Poika 14 v sanoo, ettei mulla ole ikinä mitään syötävää.
Hän kuolee kuulemma nälkään.
Olen etä-äiti. Mulla on suurinpiirtein kaikki ruoat pakastimessa, kun en itse niitä syö. Olen karppaaja. Sulatan sitten lapsille tarpeen mukaan.
No, oltiin syöty kaksi lämmintä ruokaa, kun tämä valitus taas alkoi. Kysyin, että otanko pakastimesta pizzan, lasagnea vai paistanko pihvin. Kaapissa on nuudeleita. Omenoita ja banaaneja, jogurttia on. Samoin naposteltavaa: poppareita tai sipsejä, sekä lauantaikarkkipussit.
Ja silti poika kuulemma kuolee nälkään. Mistä mielestänne on oikein kyse?
Kommentit (11)
ton ikäset pojat syö kamalasti ja vielä leipää... Meillä oli ton ikänen kummipoika kylässä ja helposti meni iltapallalla pussi leipää, eikä lapsi ollut edes ylipainoinen
ja laittaa listan ruoista joita han on paitsi. Sitten ensi kerralla ostat kaikki listalla olevat syotavat ja jos viela nalkakuolema uhkaa niin levaytat listan esille.
päättää mistä hän haluaa ruokaa valmistettavan.
Nuori osaa valita mieleisensä ja tyytyväisyys kasvaa. Jos vielä tämän jälkeen valittaa on kyse muusta kuin ruoasta.
Miten usein poika on luonasi?
Onko hän halukas tulemaan luoksesi?
Tuossa iässä voi olla kapina päällä ja myös tunne hylkäämisestä.
Eron tuska ei lähde koskaan pois kokonaan. Lapselle ja vanhemmalle on kova paikka elää erossa ja tiedän tämän omasta kokemuksesta.
Tuonikäinen poika on aina nälkäinen. Hurja kasvuvaihe päällä, syö enemmän kuin isänsä.
ja aina kuollaan nälkään... kumma kyllä kun kaupassa käyn ni kassit vinkuen tulen kotiin.. jääkaapissa on ruokaa ja jos niitä en minä syö ni kuka sitten.. jos ei teini.
Meillä jos vinkuu ettei oo ruokaa, teini on sitten hyvä ja tekee itse ruokansa.. Hedelmiä uppoo järjetön määrä, samoin kasviksia ja sitä leipää.
Laita teini kauppaan ja valmistamaan itse ruokansa jos ei kerran mitään kaapeista löydy.
Etävanhemmilta usein hämärtyy jossain vaiheessa se kasvavan nuoren ruuan tarve. Samaa meillä alkaa olla jo ilmassa. Poika kun tulee isältään, niin on mukamas jo syönyt iltapalan (lue: aina 2 leipää), mutta kun tulee kotiin, niin usein lappaa namaan lisää ruokaa, karjalanpiirakoita, hedelmiä, jogurttia jne.
Ei ole ollenkaan tavatonta, että tavallinen ruoka ei sammuta murkkuikäisen nälkää. Ei ole myöskään tavatonta, että murkkuikäinen syö vaikka tyyliin 10 perunaa ja kastiketta tai heittää naamaansa puolikkaan leivän.
Meillä kans poika on ihan varma, että kuolee nälkään, jollei ruokaa tule vähintään 2 tunnin välein.
Kannattaa myös muistaa, että joskus kyse ei ole juuri nälästä vaan se voi olla merkki vaikka siitä, että on tylsää tms.
teini joutuu syömään järkyttävänä määrän omenoita, että saa kasvupyrähdyksen vaatiman kalorimäärän, joka on todennäköisesti kolminkertainen verrattuna omaasi.
Osta nyt sille sitä leipää.
Lisäksi voisit vielä huomioda, että kasvuaktiivinen teini vaatii todella paljon lepoa, hänen kehonsa tekee hommia kuin aktiivinen kestävyysmatkojen juoksija harjoitellessaan. Siksipä teineille ei suositellakaan raskasta treeniä.
Summattuna; osta teinille oikeaa ruokaa, jota se voi syödä kaapista itse, ja anna sen nukkua valittamatta.
Ja hanki sitä, jos pyyntö on järkevä. Minä kuolen nälkään vanhempieni luona kun en saa sitä tiettä ruisleipää, jota olen tottunut syömään. Ja ruokarytmillä on tosi suuri merkitys. Ehkä on tottunut syömään eri aikoina.
teiniä ruokkia omenoilla ja low fat -jugurtilla. Kalorien tarve on jopa 6000 kcal/päivä.
mikä mullakin tuli mieleen. Että sulla pitää olla kaapissa leipää ja leivänpäällisiä. Tuon ikäinen poika syö ihan taivaallisen paljon. Ei sitä tällainen pieni naisihminen voi ymmärtääkään kuinka paljon tuollainen kasvava poika kuluttaa.
Ja leipä on sullekin helppoa, kun ylijäävät leivät voit pakastaa seuraavaa kertaa varten.
Tsiisus sentään. Ihan tavallista teinin nurinaa. Vaikka kaapissa olisi tuhannen sortimenttia niin ei silti löydy mitään syötävää. Ihan kuin lapsi sanoo ettei ole mitään tekemistä ja kun keksii sen sata leikkiä niin mikään niistä ei huvita.