Saaristolaisleipä uunissa, huumaava tuoksu!
Kommentit (8)
Saaristolaisleipä on ihan mun herkkua, sitä oli joulupöydässäkin, mutta en ole koskaan tullut ajatelleeksi että sitä voisi tehdä itsekin.
niin saat joka sivulla saman reseptin :) eli ilmeisesti sille on olemassa vain yksi resepti...
Ja en ole köyhä, tykkään vaan leipomisesta (ja toisaalta saaristolaisleipä on ostettuna kylläkin tosi kallista...)
ap
Minulla se jää aina raa´aksi sisältä, vaikka olisi folio päällä suojana, leipä alimmalla ritilällä jne.
Paljonko laitat siirappia - sen 2 dl (5 dl nestettä taikinassa)?
Miten saisin oman leipäni onnistumaan?
Olisin kiitollinen neuvosta...
Mutta olen maistanut leipää pastanjauhantaa-blogin perusteella tehdyllä reseptillä, ja se oli kyllä onnistunutta. Leipää paistetaan 175 asteessa pari tuntia, eikä laiteta mitään foliota. Siirappia tulee 3dl litraan piimää.
ap
Itse tehtynä sen saa syödäkin tuoreena.
Ja mua ainakin epäilyttää kaupan leivät. Niihin laitetaan turhan paljon sellaista, mitä kotileipiin ei tule.
tarvitse käyttää lisäaineita ja ties mitä paranteita. Itseleivottu on luksusta, ei mitään köyhien ruokaa. Köyhiä ovat ne, jotka joutuvat syömään teollista bulkkileipää. Sinänsä minusta köyhyys ei ole mikään häpeä eikä sillä pitäisi arvottaa ihmisiä.
Harmi vaan, että vasta parin päivän päästä voi maistaa :(
ap
ootko köyhä?