Hirveän pettynyt olo. Mies ehdoton että lisää lapsia ei tule.
Olen aina halunnut kolme lasta ja tästä on miehen kanssa puhuttu ja hän on antanut ymmärtää ajattelevansa samalla tavalla. Nyt on nuorin yli 3 vuotias ja kysyin olisiko pikkuhiljaa aika jättää ehkäisy pois. Mies on muuttanut mielensä ja ei halua kolmatta lasta nyt eikä myöhemmin.
Tiedän pitää olla ja olenkin kiitollinen kahdesta terveestä lapsesta mutta en voi sille mitään että olo on surullinen ja apea.
Kommentit (38)
kerro miehelle tunteesi ja se, että haluat nyt pitää seksissä taukoa sen aikaa, että pääset asiasta yli. Vetoa siihen, että läheisyys miehen kanssa tuntuu vaikealta ja kerro, että olet hyvin surullinen siitä, että joudut luopumaan unelmastasi. Sinulla on nyt oikeus suruun ja apeuteen, joten toivot, että mies kunnioittaa haluasi olla yksin.
Muistuta, että jos sinä kunnioitat miehen halua olla hankkimata kolmatta lasta niin mies varmasti haluaa kunnioittaa sinun toivettasi pidättäytyä seksistä toistaiseksi.
kerro miehelle tunteesi ja se, että haluat nyt pitää seksissä taukoa sen aikaa, että pääset asiasta yli. Vetoa siihen, että läheisyys miehen kanssa tuntuu vaikealta ja kerro, että olet hyvin surullinen siitä, että joudut luopumaan unelmastasi. Sinulla on nyt oikeus suruun ja apeuteen, joten toivot, että mies kunnioittaa haluasi olla yksin.
Muistuta, että jos sinä kunnioitat miehen halua olla hankkimata kolmatta lasta niin mies varmasti haluaa kunnioittaa sinun toivettasi pidättäytyä seksistä toistaiseksi.
mutta mulle tuli tästä viestistä sellainen tunne, että sen kirjoittaja ehdottaa AP:lle, että hän seksilakolla kiristäisi mieheltä lapsen... Olenko oikeassa?
ehkäisynä käytetään kondomia, sikäli kun se asiaan liittyy.
Jos mies ei halua kolmatta lasta niin, vastaus ei varmasti ole perheen rikkominen ja miehen vaihtaminen. Adoptiolapsi on myös lapsi, joten se ei varmasti myöskään ole ratkaisu asiaan.
Muuten meillä on suhde kunnossa, ja olen sitä mieltä että miehellä on oikeus mielipiteeseensä vaikka se ei olekaan se minkä minä sen haluaisin olevan. että en nyt ihan ymmärrä tätä perheterapia kommenttiakaan.
Niin mun tarkoitus ei ole koittaa muuttaa miehen mielipidettä vaan aion hyväksyä asian. Se ei vaan poista sitä että olo on surullinen.
ap
Mies näkee, että vaimo on jo tosi uupunut ja kiukkuinen kahden lapsen kanssa. Ei jaksaisi enää sitä kiukuttelua ja haluaisi mennä elämässä eteen päin.
Nainen itkee ja parkuu sitä kolmatta lasta.Samaan aikaan vinkuu kun mies ei auta enempää ja hän ei jaksa kahden kanssa.
Mies on järkevä, koska hänhän se joutuu ruokot sitten maksamaan jos ero tulee ja nainen saa tahtonsa lävitse ja väkisin sen kolmannen lapsen.
[...] olen sitä mieltä että miehellä on oikeus mielipiteeseensä vaikka se ei olekaan se minkä minä sen haluaisin olevan. että en nyt ihan ymmärrä tätä perheterapia kommenttiakaan.
Minustakin aika erikoisia kommentteja. Että sun pitäis ikään kuin pakkokeinoilla saada mieheltä lapsi. Puistattavaa. Onneksi vaikutat itse järkevältä ihmiseltä. Tsemppiä hankalaan tilanteeseen. Ja voihan miehesi mieli vielä muuttua, jos ei, onhan teillä jo 2 lasta, joista iloita. Ja jos lisää lapsia ei teille tule, olen aivan varma, että pääset asian yli, kunhan aikaa kuluu.
-vitonen
Koska ap:lla on oikeus olla pettynyt miehensä päätökseen, ja silloin ajatus seksistä miehen kanssa tuntuu kummalliselta. Täytyy työstää surunsa ennen kuin pystyy aitoon läheisyyteen.
Vai ajatteletko niin, että seksi on naiselle automaattinen toiminto ilman tunteita? Että nainen on miehen käytettävissä aina, surusta huolimatta?
Yleensä tuossa vaiheessa miehellä on jo jotain muuta vipinää menossa eli laskee elatusmaksuja...
Päinvastoin. Asumme Kiinassa miehen työkomennuksen vuoksi. Lapset ovat täällä jo koulussa ja meillä on kotiapulainenkin vielä tässä arkea "helpottamassa". Aikaa ja energiaa minulta löytyisi vauvalle ja omaa aikaa sekä miehellä että minulla on riittämiin.
Koska ap:lla on oikeus olla pettynyt miehensä päätökseen, ja silloin ajatus seksistä miehen kanssa tuntuu kummalliselta. Täytyy työstää surunsa ennen kuin pystyy aitoon läheisyyteen.
Minusta ainakin tämä tuntuu aika villiltä ylitulkinnalta! Enpä saanut AP:n viesteistä mitään tällaista kuvaa. No, annetaan hänen itsensä kertoa...
-vitonen
Onko se pettämistä jos mielipide muuttuu vuosian aikana? Mielestäni ei ole. Ymmärrän miestäni kyllä. Hän haluaa että matkustelemme ja teemme asioita yhdessä. Ei halua sitoa minua vauvaan koska nauttii siitä että nykyään teemme paljon asioita yhdessä enenemmän kun silloin kun lapset oli vauvoja.
Kumman katkeraa porukkaa täällä on.
mutta mulle tuli tästä viestistä sellainen tunne, että sen kirjoittaja ehdottaa AP:lle, että hän seksilakolla kiristäisi mieheltä lapsen... Olenko oikeassa?
Vai ajatteletko niin, että seksi on naiselle automaattinen toiminto ilman tunteita? Että nainen on miehen käytettävissä aina, surusta huolimatta?
Ap ei mielestäni viitannut mitenkään siihen, että seksi ei kiinnostaisi. Sinä olet tässä se, joka ylitulkitsee ap:n kirjoituksia.
ehkäisynä käytetään kondomia, sikäli kun se asiaan liittyy.
Jos mies ei halua kolmatta lasta niin, vastaus ei varmasti ole perheen rikkominen ja miehen vaihtaminen. Adoptiolapsi on myös lapsi, joten se ei varmasti myöskään ole ratkaisu asiaan.
Muuten meillä on suhde kunnossa, ja olen sitä mieltä että miehellä on oikeus mielipiteeseensä vaikka se ei olekaan se minkä minä sen haluaisin olevan. että en nyt ihan ymmärrä tätä perheterapia kommenttiakaan.
Tuon seksistä kieltäytyjän kannattaisi käydä puhumassa jossain. Todella pahoja ongelmia hänellä ja miehellään.
Seksi kyllä kiinnostaa edelleen sekä minua että miestäni. Seksi on seksiä ja muuttuu lapsen tekemiseksi vain jos on sovittu että lasta yritetään. Pettymykseni on nyt henkisellä puolella. Se, että kieltäytyisin seksistä tämän lapsi asian vuoksi olisi yhtälailla pois minulta kun mieheltäni enkä minä halua mitään selibaattia!
suht nuoria, ja potentiaalisia lapsenteko vuosia vielä 5 tai enemmän jäljellä, niin jätä asia hautumaan. Älä painosta miestä, vaan nautit nyt tästä teidän nykyisestä tilanteesta.
Saattaahan se miehen mieli vielä joku päivä itselläänkin muuttua, mutta niin voi käydä myös sinulle. Sitten, kun lapset on saateltu jo alkuun koulutaipaleelle, niin et välttämättä itsekään enää halua aloittaa alusta.
Ja jos ehkäisynä jatkatte kondomilla, niin saatat yllätykseksesi huomata, ettei se mies niin jaksakaan sitä enää joka kerta laittaa, vaan alatte lipsua keskeytettyyn yhdyntään, varmoihin päiviin ym. jossa raskauden todennäköisyys alkaa olla jo mahdollinen. Silloin se on miehen puolelta tullut valinta.
Näki mun hätänä (ilmeisesti) ja nyt ootellaan alkusyksyn vauvaa.
Ap, aina se kuitenkin on niin että nainen suree vielä sitä lasta jota ei enää saanut.
tai perheterapiaaaaaan mars