No milläs selitätte tämän!
Olen nyt 3 vkoa syönyt kevyemmin (1200-1600) kaloria päivässä. Jätin pois karkit yms. ja yritin valita vain hyviä hiilihydraatteja. Söin enemmän proteiinia.
Tämän ruokavaliomuutoksen seurauksena painoni on laskenut kolmen viikon aikana 100 g! Mitä??? Miksi ei enempää???
Liikuntaa harrastan lähes päivittäin, vähimmillään n. 40 min pyöräilyä/pvä, enimmillään reilun tunnin juoksulenkkejä + pyöräilyä 20-30 min. Jos en tee mitään aerobista yleensä teen edes hiukan lihaskuntoliikkeitä. Mutta ns. lepopäiviä viikossa on myös, eikä muutama lihaskuntoliike vaikuta energiankulutukseen juuri yhtään.
Kommentit (13)
Miksi minun pitäisi selittää yhtikäs mitään? SINUN ongelma tuo on :D :D
ruokavalio saattaa kasvattaa jättimäiset peräpukamat. Sinne se paino on jäänyt.
ruokavalio saattaa kasvattaa jättimäiset peräpukamat. Sinne se paino on jäänyt.
aavistelinkin :D
Joo minun ongelmanihan tämä on, mutta av yleensä tietää yhtä jos toista. Ei mene minun kaaliin tuo...hirveä kärvistely (rakastan karkkia, sokeria yms.) ja nollatulos. Kolme viikkoa kuitenkin, ei kolme päivää :(
Entä onko esim. vyötärönympärys kaventunut? Mitä syöt? Syötkö kuitenkin paljon leipää yms?
kannattaa mieluummin mitata vatsan, reisien ja käsien ympäryksiä.
kannattaa mieluummin mitata vatsan, reisien ja käsien ympäryksiä.
että lihasmassasi on varmasti kasvanut liikunnan ja otollisen ruokavalion ansiosta.
kuitenkin määrällisesti enemmän niitä ns. kunnon ruokia, kuin aikaisemmin karkkia ym. höttöä. Eli määrät on edelleen liian isoja, vaikka laatu on parantunut.
Liikunta on samalla tasolla kuin aikaisemmin, en ole lisännyt sitä. Leipää en syö joka päivä, välillä palan-kaksi ruisleipää, vaaleaa en tänä aikana tainnut syödä yhtään. Olikohan siinä kaikki kysymykset..
En tajua en. Mietin, että olenko laskenut nuo kalorit väärin, mutta en usko. Paketeissahan on nykyään tosi tarkat merkinnät.
yhtään mihinkään.
Jos liikkuu joka päivä 1-1.5 tuntia, eikö 21 päivässä lihasmassa kasva yhtään?
Joo määriä mietin kyllä, mutta en usko että siitä on kyse. Pikemminkin ihmettelin, kuinka pienillä annoksilla sitä tulekin täyteen kun syö terveellisempää ruokaa..
Ruuan kalorimäärien arviointi käytännössä on hankalaa laskureillakin. Pitäisi melkein olla keittiövaaka käytössä (ja kuka siihen rupeaa?).
Saattaisitko syödä huomaamattasi pikkuisen isompia annoskokoja, kun ruokahalu on karkin jättämisen ja liikunnan myötä kasvanut? Kun alkaa syömän terveellisesti, erehtyy usein kuvittelemaan, että voi syödä enemmän kuin itse asiassa laihtumisen kanalta kannattaakaan. Liikunta lisää nälän tunnetta. Perehdypä sellaisiin seikkoihin, kuin ruokailun ja liikunnan ajoittaminen - mitä kannattaa syödä ja milloin.
Itselläni tuo 1600 kcal/pv ei muuten ole mikään laihtumisvauhti, vaan se, millä painoni pysyy samana kuin on. Rippuu tietysti lähtökoosta ja aineenvaihdunnasta.
Eka neuvoni on tarkka ruokapäiväkirjan pitäminen.
Toka neuvoni on vaa'an laittaminen syrjään ja korvaaminen mitanauhalla. Ala seurata edellisten kirjoittajienkin mainitsemia ympärysmittoja.
Jos paino ei todellakaan laske, kannattaa puhua lääkärille. Taustalla saattaa olla muitakin tekijöitä.
Mulla aika samat oireet.