Juokseminen
Moi!
Olisiko teillä antaa vinkkejä, että mistä löytäisin halvalla juoksukengät? Vauvani on 9kk ja nyt meni hermot pömppövatsaan, jos sen juoksemalla ja oikealla ruokavaliolla saisi pois. Saa nähdä miten käy, googlettelin ja totesin, että mulla taitaa olla ns. sokerimaha. Höh, rakastan kaikkea sokerista :/
Kommentit (12)
Mulla on neuvola seuraavan kerran vasta kun vauva täyttää vuoden verran niin en pääse sinne kyselemään. Mitenhän niitä syviä vatsalihaksia treenataan ? :) Sitä sixpackia oon jo kokeillu saada mut kumma jos ei oo vielä tullukaan, hahah.
Saitko sitä pinkkiä lehdykäistä otsikolla "virtsarakon ja lantionpohjalihasten harjoittelu"?
Niitä harjoitteita kannattaa tehdä jo sen takia, että sulla pitää olla alaosaston lihakset kunnossa kun lähdet lenkkipolulle.
Lisäksi syviä vatsalihaksia treenataan mm. sillä vanhalla tutulla selällään makuulla tehtävällä pepunnostoliikkeellä.
Toinen harjoite on: käy konttausasentoon, pidä keskivartalo tiukkana ja selkä suorana (ei notko tai kissanselkä). Nosta toinen käsi eteen ilmaan - vie sivulle - tuo takaisin eteen ja laske alas. Tässä liikkeessä kropan pitäisi pysyä paikallaan eli vaikka käsi nousee, kroppa ei väänny mihinkään suunntaan.
Toista toisella kädellä.
Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta on yllättävän hankala.
Kiitoksia taas, en ainakaan muista saaneeni mitään tuollaista lehtistä. Kyllä mun alakerran lihakset juoksemista kestää, oon jo vähän tuolla kirmaillut menemään, mutta en kunnolla viitsi kun ei ole vielä kunnollisia tossuja.
Täytynee tehdä noita harjoituksia, jos sais masun kuntoon :)
mä sain sen sekä synnäriltä että neuvolasta. Lisäksi synnärin fysioterapiaohjauksessa käytiin noita läpi sekä sitä, että pitää huolehtia lihakset kuntoon ennen lenkkipolkuja, ettei sitten myöhemmin tule virtsankarkailuvaivoja. se ohjaus oli sen verran karua kuultavaa, että itse ainakin oon yrittänyt tosissaan saada alakertaa kuntoon ennen kuin uskallan taas juoksemaan. näin siis pk-seudulla.
Aijjaa, mulla ei oo missään vaiheessa ollut ongelmia virtankarkailuun liittyen.. Kai siitä jonkinlaisia oireita pitäis olla alusta asti, jos ongelmia olisi..?
Mä asun kans pk-seudulla, Kätilöopistolla kävin synnyttämässä. Ei oo kyllä mitään muistikuvia, että ois mitään tollasia asioita kerrottu. Tosin, en käyny missään synnärin järjestämissä jutuissa, että se selittänee asian :)
Nyt mulle olis kuitenki tärkeää saada kroppa hyvään kuntoon, painoindeksi mulla pyörii siinä 19 alarajoilla, että painoa ei pois enää. Mutta mahan haluun kyllä kiinteeks. Ei se nytkään paha ole mutta itseä häiritsee..
vaivoja ikinä, mutta kyse oli tulevien ongelmien ehkäisystä. kyse naikkarin fysioterapiaohjauksesta, jonne sai mennä kaikki siellä synnyttäneet, kun oli osastolla.
ollaan yksilöitä kaikki ja jotkut palautuu hyvin, toiset tarvii enemmän jumppaa:)
Aijjaa, mulla ei oo missään vaiheessa ollut ongelmia virtankarkailuun liittyen.. Kai siitä jonkinlaisia oireita pitäis olla alusta asti, jos ongelmia olisi..?
Mä asun kans pk-seudulla, Kätilöopistolla kävin synnyttämässä. Ei oo kyllä mitään muistikuvia, että ois mitään tollasia asioita kerrottu. Tosin, en käyny missään synnärin järjestämissä jutuissa, että se selittänee asian :)
Nyt mulle olis kuitenki tärkeää saada kroppa hyvään kuntoon, painoindeksi mulla pyörii siinä 19 alarajoilla, että painoa ei pois enää. Mutta mahan haluun kyllä kiinteeks. Ei se nytkään paha ole mutta itseä häiritsee..
tekee kropasta kiinteän.
Sitä kuntosalia oon kyllä itekin miettiny mutta juokseminen olis ilmaista :) Oon luonteeltani niin pihi, että en tiiä pystynkö maksamaan joka kk hirveitä summia kuntosalille. Tosin, eriasia jos löytyis joku halpa sali.. Vaikeita nää kuntoilu asiat mulle näköjään :)
Sitä kuntosalia oon kyllä itekin miettiny mutta juokseminen olis ilmaista :) Oon luonteeltani niin pihi, että en tiiä pystynkö maksamaan joka kk hirveitä summia kuntosalille. Tosin, eriasia jos löytyis joku halpa sali.. Vaikeita nää kuntoilu asiat mulle näköjään :)
sinne itsekin eräältä kalliilta salilta. Juokseminen on kyllä ilmaista, mutta kannattaisi siihen yhdistää lihaskuntoharjoittelu.
Kysy neuvoa kenkäkaupasta, et minkälaiset sulle sopii. Sen jälkeen rupea kaivelemaan eri kauppojen jämäpareja ja yritä löytää vastaavat esim. edellisen vuoden mallistosta.
Raskauden jälkeinen pömppö voi suurella todennäköisyydellä johtua siitä, että sun keskivartalolihakset ei ole palautuneet. Juoksemisen lisäksi sun kannattaa siis ruveta tekemään neuvolasta saatujen ohjeiden mukaan vatsa- ja selkätreeniä. (huom. sun pitää saada ensin syvät vatsalihakset kuntoon ennen kuin rupeat tekemään sixpackia!!)
Kyllä se siitä:)