Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten itsetehtyihin soseisiin möykkyjä?

Vierailija
30.05.2010 |

Eli teen vauvan soseet itse. Ja ilmeisesti 8kk ikäisten valmissosepurkeissa on könttejä.

Mutta miten tehdä niitä itse soseisiin?

Siis jos keitän porkkanaa ja soseutan sen, niin ei siihen jää mitään.

Vai pitääkö ottaa erikseen siitä paloja, joita sitten pilkkoo pieniksi kuutioiksi? Kauhealta hommalta tuntuu.

Miten muut ovat tehneet? Vauva siis kohta 8kk.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä soseuta niin sileäksi..

Vierailija
2/7 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän soseuttamiseen sauvasekoitinta ja sillä tulee ihan sileää. Ei pysty jättämään karkeammaksi, vaan silloin jää isoja kiekkoja porkkanaa.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos ei ole, niin;

Tilsi haarukalla ne keitetyt kasvikset sopivan moukkuseks...

Vierailija
4/7 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haarukalla pieneksi? Taidan olla aika uusavuton, kun kaikki kompakysymykseksi luulevat :)

-ap

Vierailija
5/7 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lisää soseeseen vaikka kypsää herne-maissi-paprikaa tms. 8kk alkaa jo pureskella tuollaisia paloja, jotka on pehmeitä.

Tai sitten voit lisätä kasvissoseeseen jauhelihaa soseutuksen loppuvaiheessa niin ettei se ehdi aivan sileäksi.

Ja kyllä 8kk iässä voi antaa jotain ruokia joita muukin perhe syö, vaikkapa keittoa ihan vain haarukan avulla laitat sopivan rakeiseksi mössöksi.

Vierailija
6/7 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 8kk ikäisille on esim höyrytetty parsakaali-kukkakaali-porkkana seosta ja haarukan avulla lautasella oon ne painellut rakeiseksi seokseksi, esim korviketta voi sitten laittaa sekaan vähän notkistamaan tuota ruokaa.

Vierailija
7/7 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uh, kilo porkkanaahaarukalla pieneksi? Taidan olla aika uusavuton, kun kaikki kompakysymykseksi luulevat :)

-ap

Lapsesikin arvostaisi tuoretta ruokaa. Mikset vaan yksinkertaisesti ota muun perheen ruoasta sopivaa osuutta ennen suolaamista ja maitotuotteiden lisäämistä ja soseuta sitä haarukalla sen verran kuin lapsi kerralla syö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän