Apua! Mitä teen eskarilaisen synttärikutsujen kanssa?
Lapseni on viemässä synttärikutsuja eskarikavereilleen huomenna. Sovittiin, että tällä kertaa kutsutaan vain tyttöjä, kun juhlien teema on niin "tyttömäinen". Ajattelin ilman muuta, että kutsumme kaikki ryhmän tytöt mutta oma tyttöni alkoi eilen itku kurkussa sanomaa, ettei halua yhtä tyttöä juhliin. Lapseni ei koskaan ole leikkinyt tämän tytön kanssa omalla ajalla, eikä kai eskarissakaan. En tunne lasta tai vanhempia ollenkaan.
Minusta tuntuu kurjalta jättää yksi tyttö ilman kutsua mutta lapsni on ehdottomasti sitä mieltä, ettei tuota tyttöä voi pyytää. Hän kuulemma sotkee taatusti kaiken ja riehuu vaan. Mitä tehdä? Jätetäänkö yksi kutsumatta, jolloin päivänsankari saa haluamansa vieraat paikalle vai pyydetäänkö kaikki ilman lapsi tahtoa? Oma tyttöni on melko hiljainen ja jännittää etukäteen monia tilanteita. En siis usko, että kyse on mistään yhden ulkopuolelle jättämisestä tms.
Apua? Mitä te muut tekisitte?
Kommentit (14)
Vaikka sinun uskomuksesi mukaan - ja ihan oikeastikin - ei ole kysymys mistään "yhden jättämisestä ulkopuolelle", niin silti se voi tuntua ja näyttää siltä ulkopuolisen (ja tuon tytön) silmin.
Kutsutte kaikki ja jos ko. tyttö tulee juhliin, SINÄ aikuisena tietenkin pidät huolen, että hän kuten muutkin lapset käyttäytyvät teidän sääntöjenne mukaan. Tuskin annat muidenkaan lasten "sotkea ja riehua vaan"?
kaikki vaikka ei tämä tytön kanssa olisi koskaan leikkinytkään. Saisipaan tutustua tähänkin ja varsinkin jos samaan kouluun menevät.
Kutsujen jakaminen eskarissa on tietty ylihelppoo, mutta ton "ongelman" nyt voi kiertää sillein, että kutsuu reilusti eskariajan ulkopuolella ne tytöt, ketkä halutaan kutsua. Ts. kesälomalla ei välttämättä näe edes kaikkia kavereita, niin ei voi tietää, että ketä on kutsuttu ja ketä ei .
"sotkee ja riehuu" entistä enempi jos jätetään ulkopuolelle sosiaalisista suhteista - teet ison palveluksen tytölle jos kutsut hänet
Olen aina tähän asti itsekin ollut sitä mieltä, että kaikki porukan jäsenent kutsutaan (olipa kyseessä sitten päivähoidon tai vaikka harrastuksen ryhmä). Minulle tuli ihan yllätyksenä, ettei tyttöni tätä yhtä lasta halua mukaan.
Hän ei koskaan puhu tuosta tytöstä, he ilmeisesti liikkuvat ihan eri "porukoissa".
Täytyy vaan toivoa, että juhat onnistuvat tästä huolimatta. Tyttölläni kun oli tästä asiasta kovin vahva mielipide.
jättää yksi kutsumatta ja samalla kasvatetaan koulukiusaajia.
Kertoisin myös lapselleni, jos edelleen jankkaa, ettei halua sitä yhtä, kun se muka rikkoo leikit tms, että minä olen kyllä paikalla, enkä salli näin käyvän. Osaan hoitaa tilanteen taatusti.
jota lapseni ei halunnut kutsua. Tää lapsi pisti koko juhlat piparikis, haukkui ja arvosteli kaikkea ja kaikkia. Välillä sankari istui tippa linssissä vessassa. Eli ei oikein kivaa sekään. Täsät on pari vuotta ja lapset tulöee nykyään hyvin toimeen, ihan ok. Seuraavan vuopnna tää poika ei lapseni juhlissa ollut, viimeksi taas oli ja osasi käyttäytyä nyt ihan hyvin.
Juhlat on lapsesi juhlat...
En haluaisi, että lapseni juhlissa täytyy ruveta yhtä kauheasti komentamaan. Ne lapset, jotka tyttöni kanssa leikkivät vapaa-ajalla, osaavat käyttäytyä ihan siivosti, vaikka tietysti joskus ääntäkin irtoaa ihan kunnolla.
Juttelin kutsuasiasta jo lapseni kanssa, ja kerroin, että yhtä emme voi jättää kutsumatta. Tyttö sanoi heti, että sitten ei kutsuta yhtä toistakaan tyttöä, joka on siis tämän "ei-halutun" paras kaveri kuulemma.
Nyt siis pohditaan, että jätetäänkö 2/8 kutsumatta. Miten tämä näin vaikeaksi meni... Koskaan aiemmin ei ole tarvinnut tällaista pohtia. Kaikki on vaan kutsuttu ja sillä selvä. Nyt vaan tuntuu, että lapsella on niin selkeä mielipide tästä yhdestä tytöstä.
Mietiskelin jo tuossa, että kutsuisinko minä ikävänä pitämääni työkaveria juhliini. Kyllä varmaan, jos kutsuisin kaikki muutkin.
Varaudu, että kaikki ei tosiaan pääse paikalle kun näin viime tipassa laitat. mutta kysymykseesi, mä kyllä sanoisin, että joko kaikki tytöt tai sit rajaisin muitaki pois, esim. 6tyttöä mahtuu.
hänhän sanoi vain että kutsut viedään huomenna
Luota lapseesi. Voit jättää sit 2 pois.
Lapset ovat kuitenkin se verran täpinöissään kun ovat saaneet kutsun ja pääsevät kaverin luo juhliin ja tyttäresi täpinöissään siitä, että eskarikavereita tulee ketä he sitten ovatkin - että tuskin alkavat riitaa haastamaan.
jota lapseni ei halunnut kutsua. Tää lapsi pisti koko juhlat piparikis, haukkui ja arvosteli kaikkea ja kaikkia. Välillä sankari istui tippa linssissä vessassa. Eli ei oikein kivaa sekään. Täsät on pari vuotta ja lapset tulöee nykyään hyvin toimeen, ihan ok. Seuraavan vuopnna tää poika ei lapseni juhlissa ollut, viimeksi taas oli ja osasi käyttäytyä nyt ihan hyvin.
Juhlat on lapsesi juhlat...
Varaudu, että kaikki ei tosiaan pääse paikalle kun näin viime tipassa laitat. mutta kysymykseesi, mä kyllä sanoisin, että joko kaikki tytöt tai sit rajaisin muitaki pois, esim. 6tyttöä mahtuu.