Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä aina "paperit" mukana kun olette ulkona? - mitä jos jotain tapahtuisi?

Vierailija
06.06.2010 |

Minulla ei nimittäin ainakaan ole aina mukana henkilöllisyystodistusta (käytännössä lompakkoa jossa on ajokortti) kun olen vaikkapa lapsen kanssa ulkona. Ei miehelläkään.

Pohdin tätä asiaa siksi että ystäväni soitti eilen puolihysteerisenä minulle. Hänen miehensä oli ollut lasten (onneksi jo 9v ja 6v) kanssa ulkona retkellä (kauempana kotoa) ja pyörtynyt. Lapset olivat tottakai hätääntyneet suuresti mutta koska olivat jo isompia olivat osanneet kertoa apuun tulleille vieraille aikuisille keitä olivat, missä asuivat, jne. ja äitiin saatiin yhteys. Mies (perusterve 35v) lähti tajuttomana ambulanssikyydillä sairaalaan. Onneksi kyse ei loppujan lopuksi ollut mistään hengenvaarallisesta.

Oma mieheni lähti juuri lapsemme (vajaa 2v) kanssa ulos puistoon. Otti mukaan kännykän ja avaimet. Ei muuta koska "eihän lompakkoa nyt tarvitse kun emme ole ostamassa mitään". Mutta mitä jos jotain vastaavaa sattuisi? Mies yhtäkkiä tajuttomana puistossa, pieni lapsi vieressä. Lapsi joka ei osaa vielä kertoa kuka on ja missä asuu (osaisi varmaan puistosta kävellä yksin kotiin mutta hätääntyneenä ei varmaan tekisi sitä enkä tietenkään toivoisi että noin pieni lähtee yksin toikkaroimaan minnekään). Kännykkä on tosiaan miehellä mukana mutta kun se on työpaikan kännykkä jossa on yhteys työpaikan intranettiin jne niin siinä on suojaus: kun näppäinlukituksen ottaa pois päältä kännykkä kysyy suojakoodia ennen kuin sen saa käyttöönsä. Eli käytännössä kukaan ei voisi avata kännykkää ja ruveta vaan katselemaan mitä nimiä sieltä löytyy ja minne on viimeksi soiteltu. Aika monessa kännykässä on nykyisin tällainen suojaus työnantajan käskystä.

Tämä ajatus vaivaa mieltäni nyt aika lailla. Tottakai on hyvin hyvin epätodennäköistä että mitään tällaista tapahtuisi mutta oletteko te muut varautuneet mitenkään tällaisen tapahtumiseen? Ei minullakaan todellakaan ole aina mukana papereita kun kuljen lapsen kanssa ulkona. Mitä kävisi jos kännykästä ei saisi tietoja, ei olisi papereita ja itse makaisi tajuttomana maassa pieni lapsi vieressä hysteerisesti huutaen? Tuntuu todella pahalta jo ajatuksen tasolla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilenkin tarvittiin pankkikorttuia, vaikka olin juhlissa

Vierailija
2/7 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen opetti vanha isoäitini aikoinaan:-). Jos saa sairaskohtauksen, niin tietää, kelle ilmoittaa.

No, jos lenkillä käyn, on mukana pelkkä puhelin. Ja siellä ICE-koodit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes kännykkää, saisivatpahan poliisit tehdä vähän salapoliisihommia, kelle ilmoittaa, että täällä on raato.

Vierailija
4/7 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajokortti (puhelinpussukassa) ja puhelin (jossa ICE-koodit).

Vierailija
5/7 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä on mullakin ICE-koodit.

Vierailija
6/7 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne henkkarit ainoa tapa ole. Kirjoita lapsesi takkiin lapsen etunimi ja sukunimi. Tai laita puhelimeen ICE koodit useammalle henkilölle.

Vierailija
7/7 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sitä itsekin. Minulla on myös kännykässä työnantajan vaatima suojaus eli vaikka sieltä ICE numeroita löytyykin kolmin kappalein (mieheni, äitini ja isäni tiedot) niin eipä niihin pääse kukaan käsiksi kun kännykkää ei saa toimintavalmiiksi ilman tuota suojauskoodia.