Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet vanhempainvapaan jälkeen?

Vierailija
07.06.2010 |

Itse haluaisin mahdollisimman pian takaisin töihin. Lasten hoito vain mietityttää. Esikoinen on silloin jo kolmevuotias, joten hän pärjää varmasti hoidossakin. Mutta nuorempihan on alle 1-vuotias enkä haluaisi häntä hoitoon vielä laittaa.

Eli näillä näkymin aion olla hoitovapaalla, kunnes nuorin on vuoden vanha. Sitten jos pääsisi töihin. Sitten mies voi olla kotona parisen kuukautta, jonka jälkeen yritetään saada perhepäivähoitoon. Hoitaja kotiin olisi ihanteellista, mutta pitäisi melkein saada joku tuttavaperhe hoitoremmiin mukaan, jotta rahallisesti siihen kykenisi.

Niin, kysymysmerkkinä vielä on, saanko töitä niin kuin olen suunnitellut. :) Voihan olla, että kotona lopulta kauemmin tulee oltua, jos en töitä saakaan. Parasta hoitopaikkaa on onneksi vielä aikaa miettiä.

Onko kellään muuten kokemuksia hoitajan palkkaamisesta kotiin? Mielellään kuulisin tästäkin ajatuksia! :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää isäkuukauden ja mä menen töihin. Työni on sellaista ettei ole järkeä käydä sähläämässä kuukautta ja sitten takaisin kotiin. Tosin taloudellisestikin se on vähän niin ja näin että kannattais kotiin jäädä. Esikoinen on siis väkisinkin alle vuoden kun hoitoon joutuu. Perhepäivähoitoon on haettu, paikasta ei ole vielä tietoa...

Harmittaahan se, mutta olen itsekkäs tai en niin töihin on mentävä jo oman mielenterveyden puolesta. En osaa olla kotona vaikka lastani yli kaiken rakastankin, tarvitsen aikuiskontakteja ja muuta ajateltavaa :) Kivitystä tiedossa koska tuon ääneen sanoin...

Hoitaja kotiin... olen itse ollut hoitamassa lapsia heidän omassa kotonaan ja onhan se helpompi ainakin perheelle niin ;D

Vierailija
2/2 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä alle kouluikästä ja hoitovapaata heistä on yhteensä kuukausi.

Olen palannut välillä töihin ja nyt olisi tarkoitus olla kotona kunnes nuorin täyttää 3, kaikki lapset on nyt kotona hoidossa ja vanhin aloittaa eskarin.

Meillä on kerrassaan upea kokemus tarhasta, voin lämpimästi suositella!

Meillä tarhapaikka vaihdetaan alueen omaan (ollaan jämähdetty aikanaan 4. lähimpään tarhaan johon molemmat lapsista aikanaan ekana mahtui ja siihen ihastuttiin) koska tutustuu esikoulussa luokkakavereihin jo vähän etukäteen.

Tähän tarhaan koitan hakea luultavasti näitä aikanaan hoitoa tarvitsevia kun palaan, kolmonen on tosin silloin 4,5- vuotias niin hänen kohdallaan alkaisin ajattelemaan jo esikoulua lähellä.

Kun hoitovapaani loppuu minulla on kertynyt 2 vuosilomaa ja 32 lomapäivää muuten, pari pekkaspäivääkin jäi. Niitä voi sitten halutessaan käyttää putkeen, minulla kuopus on keväällä syntynyt niin siinä on sitten tulossa isommille kevätjuhlaa muutaman kuukauden kuluttua ja isompien lapsien kanssa olisi taas erilailla mietittävä matkusteluja kesälomaksi kuin joskus kahden pienen kanssa, silloin riitti ihan yhdessä vietetty aika kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän