Mikset pidä varpajaisista?
En osaa selittää miehelleni, miksi pelkkä ajatuskin saa minulle pahan mielen. Mies ei ymmärrä. Osaisitteko te?
Rv 38+2
Kommentit (13)
Itselläsi on pillu räjähtänyt, tissit turvoksissa maidosta, maha löllöttää... baarissa on kiinteitä misuja.
kun olet vauvan kanssa sairaalassa? vai vasta myöhemmin? Molempia käytäntöjä kun olen nähnyt. Ja onko miehesi sitä tyyppiä, joka vetää pyllyt olalle ja on juhlista seuraavan päivän täysin toimintakyvyttömänä, vai sellainen että aamulla kykenee heräämään ihmisten aikoihin ja ilman krapulaa?
Minun mieheni piti varpajaiset meidän lapsen ollessa n. kuukauden ikäinen. Meille tuli miehen ystäviä juhlimaan, ensin oltiin vauvan kanssa paikalla niin että kaikki näkivät uuden tulokkaan, ja sitten hetken päästä (kun minutkin oli onniteltu, lahjottu, halailtu ja suukoteltu) lähdin illaksi vanhempieni luo. Miehet saunoivat ja grillasivat meillä päivän, ottivat olutta ym. Illan tullen kärryttelin vanhemmiltani (asuvat meiltä 3km päässä) sitten kotiin - kun saavuimme vauvan kanssa, miehet lähtivät kaupunkiin jatkamaan juhlia. Mies tuli kotiin joskun klo 02 jälkeen, ja oli aamulla ihan kuosissa.
En kyllä osannut olla pahoillani tuosta, meillä on ihania ystäviä ja ymmärrän että vauvan tulo on iso juttu miehelle ja tämän ystäville. Mikseivät he saisi yhtenä iltana vähän juhlia? Muuten mies oli kuitenkin ollut koko ajan minun ja vauvan kanssa.
Onko miehelläsi jotain ongelmia alkon kanssa tms., uskotko että homma lähtee lapasesta?
ITSE VIETÄN VARBANI KANSSA LAATUAIKAA JOKA PÄIVÄ
-Sinä olet kantanut ja synnyttänyt lapsen. Sinua, jos jotain tulisi juhlia!
-Annoin miehelle porttikiellon sairaalaan kokonaan, koska lupauksistaan huolimatta lähti ryyppäämään, kun itse makasin sairaalassa kolmatta vuorokautta valveilla rinnat kipeinä imettämässä, vastasynnyttäneenä ja mieli herkkänä.
-Lapseni ansaitsee paljon parempaa ensimmäisinä päivinään, kuin krapulaisen isän hoivaa. Jos isä ei kestä selvinpäin lapsen ensimmäisiä päiviä, ei hänen tarvitse niihin osallistua jatkossakaan.
-Juhlia ei tarvitse kieltää. Voitte järjestää yhdessä juhlat, joissa on mukana itse juhlittava eli vauva ja kaiken työn yksin tehnyt äiti!
-Ei ole avuttomuutta pitää puoliaan. Varpajaiset ovat niin turha ja pahaa mieltä aiheuttava perinne, että saisi jo poistua. Ja taitaa onneksi ollakin poistumassa.
-Miksi viattoman, pienen lapsen syntymää pitäisi juhlia vetämällä miesporukalla kännit? Minusta jo pelkästään se on todella sovinistista, että juhlat ovat MIESTEN, vaikka raskaus ja synnytys ovat naisten kontolla. Nainen saa tehdä raskaimman työn ja miehet voivat sitä juhlia? Mitäs jos jättäisit miehesi esim. kipeänä/ hakattuna kotiin pikkuvauvan kanssa ja lähtisit juhlimaan hänen vaivalla hankkimaansa ylennystä?
Ja sitten vielä "minä en ole niin avuton, ettei mieheni saisi vetää viinaa kun makaan sairaalassa"-naisille:
Mitäs jos esim. lapsensa keskosena synnyttänyt äiti pitäisi varpajaiset 1-2 päivää synnytyksestä, kun ei kuitenkaan saisi yöpyä lapsensa luona keskolassa? Ei varmaan ajateltaisi, että on aihetta juhlaan ja mies on nipo, jos kieltää äitiä lähtemästä kavereineen ryyppäämään.
Ne haluu päästä kehuskelee kavereille ja pitää hauskan illan. Mikä siitä tekee niin vaikean ymmärtää? Voisko sunki mies pitää ne sitten vaikka kk päästä? Mun mies piti kun olin sairaalassa ja se olli mulle täysin ok. Hän on sitä tyyppiä joka ei vedä perseet olalle-kännejä eikä ole täysin lamaantunut seuraavana päivänä.
te teette tuollaisten juoppojen kanssa lapsia?!! Meillä varpajaiset tarkoitti kakkukahveja konjakin kanssa miehen kavereille, sikarit terassilla, sitten pelailivat Wiitä ja lähtivät baariin. Mies oli ennen puolta yötä kotona, eikä ollut aamulla krapulasta tietoakaan. Sain varpajaisvierailta vauvalle vaatteita, itselleni kukkia ja suklaata. Vauva oli pari-kolmeviikkoinen.
En näe mitään syytä kieltää tuollaisia juhlia. Eri asia, jos miehellä on alkoholiongelmia, mutta sitten en taas tajua, miksi sellaisen kanssa pitää lapsi tehdä. Hullut akat.
Itselläsi on pillu räjähtänyt, tissit turvoksissa maidosta, maha löllöttää... baarissa on kiinteitä misuja.
Pilluni ei ole räjähtänyt, vaan olen synnyttänyt yhteisen lapsemme.
Rintani ovat TOIVOTTAVASTI täyttyneet. Mutta tämä tapahtuu luultavasti vasta 1-3 vrk päästä synnytyksestä.
Mahani ei "löllötä", vaan palautuu omaan tahtiinsa raskaudesta.
Ja mikä tärkeintä, kaikki nämä tapahtumat ovat täysin luonnollisia ja mieheni on jo nyt hurmioitunut vartaloni kyvystä luoda uutta elämää. Aliarvioit selvästi mieheni inhimillisyyden.
ap
Pilluni ei ole räjähtänyt, vaan olen synnyttänyt yhteisen lapsemme.
Rintani ovat TOIVOTTAVASTI täyttyneet. Mutta tämä tapahtuu luultavasti vasta 1-3 vrk päästä synnytyksestä.
Mahani ei "löllötä", vaan palautuu omaan tahtiinsa raskaudesta.Ja mikä tärkeintä, kaikki nämä tapahtumat ovat täysin luonnollisia ja mieheni on jo nyt hurmioitunut vartaloni kyvystä luoda uutta elämää. Aliarvioit selvästi mieheni inhimillisyyden.
ap
Ne haluu päästä kehuskelee kavereille ja pitää hauskan illan. Mikä siitä tekee niin vaikean ymmärtää? Voisko sunki mies pitää ne sitten vaikka kk päästä? Mun mies piti kun olin sairaalassa ja se olli mulle täysin ok. Hän on sitä tyyppiä joka ei vedä perseet olalle-kännejä eikä ole täysin lamaantunut seuraavana päivänä.
Miksi lapsen syntymään pitää liittää alkoholia ja sikareita? Onko "hauska ilta" heti lapsen synnyttyä tuoreen äidin mielen pahoittamisen arvoinen? Minusta vastasynnyttäneellä naisella on oikeus vaatia itselleen ymmärrystä ja huomiota. Minusta tuollaista näkemystä ei tarvitse perustella mitenkään noin uudessa ja ihmeellisessä elämäntilanteessa.
Miksei äidille järjestetä tällaista juhlaa, jossa hän voisi sikarin ja konjakin äärellä kehuskella ystävilleen, sillä hänellähän todella olisi saavutuksessaan kehuskeltavaa? Mieshän voisi sillä aikaa hoitaa vauvaa, sillä äitihän on ollut vauvassa kiinni jo edelliset 9 kk ja nähnyt sen mielettömän tuskan ja vaivan synnyttääkseen hänet.
Mikä ihmeen kiire on päästä vauvasta eroon miesporukkaan päihteiden pariin ja miksi tämä on ah, niin hyväksyttävää? Äitihän voisi vaikka nukkua sillä aikaa, kun mies pitää vauvan kanssa varpajaisia.
En yhtään tiedä miten mieheni reagoi, jos lähtee sairaalasta baariin. Voi olla, että vetääkin ihan hirveät perseet.
ap
Miksi lapsen syntymään pitää liittää alkoholia ja sikareita? Onko "hauska ilta" heti lapsen synnyttyä tuoreen äidin mielen pahoittamisen arvoinen? Minusta vastasynnyttäneellä naisella on oikeus vaatia itselleen ymmärrystä ja huomiota. Minusta tuollaista näkemystä ei tarvitse perustella mitenkään noin uudessa ja ihmeellisessä elämäntilanteessa.Miksei äidille järjestetä tällaista juhlaa, jossa hän voisi sikarin ja konjakin äärellä kehuskella ystävilleen, sillä hänellähän todella olisi saavutuksessaan kehuskeltavaa? Mieshän voisi sillä aikaa hoitaa vauvaa, sillä äitihän on ollut vauvassa kiinni jo edelliset 9 kk ja nähnyt sen mielettömän tuskan ja vaivan synnyttääkseen hänet.
Mikä ihmeen kiire on päästä vauvasta eroon miesporukkaan päihteiden pariin ja miksi tämä on ah, niin hyväksyttävää? Äitihän voisi vaikka nukkua sillä aikaa, kun mies pitää vauvan kanssa varpajaisia.
Sehän on vain itsestäsi ja miehestäsi kiinni. Tuskinpa miehelläsi mitään sitä on vastaan, varsinkin jos itsekin pitää varpajaiset.
Ihme narinaa. Ei ihme, että mies hinkuaa baariin vetämään päänsä täyteen.
ehdottaa miehellesi tuollaista erilaista käytäntöä, että juhlisivatkin vasta sitten kun vauva on vähän isompi? Kun sinä olet kuntoutunut ja kotona? Kun alun herkimmät päivät ovat takanapäin?
Kyllähän tälläisista asioista pitäisi pystyä puhumaan. Sanot miehellesi suoraan, että haluat hänen olevan tukenasi sairaalassa aamu seiskasta ilta kymmeneen. Ja ettet halua häntä sairaalaan krapulassa.
Uskoisin että siippari joustaa sen verran, onhan kyseessä kuitenkin hänen elämänsä tärkein nainen joka tätä pyytää... ;) Ja ihmettelen sitä miestä, joka ei haluaisi vastasyntyneensä vierellä viettää aikaa aamusta iltaan :)
- nro 5
Itsellä vähän sama juttu noiden varpajaisten suhteen. Nyt rv 40+3 ja laitos kutsuu hetkenä minä hyvänsä.
En vain ymmärrä, miksi pitää päästä ryyppäämään (sitä varpajaiset ainakin omalle miehelleni ovat) kun minä makaan sairaalassa toipumassa rankasta synnytyksestä. Olisi paljon mukavampaa, kun mies olisi siellä myös (minulle kolmas lapsi, miehelle eka, ei minun seuranani vaan tutustumassa vauvaan. En luultavasti joudu olemaan siellä kauaa ja tutustua voisi myös ihan kotonakin, mutta en tiedä....ajatus ei vain innosta. Se tuntuu vain niin väärältä.