Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten ikäeroksi reilut viisi vuotta, hoito-/virikepohdintaa

Vierailija
26.01.2009 |

Lähinnä kaipaisin vertaistukea äideiltä, joilla on viiden vuoden ikäerolla lapset, eikä päivisin naapurustossa leikkikavereita lapselle. Iltaisinkin hyvin satunnaisesti.

Lapsi on ollut kaksi vuotta päiväkodissa ja eskariin siirtyy joka tapauksessa eri paikkaan. Nykyisestä paikasta ei mitä todennäköisemmin tule ketään muuta lapsemme eskariin.

Kyse on siis vuodesta ennen eskarivuotta. Kysymys kuuluu, mitä isommalle ensi syksynä, kun alkukesästä meille tulee vauva.

Vaihtoehdot:

1. Jatkaa tutussa päiväkodissa 10 päivän sopimuksella

2. Jatkaa tutussa päiväkodissa 10 päivän osapäiväsopimuksella

3. Seurakunnan kerho 3-5 vuotiaille 2 x 3 tuntia viikossa

4. Kaupungin leikkitoiminta 3-5 vuotiaille 2 x 3 tuntia viikossa

Kaipaan kovasti mietteitä asiasta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vaikuttanut pohdintoihin mitenkään, koska autolla pitää mennä kuitenkin.

Meidän alueen päiväkodeissa on hyvin tilaa, ei tule siitä(kin) syyllisyyttä että veisi työssäkäyvien perheiden lasten paikat...

Ap

Vierailija
22/25 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani, joka täyttää keväällä 6 on kerhossa, ja samasta kerhosta kyllä löytyy 4 muutakin 6 vuotta täyttävää. Asumme Vantaalla.

Oletko kysynyt lapseta itseltään, mitä hän haluaisi? Musta ainakin tuntuu itsestäni jo vähän haikealta ajatus, että meillä on viimeinen yhteinen kevät koko porukalla kotona. Sitten kun se eskari alkaa, niin opintie on pitkä, eikä enää samanlaista mahdollisuutta rauhallisiin aamuihin ja päiviin olekaan.

Minulla on 3 ystävää, jotka ovat olleet kotona siten, että 5-vuotias on jäänyt vikaksi vuodeksi äidin ja vauvan kanssa kotiin, ja kaikki ovat olleet tosi tyytyväisiä ratkaisuun. Naapurissa taas on äiti, jonka 5- ja 6 vuotiaat ovat olleet hoidossa koko ajan kun vauva on ollut( on nyt reilun vuoden, ja molemmat lapset aika usein kyselee, että saako meidän lapset tosiaan olla kotona mun ja vauvan kanssa. Mutta varmasti tietty kyselisivät myös kotonaan, jos eivät enää pääsisi päiväkotiinkaan.

Ristiriitainen vastaus siis täältä. Itse olisin aikanani halunnut päiväkotiin, koska kotona oli tylsää. Omat muksuni taas eivät halua, koska tykkäävät olla kotona. Kuuntele siis lastasi, ja tee päätös sen puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, että tiedän sen päiväkodin olevan hänen toiveensa.

Onko hullua ajatella, että lapsen ei olisi pakko mennä sovittuina päivinä hoitoon, vaan menisi kun haluaa. Jos aamulla tuntuisi, että haluaisi jäädä kotiin, voisi jäädä.

Kerhoihin ilmottautuminen on vasta myöhemmin keväällä, silloin ajattelin kysellä minkä ikäisiä kerhoon on tulossa.

Ap

Vierailija
24/25 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän 5-vuotias osaisi kertoa mielipiteensä. Tosin esittämistavalla on suuri merkitys, mielipiteeseen on helppo vaikuttaa :)

Vierailija
25/25 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin pitää mennä niinä päivinä kun sovittu tai sitten on aamulla soitettava ja ilmoitettava jos ei tule. Eivät kyllä tykkää jos muuten vaan on poissa. Mieluiten vain sairauden vuoksi. Itse pidän kotona jos vähänkin kipeä eli esim. pelkkä nuha.

On joka arkipäivä 5 tuntia tarhassa. Vien 8.30-9.00 ja haen 13.30-14.00.

Saa ruuan, mutta ei aamupalaa tai välipalaa, vaikka olisi näihin aikoihin tarhassa. Puolipäiväiselle kuuluu vain ruoka.

Nukkuu päiväunet eli paljon ei jää aikaa mihinkään askarteluun tai vastaavaan.

Jos kerhossa ei ole ulkoilua, niin päiväkoti parempi, jotta saa leikkiä kavereiden kanssa ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme