Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tehdäänkö ennätyspitkä ketju??? Mä alotan..

Vierailija
22.01.2005 |

.

Kommentit (2474)

Vierailija
2401/2474 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lastenpsykiatrian kliiniseltä kurssilta yliopistosta (olen siis lääkäri) lastenpsykiatrian professorin toteamuksen "kaikki johtuu lapsuudesta". Melko nihilistinen näkemys vanhalta kokeneelta professorilta, mutta niinhän se pitkälti on. Ne hermoradat jotka taaperoikäisenä muodostuvat ovat vahvoja ja melko pysyviä, tuollaisen 1-3v. ikäisen lapsen päässä aivojen hermoratojen muodostuminen kuhisee kuin muurahaispesä ja pieleen kasvaneita ratoja ei täysin kokonaan uusiksi muuteta. Toki olemme oppivia apinoita ja intensiivisellä kerran viikossa tapahtuvalla oikealla psykoterapialla voidaan asioita korjata, aivot ovat plastista muovautuvaa kudosta. Mikään kerran kuukaudessa tapahtuva seuranta ja jutustelu psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa ei ole muuta kuin seurantaa, se ei ole mitään psykoterapiaa. KELA korvaa 52€ per käynti eli reilu 200€ kuukaudessa oikeaa psykoterapiaa mutta vain jos mielenterveyden häiriön takia yksilön tuottavuus yhteiskunnalle on uhattuna eli jos työkyky tai opiskelu on uhattuna mielenterveyden häiriön takia, työttömälle ei KELA terapiaa korvaa ja korvauspäätös vaatii psykiatrian erikoislääkärin lausunnon psykiatrisen riittävän pitkän hoidon jälkeen.

Donnerrin isä kuoli Jörnin ollessa 2-vuotias, tämä on vamasti jättänyt ihmiseen jälkensä. Jörnin isä Kai Donner, kielitieteilijä ja suomalaisuusaktivisti, kuoli vuonna 1935. Jörn oli silloin juuri täyttänyt kaksi vuotta.

Vierailija
2402/2474 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeee! Toisekspisin ketjuuupss! (Joo en jaksa keskittyy kielioppii)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2403/2474 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tosiaan aikamoinen hamsteri ja mm. vaatteita on kertynyt satoja kappaleita. Nyt olen ajatellut pitää pian totaalisen ostoboikotin vaatteille, etten osta enää mitään vuosiin. Koska vähän on pakko, koska ne eivät mahdu päälle. Niitäkin tullut ostetuksi alennuksista. Muistan vielä kun joskus 2005 tuli työkkärin kurssiuhka ja totesin, ettei minulla ollut edes päälle mahtuvia housuja kurssille mennäkseni. Ehkä sitä on sitten arvioinut kokonsa väärin vaatteita hankkiessaan . Ja pidän kyllä kovasti vaatteista.. nyt on tuloja enemmän ja suurinpiirtein eniten kuluttanut vaatteisiin.

Muita suosikkikohteita ovat kosmetiikka, hajuvedet (joita kymmeniä) ja sisustustarvikkeet. Ja koruja tietysti on niin paljon, etteivät mahdu mihinkään. Niidenkin suhteen olen päättänyt, etten enää osta mitään.

Paljon mietin sitä että kapeat käytävät ja tavaraa kerroksissa joka puolella. Mutta koen itseni ihan hillittömäksi tavaran suhteen.

Olisiko vinkkejä ostohimon hillitsemiseksi?

Vierailija
2404/2474 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Salama McQueenilla autovakuutus vai henkivakuutus?

Vierailija
2405/2474 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maa olisi pallo, niin eihän sen pinnalla voisi olla tasaisia pintoja ja esim. täällä suomessa on todella tasaisia seutuja, onko ne nyt Pohjanmaalla missä on silmänkantamattomiin pelkkää litteää pintaa, ei mitään sellaista kaarevuutta kuin mitä pallossa on.

Sitä paitsi maa on avaruuden keskus eikö liiku eikä myöskään esim. pyöri kuten jotkut luulevat. Avaruus pyörii maan ympärillä ja siksi esim. aurinko nousee eri suunnasta mihin se laskee. Jo se, että aurinko nousee ja sitten laskee osoittaa sen, että avaruus pyörii maan ympärillä, koska aurinkokin pyörii maan ympärillä. Jumala on sen niin luonut, kun hän loi avaruuden ja maan noin 6000 vuotta sitten.

Vain täällä maan tällä yläpuolella on elämää, ei sen alapuolella ole muuta kuin jäätä, pimeää ja ikuinen kova pakkanen, monta sataa astetta pakkasta. Ei siellä voi olla mitään elämää ja miten voisikaan, koska siellähän eläimet ja ihmiset olisivat pää alaspäin ja kasvitkin kasvaisivat alaspäin niin että niiden juuret osoittaisivat ylöspäin ja itse kasvi alaspäin. Ei niin voi olla, nehän tippuisivat sieltä avaruuteen, koska ei olisi mitään pitämässä niitä siellä kiinni eikä mikään voi elää ikuisessa pimeydessä noin 1000 asteen pakkasessa lumen ja jään keskellä.

Vierailija
2406/2474 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen paininut saman ongelman kanssa ja painin joskus edelleen. Asuni oli pitkään tyyliä huppari+colleget, enkä edes omistanut farkkuja mekoista puhumattakaan moneen vuoteen. Usein tuntui siltä että jopa korvakorut ja hiuspinnit oli liikaa pröystäilyä ja huomion hakemista. Monesti otin ne pois joko päivän mittaan tai ennenkuin ehdin edes perille sinne minne nyt ikinä olinkaan menossa.

Syynä tähän arkuuteen oli kieroon kasvanut lapsuudenkoti ja tuomitsevat arvot. Meillä kotona en nähnyt äitini koskaan meikkaavan tai käyttävän koruja tai mitenkään muulla tavalla ilmentävän naiseuttaan, ja muutenkin painotettiin että kaikki sellainen on turhaa, varsinkin isän mielestä. Vaatteita saatoin saada serkkupojilta. Opin siis jo varhain häpeämään naiseuttani ja vartaloani. Lisäksi minua vähän kiusattiin koko peruskoulun ajan joten pysyin arkana enkä halunnut herättää huomiota. Oletko ap miettinyt, että olisiko sinullakin mahdollisesti ollut tai onko edelleen vaikuttamassa joitain haitallisia ihmissuhteita?

Noh, jossain vaiheessa parinkympin tienoilla kuitenkin tapahtui muutos. Aloin käyttämään farkkuja ja vähitellen muutenkin uusimaan vaatekaappia. Tajusin että ei mulla ole edes kunnollisia alusvaatteita vaan joitain vanhoja kauhtuneita luppanoita, ja koska alusvaatteet ovat piilossa, rohkaistuin ostamaan (alennuksista) kaikkea värikästä, pinkkiä, pitsiä, hörhelöä. Olipa ihanaa! Pitkään menin silti vielä hupparissa vaikka collarit olikin vaihtuneet jo farkkuihin.

Itsetunnon ja omanarvontunnon kasvaessa aloin ajatuksissani kehittyä siihen suuntaan, että en ole enää se arka kiusattu enkä kierojen perheroolien alla enkä halua enää jatkaa itseni alentamista pukeutumalla rumasti, ja aloin varovasti käyttämään ihan normaaleja paitoja ja kesäisin hameita, lisäksi lakkaamaan kynnet ja käyttämään koruja.

Pikkuhiljaa vuosien varrella olen jopa rohkaistunut käyttämään mekkoja ihan arjessa. Ja näyttäviäkin korviksia ja kaupan punaisinta kynsilakkaa. Toki huonona päivänä saatan edelleen pukeutua turvahuppariin mutta ne päivät ovat todella harvassa. Teen toimistotyötä ja aika usein mulla on ylläni mekko, leggarit ja joku neule. Tai farkut. Fiiliksen mukaan herkkää pinkkiä, kukkamekkoa, väriä tai asennemustaa. Ei siihen ympäristöön oikein huppari sovikaan, onneksi. Mutta on ihanaa kyetä (pääsääntöisesti) pukeutumaan juuri kuten haluaa ilman sitä häpeää ja pelkoa. Meikkaamaan en silti ole oppinut varmaan koska olen aamu-uninen, usein mennään vaan ripsarilla ja puuterilla.

Kuten joku jo mainitsi, on helppoa aloittaa kokeilu sellaisella jonka saa pois jos tulee ahdistava olo. Esim korvakorut, huivit, hiussoljet. Tai sitten niillä supernaisellisilla alusvaatteilla kuten minä. Voi harjoitella myös vaikka tyyliin yksinkertaisella harmaalla/mustalla Zalandon kymmenen euron trikoomekolla, leggareilla/sukkiksilla ja sillä jo mainitulla palmikkoneuleella. Tai vaikka mustat leggarit, kukkamekko ja musta pitkä neuletakki. Kun mekkoon tottuu niin kuosikin muuttuu värikkäämmäksi ja rönsyt ehkä lisääntyy, uskon. Minulle ainakin kävi näin. Tai vaikka suorat housut, röyhelöpaita ja eleetön neuletakki. Kynsiin vaikka helmiäislakka jos lakka haluaa ja jos et ole aiemmin meikannut mutta nyt haluaisit opetella, ihan vaan ripsari ja puuteia nenänpäähän.

Ja mitäs niillä kieroonkatsojilla muuten oli silloin itsellään päällä siellä terassilla, crocsit varmaan? Etteivät ehkä vaan olisi hivenen sellaisia jo mainittuja myrkyllisiä rajoittajia? Kesään ja terassille nimen omaan kuuluu mekot, älä vaan lopeta niiden käyttöä, olet jo rajoittanut itseäsi aivan tarpeeksi. 😊💗

Vastaa Lainaa Ilmoita asiattomaksi

2

alas

0

Vierailija
2407/2474 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymmi Lenita Aulikki.

Vierailija
2408/2474 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on painavampi ,kilo höyheniä vai kilo rautaa?

: )

Vierailija
2409/2474 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus Franklilta: "Olettamus, että suvunjatkaminen on elämän ainoa tarkoitus, sotii itseään vastaan. Jos elämä itsessään on tarkoituksetonta, ei sitä millään voida tehdä tarkoitukselliseksi sen ikuistamisella."

Se että sinulla ei olisi mitään virkaa ilman lasta, tarkoittaa myös automaattisesti sitä, että mielestäsi pojallasi ei ole mitään virkaa ennen kuin hän on lisääntynyt. Tarkastele elämänfilosofiaasi uudelleen. Kaikella on merkitys, kun alat miettimään. Jopa kivellä, jonka löydät kävelytieltä.

Vierailija
2410/2474 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ärsyttävä ketju.

Vierailija
2411/2474 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo

Vierailija
2412/2474 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikävä miestä, jota tapailen...

Vierailija
2413/2474 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tylsää. Tämä ketju pulpahtaa.

Vierailija
2414/2474 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin tämän asiattomaksi. Liian pitkä ketju!

Vierailija
2415/2474 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on vuoden päästä kymmenen vuotta vanha. Joko aletaan suunittelemaan, miten vuoden päästä juhlistetaan tätä merkkitapahtumaa?

Synttäripäivänä PÄÄSY KIELLETTY. :-D

Ja sunttäpäivä on?

Vierailija
2416/2474 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö tästä ketjusta tehdä vähän epäkorrektimpi, niin tulisi pääsy kielletty? Vai jaksaisiko ylläpito poistaa kaikki yksittäiset viestit, jotka liittyvät setämiehiin, feminismin arvosteluun, maahanmuuttoon, mustalaisiin, toppahousuihin, kauneusleikkauksiin, prostituutioon, alaikäisten tekemisiin, jne jne.?

Vierailija
2417/2474 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Kukaan ei ole lähtenyt vuonna 005 mukaan

Vierailija
2418/2474 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän mediahässäkän sitä saisi aikaan, kun Lordi olisi Saara Aallon esityksessä?Pidettäisiin salassa viimeiseen asti. Koko show ollut tiedossa jo, mutta unk kilpailuun väsättiin jotain. !

Vierailija
2419/2474 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Kukaan ei ole lähtenyt vuonna 005 mukaan

Kyllä isoisoisoisoiso....isä on saanut isoisoisoisoiso...äidin mukaan. Vuonna 005

Vierailija
2420/2474 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa aloitettua mitään tänäänkään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän