Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taapero nukkumaan yksin - miten käytännössä - apua???

Vierailija
10.06.2010 |

Ok arvon aaveemammat - auttakaapa.

Laitoin juuri poikani 2v1kk yksin päikkäreille. Meillä nukutus on ollut aika helppoa viime ajat ja tuntuu että lapsella olisi jonkinlainen "herkkyyskausi" meneillään sille että jää yksin sänkyynsä (ihan tavallinen lastensänky) eikä siinä vieressä tarvitse olla nukuttamassa.

Eli mentiin normaalisti sänkyyn, pimennysverhot eteen että on suht. pimeää, pusut, halit ja päiväunilaulut kuten aikaisemmin. Oli jo sanonut ennen kuin mentiin huoneeseen että äiti menee päiväunilaulun jälkeen olohuoneeseen jatkamaan omia puuhia. Näin tehtiin ja lapsi jäi mielellään omaan sänkyynsä.

Siitä on nyt 10min. Lapsi tuolla höpöttää omiaan sängyssä ja luulenpa että välillä on aina noussut sängystäkin. Ei ole kuitenkaan pyrkinyt kertaakaan pois huoneestaan. Olin kyllä varautunut palauttamaan lapsen 10 kertaa takaisin huoneeseensa ja sänkyyn mutta miten toimitaan lapsen kanssa joka kyllä on siellä pimeässä huoneessaan suljetun oven takana mutta ei vaan rauhoitu unille? Jos menen nyt sinne sanomaan että "nyt silmät kiinni ja makuuasentoon" tmv niin eikös lapsi vaan innostu tuosta.

Neuvoja???

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 4 lasta ja musta on ollu just ihanaa mennä niiden viereen päiväunille :)

Eli olen maannut vieressä silmät kiinni ihan hiljaa, kunnes lapsi on nukahtanut.

Joskus on tietty käynyt niin, että se onkin äiti, joka on nukahtanut :)

Vierailija
2/4 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei huolta, että lapsi tekee pahoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minä en tekis yhtään mitään.

Vierailija
4/4 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut hiljaista lapsen huoneessa jo viitisen minuuttia eli nähtävästi lapsi on unten mailla. En viitsi mennä katsomaan etten herätä. ;)

Nähtävästi se vaan vaati sen oman höpöttelytuokionsa että lapsi nukahti.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi