Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte minun tilanteessani?

Vierailija
11.06.2010 |

Valmistuin vuoden vaihteessa ammattiin ja hain ihan huvikseen toiseen jatkokoulutukseen mihin en todellakaan uskonut pääseväni. No yllätys oli suuri kun minut valittiin ja olin onnesta sekaisin.

No, tilanne on tämä että minulla on 1v6kk ikäinen taapero & 4,5kk ikäinen vauva ja mies töissä. Koulu alkaisi syyskuussa jolloin vauva 7kk. Mitä tekisitte minun tilanteessani? :O

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies voi jäädä kotiin kunnes vauva 9kk ja ottaa minulta yhden vanhempainvapaakuukauden ja lisäksi isyyskuukauden. Eli marraskuussa menisivät lapset hoitoon. Tämä kai on paras vaihtoehto? -ap

Vierailija
2/12 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä kotiin tai sitten siirrät opiskelujen alkua. Yleensä puolen vuoden tai vuoden siirto onnistuu hyvin. Missään nimessä opiskelupaikkaa ei kannata hukata. Se on lastenkin etu että pystyt opiskelemaan haluamaasi ammattia. Nykyään pystyy kyllä tosi paljon joustaan noissa kouluasioisaa, voisit ehkä kysellä sieltäkin minkälaisia mahdollisuuksia olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai saada vauvaa hoitoon hetkeksi ja käydä joillakin luennoilla?

Vierailija
4/12 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin siirtää vuodella opintojen alkua.

Jos taas opiskelu olisi vapaata ja joustavaan niin yrittäisin käyttää isovanhempien apua hyväksen. (Meillä onnistuu isovanhempien apu)

Kaikilla ei tietty ole mahdollisuutta käyttää hyväksi isovanhempia.

Muuten kyllä 7kk on mielestäni aivan liian pieni hoitoon.

Kotiäiti jo 5v.

Vierailija
5/12 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi edes vielä laittaa koska äitiysloma mulla päättyy vasta lokakuun puolessa välissä. Mummoja löytyy mutta kun en oikein tiedä kuinka rankkaa tulee olemaan niin en tiedä kehtaanko heitä rasittaa niin paljoa. Kerran puhuin toisen mummon kanssa siitä, että hän tulisi meille yksityisen kotihoidon tuella hoitaan lapsia mutta totesi lopulta että olisi liian rankkaa. Joten ei varmaan kehtaa pyytää. Toinen mummo olisi varmaan halukas mutta on jo liian vanha hoitamaan muutamaa tuntia kauempaa eikä joka päivä ja dementiaki vissin jo vähän vaivaa... Onnistuisi varmaan lykätäkin opiskelua mutta toisaalta pelottaa kuinka entiset opinnot (vielä tuoreessa muistissa) unohtuvat siinä ajassa (vielä vieraalla kielellä). -ap

Vierailija
6/12 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOko mummot, mies, joku työtä kaipaava nuori.

Ja kun vauva on sen 9 kk, joko päiväkotiin tai perhepäivähoitajalle.

Voin olla ika kylmän kuuloinen, mutta näin jouduin esikoiseni kohdalla tekemään ja ainakana hänelle päiväkoti ei ollut mikään shokki; tosi hyvin viihtyi ja oppi mm. kävelemään 9 kk:n iässä, heti päiväkotiin mennessä. Kai ne muut lapset antoi pontta :)

Vierailija
7/12 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhistuta laittaa hoitoon kun lapsista on kuitenki toisilleenkin seuraa. Just tuo 1½kk on ongelma...-ap

Vierailija
8/12 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että nykyisissä opinnoissa hankitut taidot pysyvät hyvin hanskassa, vaikka vuoden lykkäisitkin opintojen alkua. Samoin kielitaito, joka palautuu yllättävän nopeasti, kun kieltä alkaa jälleen käyttää.

Minä yrittäisin lykätä vuodella täysipäiväisten opintojen alkua, mutta tehdä esim. tenttejä alta pois jo aiemmin, jos mahdollista. Yliopistossa ainakin on, jos ei nosta opintotukea (jolloin opintoja kertyy tietty määrä).

Vierailija
9/12 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos palkattais joku ulkopuolinen kattoon meille kotia lapsia 1½kk niin saanko silti vanhempainpäivärahaa vai miten se käytännössä menis? Tietääkö kukaan? =)

Vierailija
10/12 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiksi ajoiksi, kun pakolliset luennot. Otat niin vähän perusopintoja kuin pystyt.

Vierailija
11/12 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis saan opiskelupaikat, tuloksia vielä odottelen. Muakin kovasti jo houkuttelee opiskelut, mutta yhden vuoden jaksan kyllä lapseni takia odottaa.

Vierailija
12/12 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minua ainakin myös surettaisi panna vauva hoitoon. Joku Yaleko sinua odottaa, kun korvaa oman lapsen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän