Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytyykö yhden oppilaan fillarinkumin tyhjentäminen ottaa koko koulun ongelmaksi?

Vierailija
30.05.2010 |

Että asiata oikein lähetään vanhemmille kirje kotiin, kun syyllistä ei koulussa löytynyt. Kyse on kuitenkin kerran tapahtuneesta asiasta ja lasta ei kiusata.

Voi olla että tämän jälkeen kiusataan sillä mielestäni tuo on lopuksi aika vähäpätöinen juttu. Oma lapseni vannotti ettei ole syyllinen, mutta mistäs sen tietää.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä oli pienoinen ylilyönti.

ap

Vierailija
2/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että jossain koulussa nähtävästi todella puututaan ongelmiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että jossain koulussa nähtävästi todella puututaan ongelmiin!

Yleensä vaan hyssytellään

Vierailija
4/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kyllä puututaan herkästi ongelmiin, mutta eipä liiankaan herkästi ole hyvä. Se voi kääntyä hyvää asiaa vastaan.

ap

Vierailija
5/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei tapahdu mitään, vaikka kenen kumit ois puhkastu.

Vierailija
6/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nollatoleranssi sabotaasiin ja kiusaamiseen.

Vierailija
7/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko varma että kyseessä oli joku yksittäinen kerta ja sattumanvaraisesti valittu fillari? Vai olisiko niin, että vanhemmat ajatteli että nyt riitti, lasta on kiusattu ja nyt kajotaan jo fillariinkin niin, että lapsi työntää pyöräänsä ja kävelee - pitkän tai lyhyen matkan, ihan sama.

Mitä mieltä itse olisit, jos sinun lapsesi ei ikinä tiedä, onko koulupäivän päätteeksi pyörä ehjä vai ei?

Minun lapseltani löysättiin fillarista muttereita. Että kun kotiin ajoi, ei tiennyt, milloin takarengas lähtee irti.

Ihan varmsti asiasta nostettiin meteli!

Vierailija
8/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla on kyllä pelkona, että nyt tuota lasta sitten vasta aletaan kiusata.

ap

Vierailija
9/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörät ovat koululla aika näkyvässä paikassa ja kiinnittää kyllä huomiota jos siellä pyöriä ronkitaan.

ap

p.s tuskin olisin oman lapsen kohdalla nyt noin pahasti hermostunut.

Vierailija
10/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla on kyllä pelkona, että nyt tuota lasta sitten vasta aletaan kiusata. ap

Vierailija
11/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä muilla tavoin lasta on aiemmin kiusattu, fillarin kumin tyhjentäminen voi olla yksi tapahtuma pitemmässä jatkumossa. Hienoa, että koulu puuttuu asiaan, tuo ei todellakaan ole mikään juttu, mikä ohitetaan olan kohautuksella.

Vierailija
12/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörät ovat koululla aika näkyvässä paikassa ja kiinnittää kyllä huomiota jos siellä pyöriä ronkitaan. ap p.s tuskin olisin oman lapsen kohdalla nyt noin pahasti hermostunut.

Hienoa.

Sinua ei ole koskaan kiusattu.

Sinun lastasi ei ole ikinä kiusattu, ja jos on, hän ei ole pahoittanut mieltään siitä vaan on todennut, että tällaista sattuu ja huomenna uusi päivä.

Sinun tai sinun lastesi vaatimatonta omaisuutta ei ole koskaan rikottu tai vahingoitettu?

Kun joskus tämmöinen tilanne tulee eteen, sinä ja lapsei suhtaudutte tyynesti tilanteeseen ja toteat lapselle, että elämä on.

Vierailija
13/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö kaksi, vaivasta viiden jälkeen? Vai pitääkö kaksikymmentä kumia olla yhtä aikaa tyhjänä? Entä kuinka usein kumit saa tyhjentyä ilman asiaan puuttumista kerran vuodessa?Kuukaudessa? Viikossa?

va onko logiikka se, että kuka ekana keksii jotain tehdä, sen teko painetaan villaisella?...

Vierailija
14/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

papreien mukaan kiusaamista on toistuva tapahtuma. Että onko tuo toistuvaa josala-asteen aikana fillarin kumi tyhjennetään kerran ja muuten ei kiusata? Voihan olla, että äitinsä ei kehdannut sanoa minulle että lasta kiusataan kun sanoi ettei kiusata.

Minusta hiukan yliampuvaa, että rehtorilta tulee kirje joka kotiin kun yhden oppilaan kumi on tyhennetty. Minä en ole edes tajunnut valittaa moisesta.

ap

Vierailija
15/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koululta tulleiden papereiden mukaan kiusaamiseksi katsotaan tapahtuma, tai asia, joka toistuu, tapahtuu useamman kuin yhden kerran?

Jos siis yhden kerran potkitaan, yhden kerran lyödään, yhden kerran tyhjätään fillarin kumi, yhdenkerran nimitellään

- siihen ei puututa koska se ei ole kiusaamista`? Vasta kun näitä saa toisen tai kolmannen kerran turpaansa, asiaan puututaan, niinkö ???

Tätäkö tarkoitat?

papreien mukaan kiusaamista on toistuva tapahtuma. Että onko tuo toistuvaa josala-asteen aikana fillarin kumi tyhjennetään kerran ja muuten ei kiusata? Voihan olla, että äitinsä ei kehdannut sanoa minulle että lasta kiusataan kun sanoi ettei kiusata. Minusta hiukan yliampuvaa, että rehtorilta tulee kirje joka kotiin kun yhden oppilaan kumi on tyhennetty. Minä en ole edes tajunnut valittaa moisesta. ap

Vierailija
16/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lapsi samaa tyyliä, ihan pienistä ei kato meuhkata...

Vierailija
17/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta voidaan hyvinkin kiusata eikä hänen vanhempansa sitä tiedä. Ja vaikka kysyisivät suoraan, voi vastaus olla kielteinen todellisen tilanteen ollessa päinvastainen. Ei ne lapset vanhemmilleen kaikkea kerro, eivät kehtaa, uskalla tai halua.

Omille vanhemmilleni selvisi vasta kun olin aikuinen, että olin ollut säännöllisen koulukiusaamisen kohteena koko peruskoulun ajan... Eikä se ollut kiinni siitä, etteivätkö he olisivat olleet kiinnostuneita asiasta. Tuolloin valintani oli kärsiä hiljaa itsekseni. Asian esille nostaminen tuntui aiheuttavan enemmän ongelmia. Tai niin luulin. Onneksi yksi rohkea opettaja otti asian omakseen ja viimeiset puoli vuotta peruskoulua olivat paljon parempia kuin kaikki muut aiemmin.

Vierailija
18/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kotiin tuli paperi jossa oli ohjeet kuinka koululla toimitaan kiusaustilanteissa. Siinä kiusaamiseksi luokiteltiin toistuva tapahtuma. Ymmärsin, että kerta ei riitä, ellei nyt sitten kyse ole jostain vakavammasta jutusta. Mutta jos kerran kutsut jotain vaikka "juntiksi" niin mitään koneistoa ei pyöräytetä sen takia käyntiin.

ap

Vierailija
19/19 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asiaan on puututtu saman tien. varsinkin nuo jutut löysistä muttereista kauhistuttaa, siinä olisi voinut tulla noutaja.

Hyvää toimintaa, ettei hyssytellä.