Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olitko joskus epävarma auton ajamisessa? Milloin alkoi sujua?

Vierailija
04.06.2010 |

Mulla on ollut kymmenen vuotta ajokortti, mut vasta viikon verran oma auto, ja tässä välissä en ole ajanut kuin satunnaisesti. Olen tosi epävarma, enkä vielä voi kuvitellakaan että lähtisin keskustaan ajamaan. Tällä hetkellä ei tarvitsekaan, vaan ajelen aika hiljaisilla teillä. Mua suoraan sanottuna pelottaa joskus toi ajaminen.

Onko muita, jotka on olleet epävarmoja kuskeja eikä nauttineet ajamisesta? Kauanko kesti että se alkoi sujua niin ettei sitä rattia purista enää rystyset valkeina?;)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pikkuhiljaa laajensin reviiriiä. Ensin ajelin vaan vähän ja lähikulmilla ja sitten siitä aina kauemmas.

Muistan että mä välillä autosta noustessani jopa tärisin, jalat oli ihan hyytelöä.

Loppujen lopuksi ei mennyt kauaa kun sitä rupesi itseensä jo vähän ilman tärinöitä luottamaan. Pitää vaan uskaltaa sinne rattiin ja alkuun vältellä pahimpia ruuhkia.

Tsemppiä, kyllä se siitä. Mä nykyään nautin ajaa autolla ja ainoastaan kurjilla keleillä saattaa hetkittäin vähän pelottaa.

Vierailija
2/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se että kauan on kortti ollut kerro toki yhtään mitään. Ajamisen määrähän se kertoo. Itse hankin kortin heti 18v ja eka vuosi oli aika vähän ajelua mutta sitten aloin enemmän ajelemaan ja noin pari vuotta kesti että pääsin epävarmuudesta yli. Nyt 22 ja ajan autolla kuin autolla oikein varmasti. Myös mitä useammalla eri autolla ajaa saa varmuutta kun jokainen on erilainen. Itellä kertynyt varmaan toistakymmentä autoa jo tähänmennessä millä ajanut jos ihan kaikki pikkuajot lasketaan. Harjoittelua ja tsemppiä vaan ja kun ensin saat varmuutta yhdellä autolla ajamiseen kannattaa kokeilla muitakin =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy siellä keskustassa ajelemassa myöhään illalla tai muuten hiljaiseen aikaan. Sitten on paljon varmempi olo liikkua muun liikenteen joukossa kun tiet ja kaistanvaihdot ovat tuttuja ratin takaa.

Itse ajoin kortin vasta 25-vuotiaana ja pelkäsin ajamista pitkään. Pelko hävisi pikkuhiljaa kun reitit tulivat tutummiksi ja vaihteet ja vilkunkäyttö "auomatisoituivat" eli niitä ei enää tarvinut ajatella koko ajan. Lisää ajamista siis, ja tsemppiä!

Vierailija
4/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laajenna reviiriä vähitellen. Voisit kysyä myös jostain alueesi autokoulusta treenitunteja pelon karistamiseksi.

Vierailija
5/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti näki mut silloin ekalla ajotunnilla ja sanoi, että ei kyllä olis uskonu, että on eka tunti.. Mutta sitten kun kortin sain ja piti alkaa itse hanskata kaikki ja oli sitten vähän epävarmempi autokin alla kuin se helppo ja uusi autokoulun auto, niin huh.... olihan jännää!

Mutta ajamalla ja ajamalla vaan siitä selviää. Mä lähdin joskus öisin ajamaan lähikaupunkiin liikennevaloihin, katuja ristiin rastiin ihan vaan, että saan varmuutta lähtöihin ja kaistanvaihtoihin.

Nyt on kortti ollut kohta 20 vuotta ja rakastan ajamista. Vahinkoja ei ole sattunut *kopkop*.

Vierailija
6/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että muillakin on ollut alkukitkaa ajamisessa. Ehkäpä se tästä lähtee mullakin menemään paremmin.:)