Samasta työstä eri palkka, mihin ottaa yhteyttä.
Luottamusmiehestä ei ollut apua, soitin työsuojelupiiriin, ei apua, liitosta vaan kehottivat olemaan yhteydessä luottamusmieheen.
Kommentit (9)
Toisilla aloilla maksetaan eri palkka samasta työstä.
Myös työsuhteen kesto vaikuttaa ja lisät.
Itsekkin työssä jossa joka kuukausi vaihtelee palkka.
"Huonoimmat" saa 1600e ja "paremmat" 2700e.
meillä on eri aikaan tulleita ihmisiä, kaikki saamme varmaan erilaista palkkaa, jokainen on itse neuvotellut oman palkkansa.
meillä oli perustelu että ei alaa opiskellut, eikä alalla ollut vanhempi sai parempaa palkkaa kuin minä, joka olin ollut firmassa kauemmin ja koulun käynyt..
jätä joitain töitä vähemmälle, anna parempipalkkaisten tehdä vähän enemmän kuin Sinä teet ap.
Minulla on kokemusta siitä, mitä työssäni oli kun eräs työntekijä palkattiin vuoden sijaiseksi..alkuun ja sitten oli tarkoitus vaikka jatkaa, jos näytti hyvältä. Mutta se vuosi luvattiin suoraan koska oli saatava joku.
Tämä ihminen ilmoitti heti alkuun ettei hän tee mitään "sitä ja "sitä" koska minulla oli jo työnimikkeen perusteella hänenkin aavistamana parempi palkka.
Hän ei olisi oikeastaan voinut ainakaan alkuun tehdä samaa kanssani, kun ei ollut koulutusta tai työkokemusta alaan, mutta samassa työpaikassa oli osa sitä työtä johon hän oli kouluttautunut ja omasi työkokemuksen. Hän halusi heti alkuun varoittaa ettei tee sitten ....sen takia koska minulla on parempi palkka.
Meillä on eripalkat monellakin, vaikka samaa työtä tekevät.
terv. palkanlaskija
Työnantaja voi päättää palkkauksen kriteerit, pääasia, että väki ne tietää. Joskus lisää palkkaa tuo ikä, joskus pitkä työsuhde, joskus pärstä.
Olen valtiolla ja saan lähes 1000 e/kk vähemmän palkkaa kuin työkaveri samasta työstä. Hänellä lisää palkkaa tuo se, että osaa espanjaa. Sitä tosin ei meillä missään tarvita, mutta tuo on perustelu.
Käytännössä lto:t ja lastenhoitajat hoitavat kaikki hommat puoliksi...
Vaihda työpaikkaa.