Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastelu episiotomian jälkeen- nautintoa enää ikinä?

Vierailija
17.12.2004 |

Moi, ensimmäisen vauvani synnytys lähenee uhkaavaa vauhtia. Ja on alkanut pelottomaan koko homma. Sellainenkin ajatus on mieleeni tullut, että jos ja kun väliliha joudutaan leikkaamaan, niin miltä seksi sitten joskus hamassa tulevaisuudessa mahtaa tuntua. Saako enää koskaan nauttia orgasmista? Ja miltä miehestä mahtaa tuntua nuoleskella leikattua, arpista, rumaa pimppaa?

Ei sillä ettäkö heti edes tekis seksiä mieli, mut sitten joskus... vai onko nautinto ikuisiksi ajoiksi poispyyhkäisty nyt kun siirrytään vauvaperheen arkeen.. ? EI kait se niin mene!!

Kokemuksia kirjoitelkaa please!!

eräs joulumamma.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä oli jokin aika sitten esikoisen synnytys ja meille jäi paha mieli tekemättömästä episiotomiasta. Itseäni ja miestäni harmitti kovasti, ettei kätilö kyseistä toimenpidettä tehnyt, vaikka välineet olivat valmiina.Sain vaivan palkaksi useita repeämiä ja veikkaanpa näin jälkikäteen, että arvet olisivat vähän siistimmät, jos haavat olisivat kirurginveitsestä peräisin.Kipeähän tuo alaosasto oli pitkään ja kyllä siellä vieläkin on kaikenlaista ylimääräistä kumpua ja kukkulaa. Ehkä vuoden päästä voisi sitten katsoa,että mikä tilanne on ja onko voimakkaasta arpetumisesta haittaa.Yhdynnässä olimme ensimmäistä kertaa ennen jälkitarkatusta ihan puhtaasti lääketieteellisessä mielessä, jotta olisin havainnut mahdolliset ongelmat. Olen joskus tuntenut satunnaista yhdyntäkipua, mutta en läheskään aina. Olen aina ollut huono saamaan isoa o:ta varsinaisessa yhdynnässä, joten silläkään saralla ei muutosta huonompaan ja hyväillen homma on toiminut kuten ennenkin.Runsaasta pissankarkailusta kärsin alussa ja se oli pahinta sitten alun istuntakipujen, mutta ahkeralla alapään supistelujumpalla sain senkin ongelman hallintaan. Se on ihan puhdasta puppua, että seksielämää ei ole synnytyksen jälkeen ja helpostihan siihen voi itse vaikuttaa! Sairaalat tosiaan ovat nyt muodikkaasti ei episiotomian kannalla, mutta onko parempi vaihtoehto sitten kivuliaasti repeytynyt, pelokas ensisynnyttäjä? Usein, jos synnytyksessä ei itse pysty asioita vaatimaan, niin on hyvä valmistaa kumppani tai kuka tahansa muu mukana oleva tukihenkilö asialle!Älä turhaan maalaa pelkopeikkoja etukäteen seinälle, vaan kerro peloistasi esim. neuvolassa tai sairaalassa kätilöille. Rohkeutta!

in repeämissä, eli tuntoherkkyys ei palaa niin nopeasti! Lueppa aiemmat tutkimukset vai oletko joku provo?

Vierailija
22/36 |
19.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti toi nro 25 on? mikä sä oot täällä viisasteleen? Mistä sä tiedät kaiken? Jos jollain ei eppari haittaa ni mitä se sulle kuuluu? Onko sulla väitöskirja tekeillä/tehtynä? Valista muualla ja anna täällä muiden kertoa tosi kokemuksia eikä mitään kirjaviisautta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuka idiootti toi nro 25 on? mikä sä oot täällä viisasteleen? Mistä sä tiedät kaiken? Jos jollain ei eppari haittaa ni mitä se sulle kuuluu? Onko sulla väitöskirja tekeillä/tehtynä? Valista muualla ja anna täällä muiden kertoa tosi kokemuksia eikä mitään kirjaviisautta...

Vierailija
24/36 |
20.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
25/36 |
15.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli ei ole välttämättä mitään episiotomia vs. repeämä valintaa tehtävänä, jos vain itse panostaa asiaan +opiskelee tekniikoita ja asentoja. Sekä vaatii myös avustajia toimimaan sen mukaisesti. Valitettavasti henkkilökunta ei yleensä kiinnostunut siitä miten hyvältä perheen seksielämä (elämä yleensä) sairaalan osuuden jälkeen sujuu. Episiotomia on heidän kannaltaan oikotie onneen, kun on niin opetettu ja vähemmän vaatii toimeliaisuutta ja osaamista. Eli oma aktiivisuus tärkeää, pitää muistaa kenen onnen takia sitä synnytystouhua harrastetaan.. Sairaalaväelle tämä ei aina ollenkaan selvää (" me ollaan vain töissä täällä, näin on aina ennenkin täällä tehty" ).. Kultturista johtuva pidättyväisyys ja häveliäisyys on kaiketi estänyt sen että perheet tästä olisivat uskaltaneet nostaa aiheesta enempää älämölöä Suomessa.

Vierailija
26/36 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on tärkeempi kiintee pillu vai terve lapsi?

Katseletko mieluummin loppuelämänsä aivovaurioista lasta kuin annat hetkeksi tilaa omassa kropassasi syntyvälle lapselle?

Vierailija
27/36 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tämä nyt jotakuta auttaa, niin mulle on tehty kaksi epparia ja seksi on aivan mielettömän ihanaa! Ei tietenkään eppareiden takia, mutta ei ne mitään ole haitanneetkaan. Synnytysten jälkeen on tehnyt mieli koko ajan, koska seksi on paljon parempaa kuin ennen synnytyksiä, vaikka silloinkin seksi oli tyydyttävää. Lantionpohjan lihaksia pitää treenata päivittäin muutama kuukausi ja sitten tehdä ylläpitoharjoituksia pari kolme kertaa viikossa. Jos episotomia vaikuttaisi seksiin niin tramaattisen huonontavasti, kai siitä suurempi haloo nousisi.

Vierailija
28/36 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin synnytys väljentää tavaran pysyvästi pilalle.

Jos episotomia vaikuttaisi seksiin niin tramaattisen huonontavasti, kai siitä suurempi haloo nousisi.

Vierailija
29/36 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon pystyy synnytykseen vaikuttamaan synnytystekniikalla ja sillä miten ponnistaa. Jos tekniikka on hallussa ja ei jännitä lainkaan vaan antaa itsensä avautua täysin (vrt. tuntemusta orgasmin saamiseen=täydellinen rentoutuminen ja avautuminen) tulee vauvaluonnollisesti synnytyskanavaan ja ulos. Itse jännitin ponnistusvaiheen alussa mutta päätin vaan antaa vauvan tulla. Ponnistaminen tuntui hyvältä niiden monen tunnin kivun jälkeen ja puskin vauvan ulos varmasti ja "avaamalla" paikat täysin. Ei repeytymiä lainkaan. Seuraavana päivänä jo teki mieli seksiä. Oli siinä kiva olla osastolla kahden muun anisen kans ku ois halunnu vaan miehen kans olla keskenään. Jaksoin osottaa kuitenkin siihen asti ku verentulo lakkasi. ;) Ihan terveyssyistä ettei tuu mitään infektioita.

Niin ja ponnistusvaihe kesti alle 2 min. :) Eli älkää antako ainakaan rutiinilla leikata koska äkkiä sen vauvan saa ulos ihan itsekin. Kätilöälle sanoin vaan että ota koppi, nyt tulee. :D

Vierailija
30/36 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole niin väljä tavara.

puskin vauvan ulos varmasti ja "avaamalla" paikat täysin. Ei repeytymiä lainkaan. Seuraavana päivänä jo teki mieli seksiä.Eli älkää antako ainakaan rutiinilla leikata koska äkkiä sen vauvan saa ulos ihan itsekin. Kätilöälle sanoin vaan että ota koppi, nyt tulee. :D

Vierailija
31/36 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puskin vauvan ulos varmasti ja "avaamalla" paikat täysin. Ei repeytymiä lainkaan. Seuraavana päivänä jo teki mieli seksiä.Eli älkää antako ainakaan rutiinilla leikata koska äkkiä sen vauvan saa ulos ihan itsekin. Kätilöälle sanoin vaan että ota koppi, nyt tulee. :D

Hih arvasin että joku kateellinen vetoaa tähän. :D

Nimenomaan sen takia paikat menee väljäksi jos jännittää synnytyksessä ja lihakset pamahtaa ja menee pilalle. Niillä lihaksilla pitää tehdä töitä ja niiden pitää olla kunnossa jo ennen synnytystä. ;)

Ja paikat ei löystyny lainkaan synnytyksessä. Ois kyllä saanu löystyä vähän ku ovat niin tiukat. :( Mutta oli rakastelu ehkä ennen toista lasta hieman hankalampaa ku ei meinannu saada kunnolla penistä sisälle. Nykyään menee jo paremmin sisälle ilman ongelmia ja tuntuukin paremmalta ku ei enää satu.

Oon täällä palstalla ennenkin painottanut sitä että jos jännittää synnytyksessä niin lihakset melko varmasti "laukeaa" siitä jännityksestä ja pamahtaa rikki tai ainakin venyy väkisin hajalle. Pitäis rentoutua täysin.

Ja tiedän sen koska oon kokenut sen. En haluaisi menettää tiukkuutta sen takia etten jotakin asiaa tiennyt ja omalla toiminnalla asiaa pilannut. Haluan vaan auttaa ja neuvoa. Jos joku ei neuvoa ota vastaan niin ihan turha itkeä ku paikat löystynyt. :(

Kannattaa lukea synnytyksestä kirjallisuutta. Kätiöt ei neuvo miten ponnistetaan. Oletetaan että kaikki osaavat luonnostaan. Sitten paikat pamahtaa ja pahimmassa tapauksessa jopa repeää. :( Kummankaan lapsen kohdalla en revennyt ja miehen penis (16cm) tuntuu vieläkin hieman liian isolta. Masturboidessa parhaalta tuntuu Finger(10cm pitkä ja paksuus n 2cm) koska mahtuu sisälle eikä tunnu liian isolta. Uskoo ken tahtoo mutta itse ainakin tykkään enemmän tiukasta ku löysästä ja olin valmis tekemään sen eteen töitä ettei paikat menis pilalle.

JA SIIHEN VOI OIKEASTI ITSE VAIKUTTAA MITEN KUDOKSET REAGOI! Ennen synnytystä kannattaa totuttaa paikkoja synnytykseen (rentoutus harjoituksia, kokeilla itse esim kumihanskat kädessä paikat läpi=kokeilla kohdunsuuta ja sitä mihin suuntaan tulee ponnistaa, monesti varsinkin ensisynnyttäjälle ihan hakusessa). Ja synnytyksessä käyttää esim Ceridal öljyä jos pelkää repeytymiä. Mutta kaikista parasta on RENTOUTUA ja antaa kivulle periksi.

Vierailija
32/36 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2010 klo 09:41"]

Hih arvasin että joku kateellinen vetoaa tähän. :D
Nimenomaan sen takia paikat menee väljäksi jos jännittää synnytyksessä ja lihakset pamahtaa ja menee pilalle. Niillä lihaksilla pitää tehdä töitä ja niiden pitää olla kunnossa jo ennen synnytystä. ;)
Ja paikat ei löystyny lainkaan synnytyksessä. Ois kyllä saanu löystyä vähän ku ovat niin tiukat. :( Mutta oli rakastelu ehkä ennen toista lasta hieman hankalampaa ku ei meinannu saada kunnolla penistä sisälle. Nykyään menee jo paremmin sisälle ilman ongelmia ja tuntuukin paremmalta ku ei enää satu.
Oon täällä palstalla ennenkin painottanut sitä että jos jännittää synnytyksessä niin lihakset melko varmasti "laukeaa" siitä jännityksestä ja pamahtaa rikki tai ainakin venyy väkisin hajalle. Pitäis rentoutua täysin.
Ja tiedän sen koska oon kokenut sen. En haluaisi menettää tiukkuutta sen takia etten jotakin asiaa tiennyt ja omalla toiminnalla asiaa pilannut. Haluan vaan auttaa ja neuvoa. Jos joku ei neuvoa ota vastaan niin ihan turha itkeä ku paikat löystynyt. :(
Kannattaa lukea synnytyksestä kirjallisuutta. Kätiöt ei neuvo miten ponnistetaan. Oletetaan että kaikki osaavat luonnostaan. Sitten paikat pamahtaa ja pahimmassa tapauksessa jopa repeää. :( Kummankaan lapsen kohdalla en revennyt ja miehen penis (16cm) tuntuu vieläkin hieman liian isolta. Masturboidessa parhaalta tuntuu Finger(10cm pitkä ja paksuus n 2cm) koska mahtuu sisälle eikä tunnu liian isolta. Uskoo ken tahtoo mutta itse ainakin tykkään enemmän tiukasta ku löysästä ja olin valmis tekemään sen eteen töitä ettei paikat menis pilalle.
JA SIIHEN VOI OIKEASTI ITSE VAIKUTTAA MITEN KUDOKSET REAGOI! Ennen synnytystä kannattaa totuttaa paikkoja synnytykseen (rentoutus harjoituksia, kokeilla itse esim kumihanskat kädessä paikat läpi=kokeilla kohdunsuuta ja sitä mihin suuntaan tulee ponnistaa, monesti varsinkin ensisynnyttäjälle ihan hakusessa). Ja synnytyksessä käyttää esim Ceridal öljyä jos pelkää repeytymiä. Mutta kaikista parasta on RENTOUTUA ja antaa kivulle periksi.

Kaikkeen ei välttämättä voi itse vaikuttaa. Meidän vaavin pää jäi jumiin, ja toisen kätilön piti se väkisin työntää ulos. Ei sieltä olisi isompi kuulemma tullut. Voi olla, että on ahdas lantio. Jokaisen synnytyksen kulku on erilainen, ei siis pidä yleistää, että "tehkää näin, niin tulos on tämä".

Vierailija
33/36 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

#44 olet tietysti oikeassa, mutta typerä mielipide johon vastasit olisi painunut historiaan ellet olisi nostanut vuodelta 2005 olevaa ketjua vastaamalla vuonna 2010 kirjoitettuun tyhmään viestiin...

Alkup. aiheeseen. Vauva 1v ja vaimo nautii, kuten minäkin. ei mitään ongelmia epparista huolimatta. 

Vierailija
34/36 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvet siistit, seksi sujuu eli ei syytä huoleen !

Vierailija
35/36 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole haitannut tippaakaan!!

Vierailija
36/36 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kertaa en vain saanut vauvaa ponnistettua ulos ja eppari tehtiin erittäin aiheellisesti. Toisella kertaa vauva syntyi 3 minuutin ponnistuksella repeämien kera (ei pahoja). Synnytys niin, että eppari tehtiin oli kivuttomampi, mutta parani hitaammin. Kummankin kokemuksen jälkeen olen ollut yhdynnässä noin 5 viikon päästä. Eikä ole ollut kipuja tai muitakaan ongelmia. Itse asiassa seksi raskauden jälkeen on tuntunut paljon paremmalta. Jostain syystä g-piste tuntuu olevan paremmin saatavilla. Johtuisiko sitten hormoneista vai vaan siitä ilosta, että maha ei ole enää tiellä. JOka tapauksessa alapää seksi-ilojen suhteen on kuitenkin noin vuodessa palautunut ennalleen, valitettavasti. Ei enää megaihania orgasmeja... Pitäisi varmaan hankkiutua raskaaksi ;)

Tuli harhailtua, mutta pointti oli se, että ei eppari eikä repeämä ole kumpikaan haitannut seksielää ja kokonaisuudessaan raskauden vaikutukset ovat olleet vain positiivisia.

Ai niin... ärsyttää nuo hysteerikot!!!! Ja jotenkin tuntuu, ettei arvot ole ihan kohdallaan, jos pitää alapäänsä ulkonäköä huolehtia. Eikö synnytykseen liity tärkeämpiäkin asioita. Itse en edes kehtaisi moista huolehtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi