Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vikaa noissa lihamarinadeissa on?

Vierailija
15.06.2010 |

Siis monesti oon lukenu jotain semmosta, että ihmiset eivät käytä valmiiksi marinoituja lihoja, kun se on niin epäterveellistä.

Mitä epäterveellistä siinä on? Valistakaahan tietämätöntä. Kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no suolaa, öljyä ja natriumglutamaattiahan ne lähinnä on. Maustaa voi myös oikeilla mausteilla, vähemmällä suolalla ja vähemmällä rasvalla. Lisäksi monia harmittaa se ei-terveyskysymys, että valmismarinadilihaa ostaessaan myös siitä marinadiliejusta maksaa kilohintaa, ei vain lihasta.

Vierailija
2/10 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sokeria, lisäaineita, saattaa olla myös natriumglutamaattia. Lihan saa niin helposti marinoitua myös itse ilman noita ikäviä mömmöjä, niin tulee syötyä terveellisemmin. Lisäksi kun ostaa marinoitua lihaa, maksaa kallista kilohintaa myös marinadista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

marinoitu liha on vanhempaa ja huonolaatuisempaa, koska maun saa peitettyä "liejulla".

Hyvää marinoitua lihaa saa suoraan tiloilta, eli savustamot ym. lihatilat.

Vierailija
4/10 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

marinoitu liha on vanhempaa ja huonolaatuisempaa, koska maun saa peitettyä "liejulla".

Hyvää marinoitua lihaa saa suoraan tiloilta, eli savustamot ym. lihatilat.

lihaahan on tarkoitus riiputtaa, että se mureutuu ja myös marinadin vaikutuksen alkaminen kestää.

Minä teen marinadin usein itse. Laitan siihen kyllä usein vähän sokeria.

Vierailija
5/10 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääntö tuottajilla, että marinoitu broileri saa olla jo kertaalleen pakastettua & sulatettua ennen kuin se myydään marinoituna. Eli kun ostat hunajamarinoituja broilerin suikalaita, et tiedä koska se kana on tapettu ja kuinka kauan aikaa pakastettu ennen kuin se on sun lautasella.

Marinoimaton taas ei saa olla aiemmin pakastettua & sulatettua eli pitää myydä tuoreena.

Vierailija
6/10 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä ei tiedä mitä ja millaisia mausteita niissä on, ne ovat joko liian suolaisia/ makeita/ eltaantuneen makuisia. Ne ovat rumia (se kammottava oranssi). Ne ovat täynnä lisäaineita. Teollisesti marinoitu liha/ broileri saatta olla vanhaa.

Ruuan marinoiminen itse, niin että tietää mitä ruuassa on ja miltä se maistuu, on niin tolkuttoman helppoa ja vaivatonta, etten ymmärrä miksi valmiiksimarinoitua edes ostetaan!

Marinadin sekoittaminen kestää n. 3 min. ja sen jälkeen ruoka voi olla marinadissaan ainakin 4-48 tuntia, joten ei se kaupan oranssi litku oikeasti ruuanlaittoa helpota ollenkaan.

Vierailija
7/10 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon halvempaa kuin marinoimaton.

Tämä siis sille, joka ihmetteli, miksi valmiiksimarinoituja ostetaan. (En muista nroa).

Vierailija
8/10 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ostaa usein kanaa marinadissa siksi, että se on paljon halvempaa kuin marinoimaton. Tämä siis sille, joka ihmetteli, miksi valmiiksimarinoituja ostetaan. (En muista nroa).

on huonolaatuisempaa.

Vierailija
9/10 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se niissä on vikana.

Vierailija
10/10 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvempaa myös siksi että siinä on itse asiassa aika vähän lihaa ja paljon marinadia. Katsopa joskus lihaprosenttia marinadilihan pakkauksesta, voi olla niinkin vähän kuin pikkaisen päälle 60% lihaa, loppu on marinadia.

Lisäksi ne kaikki marinadit maistuvat ihan samalle, eli pahalle. Niissä on paljon aineita joille monet ovat allergisia joten niitä ei meille osteta