Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun asiakkaat tulee kysymään jotain juttua ja kun meillä ei sitä ole,

Vierailija
30.05.2010 |

sanovat että teidän nettisivuilla kyllä lukee niin. Ja kun siellä nettisivuilla ei todellakaan niin lue. Miten tuossakin voi ystävällisesti hoitaa asiakaspalvelutilanteen, kun asiakkaalle ei voi suoraan täräyttää että olet väärässä aasi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sitten ehkä jonkin toisen myymälän tuote, mutta meillä sietä ei ole.

Vierailija
2/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "valitettavasti meillä ei ole kyseistä tuotetta. Olisitteko erehtynyt nettisivusta?"

Tiedän, ettei ole helppoa olla asiakaspalvelussa. Esim. mulle itselleni se homma ei sovi lainkaan. Olen joskus tehnyt ko. työtä ja vetänyt omat johtopäätökseni. Suosittelen sullekin ammatin vaihtoa, jos asiakaspalvelutyö ei luonnistu. Olisit ehkä onnellisempi muissa hommissa, joissa ei tarvisisi kohdata asiakkaiden kitinää. (Pääosinhan asiakaspalvelutyö on oikein mukavaa, mutta se valittava 3% on joillekin vain liikaa - esim. mulle).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vaan olisin kovin pahoillani että kyseistä tuotetta ei meidän valikoimissa ole ja ehdottaisin jotain toista myymälää.

Vierailija
4/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla, että olen erehtynyt, olenhan vain työpaikallani.

oikeasti tekisi mieleni sanoa, että otetaanpas tämä minun läppärini ja tarkistetaan kumpi meistä on oikeassa.

Vierailija
5/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitokset kommenteista. Mähän en siis todellakaan soveltunut asiakaspalveluun ja vaihdoin jo aikoja sitten toisiin hommiin.

-3

Vierailija
6/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

A: Yks L&M.

M: Minkä väristä?

A: No L&M:ää!!!

M: Mutta minkä väristä?

A: No sinistä/punaista/vihreää tietysti.

M: Meiltä löytyy nyt vain pehmeässä askissa, käykö se?

A: Ei kun kovassa.

M: Meiltä löytyy vain pehmeässä.

A: Ei kun minä halua kovan askin!

M: Kovat askit on valitettavasti päässyt loppumaan, mutta tätä pehmeää askia olisi.

A: No anna sitten se pehmeä.

Vierailija
7/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asian voi tarkistaa yhdessä asiakkaan kanssa.

Joskus rasittaa, kun asiakas tulee jo valmiiksi räyhäämällä asian esittämään ja sitten ei edes pahoitella, kun olikin väärässä.

Itse olen saanut joskus lehtimainoksista saanut vääntää. "On se kumma että kiskotte tuotteesta täyden hinnan vaikka isolla oli Hesarissakin tarjousmainos! Minä valitan kuluttaja-asiamiehelle!" ja sitten kun haen Hesarin ja huomataan, että se olikin kilpailevan liikkeen mainos, niin tuhahdetaan halveksivasti (mutta ei kehdata olla ostamatta tuotetta ;)) ja jupistaan turhanaikaisista asiakasta hämäävistä mainoksista...

Erehtyä saa aina, mutta valmiiksi räyhäävää asennetta en tahdo sietää. Paras vastaiskuni siihen on olla oikein ylettömän hunajainen ja herttainen ;-)

Vierailija
8/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin vaikea ymmärtää esim. näitä asioita:

En voi antaa leimoja/tarroja/bonuksia toisten kirjakauppojen jäsenkorteille.

Se, että vaikutan joskus joustamattomalta, ei ole henkilökohtaista vittuilua. Meillä on tiettyjä sääntöjä, joita on pakko noudattaa tai homma repeää käsistä. Esim. me emme säilytä maksettuja kirjoja, ei vaikka asiakas vakuuttaa ettei se hänen yksi kirjansa paljoa tilaa vie (kun sitten niitä kirjoja ei olekaan lopulta yksi vaan satoja...).

Henkkarien kysyminen ei ole henk.koht. vittuilua eikä merkki siitä, että pidän asiakasta varkaana.

Jos minulta kysyy suosituksia ja mielipiteitä kirjasta, niin annan tulla. Ei ole minun syyni, että ne ovatkin erilaiset kuin asiakkaan omat mielipiteet (tai jonkun lehden mielipiteet).

Jos kirjasta on painos loppu, niin sitä ei saa kustantajalta enää (ainakaan toistaiseksi). Ei vaikka kuinka soitan tai koitan tilata. Kirjailijalle itselleenkään soittaminen harvoin auttaa eikä meillä ole kirjailijoiden yhteystietoja. Voin suositella divaria, mutta en voi taata että kirja löytyy.

En pääse katsomaan kilpailevien liikkeiden varastotilanteita. En myöskään ala soittelemaan heille. Jotain asiakas voi tehdä itsekin.

En voi suomentaa joitakin kirjoja siltä seisomalta. Jos teosta X ei ole suomennettu, niin minulle on turha räyhätä aiheesta.

--

Asiakaspalveluhomma on onneksi pääosin mukavaa. 97% asiakkaista on mukavia ja fiksuja ihmisiä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme