaa ja joskus saattaa jatkaa imemistä sen jälkeen jos jäi nälkä.

Vierailija
16/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaan rintaa. Mielipiteeni on, että älä sotke imetystä (kysynnän ja tarjonnan lakia) korvikkeella, jos lapsi kerran kasvaa hyvin.

Vierailija
17/18 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset eivät heru pumpulle ollenkaan, vaikka vauva kasvaisi hyvin äidinmaidolla. Pumpatun maidon määrästä ei voi vetää johtopäätöstä siitä, kuinka paljon vauva kerralla maitoa saa.

kokeilin huvikseen pumpata "täydet" rinnat pumpulla tyhjäks ja yllätyin: maitoa tuli vain yhteensä reilu 20 ml.

Joskus pumppasin rinnaste desinkin kun oli täynnä ja vauva ei suostunut syömään. Vartin päästä halusikin syödä ja sai vatsansa täyteen. Eli pumpulla saa ihan eri tavalla maitoa irti kuin mitä vauva imemällä saa.

Ap:n ongelmaan en oikein osaa sanoa muuta kuin että luota itseesi. Teit miten tahansa, sinä olet asiantuntija ja tiedät mikä on parasta lapsellesi. Varmasti moni täällä esitetty ratkaisu on ihan yhtä hyvä, sinun vain pitää itse päättää että mitä haluat ja uskoa itseesi.

Vierailija
18/18 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 3 kk ikäiselle jo antamaan kiinteitä, kun syönnin jälkeen itkua teki. Sehän se oli suosituskin vielä 2000 luvun alussa, että 4 kk ikäiselle... Perunaa vaan peliin. En ole paljon piitannut tämän kuopuksenkaan kanssa 6 kk imetyksestä. Kun on kerran terveet lapset, miksi ihmeessä 6 kk pitäisi mennä pelkällä maidolla? Naurettavaa. Peruna kattilaan, kuori, muussaa haarukalla ja lisää äidinmaitoa sekaan, sen päälle imetys. Johan loppuu parku. Mitään lehmänkorviketta ei tarvita!

siitä että kiinteämpää evästä vaan. Varsinkaan kun oikeasti voi mennä parikin kuukautta ennenku vauva niin paljoa syö kiinteitä että sillä nälkä pysyisi loitolla. Varovasti vaan aloittelet...

Tosin nykyään ei kai perunaa suositella aloitussoseeksi, se on niin vahva. Mieluummin vaikka kaupasta päärynäsosetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän