Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä taas tuli todettua, etten viihdy Helsingissä...

Vierailija
03.06.2010 |

Eilen työmatkalla siellä, ja hetken keskustassa pyörittyäni tuli kova kiire kotiin.

Liikaa ihmisiä, kerjäläisiä, laitapuolenkulkijoita, ahdistelevia kaupustelijoita ym...

En ymmärrä niitä, joiden on pakko päästä pk-seudulle asumaan.

Paljasjalkaiset ymmärrän, että heille se on koti eivätkä halua muualle.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei saisi mikään mahti maailmassa muuttamaan mihinkään ahdasmieliselle pikkupaikkakunnalle, jossa kytätään muita ja juorutaan.

Tosin ahdistelevia kaupustelijoita en ole vielä tähän ikään täällä nähnyt.

Vierailija
2/15 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Helsinki on koti, en haluaisi muuttaa muualle, vaikka olenkin muuttanut tänne vasta 10 vuotta sitten.

En asu keskustassa, koska ei ole siihen varaa. Mutta minä rakastan keskustan ihmisvilinää ja turisteista lähtevää kielten sekamelskaa. Juopot ja kerjäläiset voi ohittaa, ei tarvitse edes katsoa päin.

Mutta jälleen on todettava, että makuasioita, ei kannata kiistellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieneltä paikkakunnalta muuttaneena, joten kokemusta molemmista. En edes muista milloin viimeksi olen käynyt keskustassa. Olisko 2 kk sitten? Asun rauhallisessa lähiössä 15 minuutin matkan päässä keskustasta. Lähiö muistuttaa kotipaikkakuntaani palveluineen päivineen ja rauhallisine ympäristöineen, MUTTA halutessani voin myös tehdä vaikka ja mitä muuta mitä tämä iso paikkakunta voikaan tarjota. Stand-uppia, teatteria, tapahtumia jne jne.

Vierailija
4/15 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne palaan takaisin sitten joskus, kun jään eläkkeelle tai kun tulee liian ikävä kotomaata.

Vierailija
5/15 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä asutaan lähiössä, mutta suunnitellaan jo miehen kanssa että heti kun lapset muuttaa pois himasta, muutetaan takaisin kantakaupunkiin, ja perustetaan oikein kunnon city-mummola! :)

Minulle Helsinki on koti, en haluaisi muuttaa muualle, vaikka olenkin muuttanut tänne vasta 10 vuotta sitten. En asu keskustassa, koska ei ole siihen varaa. Mutta minä rakastan keskustan ihmisvilinää ja turisteista lähtevää kielten sekamelskaa. Juopot ja kerjäläiset voi ohittaa, ei tarvitse edes katsoa päin. Mutta jälleen on todettava, että makuasioita, ei kannata kiistellä.

Vierailija
6/15 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyn jossain pikkupaikassa niin ahdistaa: hirveän vähän ihmisiä (ihan kuin olisi joku rutto kulkenut ja tappanut kaikki), ei juuri (tai ollnekaan) valinnanvaraa esim. ravintoloiden tai kulttuuritarjonnan suhteen jne. Olen tosin ikni asunut Helsingissä joten ehkä minua ei lasketa ;)

Minusta Turku, Tampere, Jyväskylä, Lahti jne ovat ihan sopivan kokoisia.

Vierailija
7/15 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kuka hullu siinä ydinkeskustassa muutenkaan teinien ja turistien seassa pörrää, kuin satunnaisesti? Luuletko, että helsinkiläiset hengaavat siinä Stockan edessä? Olisiko tässä kaupungissa jokin muukin paikka, ehkä jopa kaksi?

Ja ei, en luule, ja tiedän että on muitakin paikkoja. Kauniitakin. Minä en vain sinne muuttaisi ikinä ja piste. Minun oma mielipiteeni.

Ettekös te helsinkiläiset aina valita siitä, että maakunnista muuttaa sinne väkeä?

Ei ole meikäläisen paikka.

Vierailija
8/15 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en mäkään jossain steissillä tai narinkkatorilla hengaa, mutta tykkään käydä erilaisissa tapahtumissa, istuskella kahviloissa, tai ihan vaan kävelskellä esim. krunikassa ja ullanlinnassa ihmettelemässä hienoja taloja, jänniä pikkuputiikkeja jne. Ei tosin ole aikaa tehdä tätä kovin usein, mutta aina muutaman kerran vuodessa tulee käytyä.

Aika usein mennään myös koko perheen kanssa keskustaan ihan vaan kahville/syömään ja pistäytymään parissa kaupassa (yleensä hommaamassa kirjoja, levyjä tai leffoja).

en usko että muutkaan ihmiset keskustassa vapaaehtoisesti käyvät.

Vierailija
9/15 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli spontaani kiljahdus mun lapsen suusta, kun kesälomareissulta tultiin koti-Helsingin rautatieasemalle.

Siinä kohtaa kivi vierähti tämän kaupunkilaisäidin sydämeltä, kun kaikki aina jaksaa paasata siitä että lapset pitäisi kasvattaa maalla. :-)

Mutta erilaisuus on rikkaus, onneksi tässä maassa on mistä valita.

Vierailija
10/15 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta taas esim. mun Ivalossa asuvan sukulaisen mielestä jo Rovaniemi on iso paikka ja etelässä. Riippuu näkökulmasta.

Minusta Turku, Tampere, Jyväskylä, Lahti jne ovat ihan sopivan kokoisia.

Vierailija
11/15 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaupungin kasvatti ja aina olen viihtynyt. Maallakin on kiva, mutta vaan jos ei tartte jäädä sinne (siis minun ;).

Ja tosiaan hyvä että kaikki eivät halua asua ihan samassa paikassa, toiset maalla, toiset pikkukaupungissa ja osa isossa.

Oli spontaani kiljahdus mun lapsen suusta, kun kesälomareissulta tultiin koti-Helsingin rautatieasemalle.

Siinä kohtaa kivi vierähti tämän kaupunkilaisäidin sydämeltä, kun kaikki aina jaksaa paasata siitä että lapset pitäisi kasvattaa maalla. :-)

Mutta erilaisuus on rikkaus, onneksi tässä maassa on mistä valita.

Vierailija
12/15 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyn jossain pikkupaikassa niin ahdistaa: hirveän vähän ihmisiä (ihan kuin olisi joku rutto kulkenut ja tappanut kaikki), ei juuri (tai ollnekaan) valinnanvaraa esim. ravintoloiden tai kulttuuritarjonnan suhteen jne.

Olen tosin ikni asunut Helsingissä joten ehkä minua ei lasketa ;)

Vierailija
13/15 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin parikymmpisenä pois ja nykyiseen Helsinkiin ei ikävä ole. Kävin vielä 10 vuotta sitten töissä Helsingissä ja sen jälkeen Helsinki on muuttunut paljon ja ei todellakaan parempaan suuntaan. Enää en edes töissä sielä hakuaisi käydä.

Vierailija
14/15 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kuka hullu siinä ydinkeskustassa muutenkaan teinien ja turistien seassa pörrää, kuin satunnaisesti? Luuletko, että helsinkiläiset hengaavat siinä Stockan edessä? Olisiko tässä kaupungissa jokin muukin paikka, ehkä jopa kaksi?

Vierailija
15/15 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en todellakaan aikaani keskustassa vietä, päinvastoin, käyn siellä vaan muutaman kerran vuodessa, shoppaamassa esim sellossa, johon pääsee hyvin autolla ja saa tehtyä kaikki ostokset saman katon alla, vaatteet ja esim ruuat.

en usko että muutkaan ihmiset keskustassa vapaaehtoisesti käyvät.