Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsatieongelmista kärsiviä paikalla, jaetaan vinkkimme, tässä omani:

Vierailija
11.06.2010 |

virtsatietulehdusten hoitoon ja ehkäisyyn antibioottien ja lääkärissä käynnin lisäksi

-sokeroimatonta karpalomehua heti oireiden alkaessa niin paljon kuin jaksat juoda. Burana tms. heti napaan ja tunnin päästä seuraava

-virtsan pidättelyä niin kauan kuin pystyy jotta nestettä tulisi enemmän ulos kerralla eikä polttaisi niin pahasti

-pahan tulehduksen jälkeenkin karpalomehua joka päivä lasillinen, sitten voi siirtyä syömään karpalojauhetta/rouhetta 2-3 teelusikallista päivässä aamupalan seassa

-runsas vedenjuonti myös oireettomina aikoina eikä turhia vessassa käyntejä ettei virtsaputki ja -rakko rasitu liikaa

-auringonhattu-uutetta kuuriluontoisena noin pari-kolme viikkoa ja kuurin voi toistaa myöhemmin tarvittaessa

Kirjoitin tuossa juuri toiseen ketjuun kärsineeni pahasta vti-kierteestä pari vuotta, ja sen seurauksena sain ärtyisän ja herkän rakon. Antibiootit auttoivat pahimpiin oireisiin, mutta eivät vieneet niitä kaikkia pois ja estolääkityksestä huolimatta tulehduksia tuli. Lopulta onnistuin hirvittävän karpalokuurin jälkeen (kun olin ensin päässyt pahimmasta antibiooteilla) pääsemään melkein eroon tulehduksista. Ja nyt kun olen joka päivä syönyt karpalojauhetta sekä muutenkin toiminut yllä kuvaamallani tavalla, on tulehduksia ollut enää 2 viimeisen vuoden sisällä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin jonkun aikaa myös estolääkettäkin, mutta sitten lääkäri neuvoi pikkuhiljaa vähentämään sitä lääkettä ja lisäämään C-vitamiini aina vain enempi, kunnes lopulta söin pelkkää C-vitamiinia. Sen jälkeenkin olen ottanut kerralla monta C-vitamiinitablettia, jos vähänkin oireita on tuntunut. Tuolla keinolla olen ohittanut tulehduksen monet kerrat. Se karpalohan ajaa saman asian, kun sisältää myös C-vitamiinia. Nykyisin ei onneksi ole niitä tulehduksia enää ollut, mutta siltä varalta juon vettä kuitenkin runsaahkosti joka päivä. Jos juon vähemmän tai en juuri ollenkaan, saattaa tuntua virtsatulehduksen lieviä oireita, siksi juominen tärkeää.

Vierailija
2/4 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos olen liian pitkään juomatta tai juon liian vähän alkaa virtsa taas vähän poltella ja olo tuntua epämukavalta.

Voisinpa ostaa itsellenikin kaappiin varmuuden vuoksi C-vitamiinia varuille

T:ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii

Vierailija
4/4 |
11.06.2010 |