Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIkä avuksi? 6-v. valittaa koko ajan tylsyyttä ja tekemisen puutetta!

Vierailija
01.06.2010 |

Olen vauvan kanssa kotona ja 6-v. on juuri jäänyt eskarista kesälomalle. Jo eskariaikoina hän marisi ja valitti, että on tylsää. Nyt loman alettua valitus on vain pahentunut.

Tytön mielestä "oikeaa" tekemistä olisi vain huvipuistoon tai uimahalliin meno tai Wiillä pelaaminen. Peliaika on rajoitettu tuntiin päivässä, ja huvipuistotoiveita en tällä hetkellä pysty toteuttamaan. Muutenkin elämämme on tällä hetkellä normaalia hiljaisempaa, koska joudun itse välttämään raskaampia tehtäviä ja autolla ajoa terveydentilani takia.

MINUN mielestäni täällä kotonakin olisi tekemistä vaikka millä mitalla: ulkoilua, kasoittain leluja, piirtämistä, askartelua. Mutta esim. ulos tyttöä joutuu patistamalla patistamaan. Siellä hän keinuu ehkä 10 minuuttia ja tulee takaisin valittamaan, ettei ole tekemistä. Kavereitakin on iltapäivästä alkaen, mutta heitä ei kuulemma huvita hakea.

Ei kai tässä auta muu kuin odottaa, että miehen loma alkaa ja tyttö pääsee isänsä kanssa retkeilemään tai jotain. Muitakin vinkkejä otetaan vastaan, mutta älkää pliis ehdottako leipomista tai muuta vastaavaa, koska murphyn lain mukaan vauva alkaa itkeä AINA, kun yritän leipoa tai laittaa ruokaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää että tuota wiitä pelaillaan aika ahkeraan... tylsää ehkä, mutta miksi pakottaisin lapsen tuijottamaan seinää ku voi kehittää hikeä noissa peleissä joissa vaaditaan vähä liikettä.

Vierailija
2/9 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuusivuotias poika. Valittamiseen ehotan tekemistä, yleensä leikkimistä. Jos ei kelpaa, ehdotan pikkuhommia (astiapesukoneen tyhjennys, lelujen siivous), mitä tuon ikäiselta voi pyytää.

Jos ei kelpaa, totean että joskus on hyvä olla tylsää, sillon tietää millon on kivaa. Mene sohvalle tylsistymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns kiva ollut jotain huvipuistomenoa.

Nyt on tosiaan hyvä hetki oppia touhuamaan pienempiä asioita, ja kait säkin sen kaa voit jotain mukavaa kotosalla tai pihalla touhuta?

Kavereita varmaan kantsuis jonkun verran tavata?

Meillä eskari loppuu kuten koulut, eli ei vielä...

Vierailija
4/9 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsää ja aina ei keksi tekemista, pitää vaan elää sen asian kanssa. Yleensä murjottaa jonkun aikaa ja sitten keksiikin jonkun oman leikin tai jutun.

Vierailija
5/9 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuusivuotias poika. Valittamiseen ehotan tekemistä, yleensä leikkimistä. Jos ei kelpaa, ehdotan pikkuhommia (astiapesukoneen tyhjennys, lelujen siivous), mitä tuon ikäiselta voi pyytää. Jos ei kelpaa, totean että joskus on hyvä olla tylsää, sillon tietää millon on kivaa. Mene sohvalle tylsistymään.

Olen kyllä kotitöitäkin ehdotellut, mutta siihen tulee marisevalla äänenpainolla vakiovastaus "AINA pitää siivota". Silloin joudun jo laskemaan kymmeneen...

ap

Vierailija
6/9 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuusivuotias poika. Valittamiseen ehotan tekemistä, yleensä leikkimistä. Jos ei kelpaa, ehdotan pikkuhommia (astiapesukoneen tyhjennys, lelujen siivous), mitä tuon ikäiselta voi pyytää. Jos ei kelpaa, totean että joskus on hyvä olla tylsää, sillon tietää millon on kivaa. Mene sohvalle tylsistymään.

Olen kyllä kotitöitäkin ehdotellut, mutta siihen tulee marisevalla äänenpainolla vakiovastaus "AINA pitää siivota". Silloin joudun jo laskemaan kymmeneen... ap

Vierailija
7/9 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan tavallista, tasapainoista arkea. En tiedä mitä tarkoitat pienemmillä asioilla, mutta itse ajattelisin niiden olevan esim. puutarhanhoitoa, metsäretkiä, liikuntaa, ruoanlaittoa, kaverien luona kyläilyä tms. Ongelma on siinä, että näistäkin asioista tyttö saa herkästi aikaan marinaa, kun ei kuulemma huvita ja on niin tylsää.

Myönnän kyllä, että itsekin luovutan aika helposti ja lakkaan ehdottelemasti yhteistä tekemistä, kun ei kerran mikään kelpaa.

ap

Vierailija
8/9 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lisäisin kesälomalla tuota wiin peluuaikaa vaikka 2 tunniksi, se kun ei onneksi ole ihan paikallaan istumista.

Ota selvää alueesi kesäkerho-tarjonnasta: Onko jotain avointa leikkipuistotoimintaa (jossa siis ohjaaja keksimässä sitä tekemistä), jalkapallon korttelisarjaa, MLL:n perhekerhoa johon voisitte lähteä koko porukalla, kunnan uimakoulua jne ja ilmoita se lapsesi sinne.

Vierailija
9/9 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänelle ei ole mitään tekemistä, lähtökohta on jo se että mitä tahansa aikuinen ehdottaa, ei kelpaa. Kyse on vaan siitä että lapsella on tylsää välillä, ja niin pitää ollakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä