Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vadelmanlehtiteestä, arnicasta tai caulophyllumista?

02.06.2010 |

Onko joku juonut raskausaikana vadelmanlehtiteetä? Luin että se vahvistaisi kohtulihasta ja näin helpottaisi ehkä synnytystä. Jossain luki ettei ennen 35vk kannata juoda mutta luontaistuotekaupassa sanoivat että koko raskauajan voi juoda.

Olisin myös kiinnostunut kuulemaan kokemuksia jos joku on käyttänyt ennen synnytystä/synnytyksessä/synnytyksen jälkeen arnicaa tai caulophyllumia, miten ovat vaikuttaneet ts. onko ollut hyötyä. Luontaistuotekaupassa suosittelivat tota caulophyllumia ainakin.

Minulla menossa nyt vasta rv26 mutta synnytys jo mietityttää =) Aiemmissa kahdessa synnytyksessä olen ottanut puudutuksen ja nyt tekisi mieli koittaa olla ilman!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ainakaan huomannut mitään hyötyä. Synnytyksessä eniten auttoi hengittäminen ja vaikka ääntely samaan aikaan. Täytyy ottaa taas selvää miten se menee. Sitähän ei missään neuvoloissa nykyisin neuvota eli pitää itse ottaa selvää. Kamalaahan se on toisaalta, mutta siitä selviää ja sitten saa vauvan. Mulla oli ekassa puudutus. kahdessa seuraavassa ei ehditty eikä harmita, menivät nopsaan. Pystyasentoa istuallaan tai jotenkin aika lailla ja hengitystä.

Vierailija
2/2 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nehän auttaa lähinnä synnytyksestä palautumiseen ja nopeasti kyllä palauduinkin. Istuskelin jo heti synnytyksen jälkeen salissa ja hoitelin vauvaa tyytyväisenä. En lainkaan revennyt synnytyksessä vaikka vauva oli yli 4kg ja iso pää.

Kivunlievityksenä paras oli hengittely, ääntely, alaselän hieronta ja vesiallas. Kipeetä se toki teki, mutta pysyin melko hyvin sen kivun "herrana" ja osasin sen hyvin vastaan.

Arnicaa pitää ainakin ottaa jo heti kun tietää että synnytys on käynnissä, samaten myös Caulophyllumia ja heti synnytyksen jälkeen. Riippu tietenkin siitä kumpaa annostusta käyttää d:tä vai c:tä. Itselläni c:tä ja niitä otetaan vain 5 raetta päivässä.

Itselläni ohjeistuksena oli vielä että jos tehdään välilihaleikkaus niin heti synnytyksen jälkeen otetaan vielä Stapfysagria rakeita, niitä minun ei kuitenkaan tarvinnut otta kun ei leikattu.

Kaikista paras lopputulos on jos ottaa kunnon homeopaattiin yhteyttä joka suunnittelee sinulle henkilökohtaisen reseptin, niin minä tein.

Esikoisen synnytyksessä en käyttänyt arnicaa enkä caulophyllumia ja toipuminen oli todella hidasta, joten olen päättänyt että ilman niitä en enää synnytä :)

Tsemppiä synnytykseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla