Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua... tentti ja pari kirjaa luettavana, kauan menee kun lukee ja mitä luen? lasten kanssa vaikeaa

Vierailija
05.06.2010 |

viikon päästä kirjallinen tentti ja kauhea paniikki etten ehdi lukea tarpeeksi hyvin, kun on pari lasta ja kaikenlaista muutakin tekemistä. olen kyllä lukenut ennekin ja paljon ja tehnyt tenttejä. mutta oikea tenttiinlukutapa on hukassa.

olen lukenut koko kirjat ja sitten sieltä täältä pari viikkoa vähintään. nyt ois vaan viikko aikaa, joten haluan fiksun tenttiinlukutavan tietää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. tiskipöydän reunoille jne. Ain akun tein taloushommia niin luin samalla...kuorin operunatkin niin että välilä ssilmät perunassa ja välillä kirjan tiedoissa.

Minulla oli lapset 1v, 3v ja 7,5v joak auttoi aika kivasti. Isompia lapsia oli ja olivat "kylillä" joten apua oli satunnaista. Mieheni oli vuorotyössä ja nukkui monesti silloin kun olisin tarvinnut apua. Mutta, selvisin tenteistä, ajattelin lukemaani ja toisaalta minulla oli joitakin kirjoja kuunneltavana.

Onnea tulevaan, kyllä se siitä tai sitten et van voi mitään tilanteelle ja teet tentit lasten vartuttua.

Vierailija
2/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tentti on kyseessä?

Itellä jo on vain vähän aikaa käytössä, luen kirjoja päällisin puolin. Jos kurssissa on ollut luennot myös, niin keskityn siellä käytyihin asioihin.

Jos on ollut pelkkä kirjatentti, olen katsonut kurssiesittelyn ja painottanut siellä sanottuja asioita.

Ensin luen sisällysluettelon. Sitten katselen mielestäni tärkeiden kappaleiden alut. Katselen mahdollisia kuvia ja kaavioita. (usein kyllä käy, jään lukemaan jotain ihan muuten vain mielestäni mukavaa juttua. Tosin lähes eina tästä on ollut tentissä apua.)

Mutta siis riippuu myös tentittävästä asiasta. Bilsan tenttiin lukee eri tavalla kuin kemian tenttiin. Ja kemian tenttiin lukee eri tavalla kuin kasvatustieteen tenttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan oma opiskelukokemus ja -taito vaikuttaa paljon.

Mä en yleensä lukenut kuin kirjat kerrat kokonaan läpi enkä aina sitäkään. Kannattaa verrata kirjan sisältöä opintojakson tavoitteisiin, niin niistä löytyy ne tärkeimmät asiat.

Mä käyttäisin vikan viikon sinuna niin, että lukisit sisällysluettelon kanssa kirjat niin, että etsin kustakin luvusta tärkeimmät asiat ja kunkin kirjan punaisen langan.

Usein auttaa oppimista paljon se kun luettuaan sanoo ääneen tai kirjoittaa lukemansa luvun tärkeimmän annin.

Vierailija
4/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl tuo tentti on aikalailla pakko nyt tehdä ja siihen on luettava, kun on puuttuva yo-kurssi jonka olen maksanut, jonka teen avoimen yo:n kautta... joten luen siis ja niillä neuvoilla, kuten kerroit, eli joka välissä jotain... muistilappuja jne. kai siinäkin tarttuu päähän jotain merkityksellista myös. :) kiitti tsempistä, se on kaikkia neuvojakin kalliimpi!! :)

Vierailija
5/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se helpottaa asioiden muistamista, kun on ne kirjoittanut paperille. Joskus esim. muistan, että joo, tämän kirjoitin siihen vihon kanteen tms.

Samoin kun on kirjoittanut muistiinpanot, niin niitä voi lukea vikana iltana tai vaikka bussissa matkalla tenttiin.

Vierailija
6/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tentti liittyy tieteellisentutkimustyön tekemiseen, eli ei oikeastaan mihinkään tieteeseen erityisesti. eli katson siis sisällysluettelosta sen punaisen langan. niin olen tehnytkin, mutten ole osannut tehdä sitä kovin tehokkaasti.ja vain viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä