Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ei tajua noita "yllätys"raskauksia?

Vierailija
26.05.2010 |

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaustesti valehtelee, niin tilanne voi olla aika yllätys...

Vierailija
2/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomata olevansa raskaana ehkäisypillereistä huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes se yllätys sattui omalle kohdalle, kyllä vaan niinkin voi käydä...

Mutta nyt niin onnellinen yllätyksen omistaja...

4/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan keltaisen lehden lanseraamaa käsitettä "yllätysvauva".

Ihan hemmetin tyhmä termi!

Vierailija
5/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä en tajua että miten joku ei huomaa tosiaan olevansa raskaansa vasta kuin joskus rv 20 -->

tai näitä uutisoituja juttuja: tiennyt joku vasta silloin olevansa raskaana kun mennyt ns vatsakipujen takia lääkäriin ja lääkäri todennut nasen olevan raskaana ja synnytys käynnissä

Eikö siis tosiaan nainen tunne lapsen liikkeitä laisinkaan? Pyöristyyhän raskauden myötä väkisinkin!!

vaikka olisi säännölliset kuukautiset mutta kuitenkin ei ymmärrä...

Vierailija
6/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa aika usein olla tulossa sellaisille pariskunnille joille on sanottu että tarvitsevat hedelmöityshoitoja mutta yllättäen vauva saa alkunsa luomuna.

Vierailija
7/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihan rv20, mutta melkein.

Ehkäisy tosiaan petti, raskaustesti näytti negaa. Kesti yli kuukauden päästä lääkärin juttusille, joka totesi, että mulla on stressin ja laihtumisen takia jäänyt kuukautiset pois ja määräsi Terolutia.

Myöhemmin menin sitten vatsakipujen takia sairaalaan...

Vierailija
8/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllätysraskauksia on varmaan suhteettoman paljon; en voi uskoa, että "ehkäisy pettää" oikeasti niin usein kuin täällä kerrotaan. Kiinnostaisi tietää mitä näiden naisten gynet sanovat "yllätyksistä", miten niin epäluotettava tai sopimaton ehkäisymenetelmä on alunperin tullut valittua.

Olen myös lukenut täällä naisista jotka eivät "jaksa" syödä pillereitä, koska ne pitää ottaa säännöllisesti (hirmu rasittavaa, joo!). Heille on varmaan muukin arjen hallinta haastavaa, joten lasta ei sellaiseen huusholliin soisi.

Vierailija
9/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit kun ei petä, jos niitä käyttää oikein.

Vierailija
10/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuus on aina olemassa. Ettäpä noi "en ymmärrä miten tulin raskaaksi" yllätykset ovat aika bs.

Vierailija
11/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todella harvalla toki.

En minäkään Pillerit kun ei petä, jos niitä käyttää oikein.

Vierailija
12/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta moni on esim 99,9%, jolloin niitä todellisiä "yllätysraskauksia", jotka ovat alkaneet ehkäisyvälineiden oikeasta käytöstä huolimatta, ei pitäisi olla läheskään niin paljon kuin mitä niitä sanotaan olevan.

Vierailija
13/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä ilmeisemmin raju laihtuminen ja runsas alkoholin käyttö*, olivat ainakin osasyynä sille ettei pillerit pitäneet oikeasta käytöstä huolimatta.

Eli sinänsä raskauden kai ei olisi pitänyt olla yllätys. Toisaalta en kyllä tullut ajatelleeksi, että em. asiat vaikuttivat pillerien ehkäisytehoon.

Jälkiviisas on tietysti aina helppo olla. Samoin kun on tilanteen ulkopuolella, eikä kokenut sitä itse ;)

*Mikään spurgu en ollut, hoidin työnikin kunnialla. Mutta niihin aikoihin elämäni oli kaikkea muuta kuin fiksua.

Vierailija
14/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä en tajua että miten joku ei huomaa tosiaan olevansa raskaansa vasta kuin joskus rv 20

Tunnen ainakin yhden, jolla vatsa alkoi kasvaa vasta rv 20 jälkeen. Jos istukka on edessä, ei liikkeitä välttämättä tunne ja vähäiset liikkeet voi hyvin laittaa suoliston liikkeiden piikkiin. Lisäksi, jos kuukautisia ei jonkin sairauden tai lääkityksen vuoksi ole aiemminkaan ollut, ei niiden puuttumista tule ihmeteltyä.

Vierailija
15/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihan rv20, mutta melkein. Ehkäisy tosiaan petti, raskaustesti näytti negaa. Kesti yli kuukauden päästä lääkärin juttusille, joka totesi, että mulla on stressin ja laihtumisen takia jäänyt kuukautiset pois ja määräsi Terolutia. Myöhemmin menin sitten vatsakipujen takia sairaalaan...

Vierailija
16/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttia en niin myöhäisillä viikoilla kyennyt tekemään.

Vierailija
17/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joka vuosi heille tulee synnyttäjiä, jotka eivät tiedä olevansa raskaana! Osa on toki hieman yksinkertaisia, mutta mitään kehitysvammaisia eivät kaikki suinkaan ole, ihan normaaleja töissäkäyviä ihmisiä joukossa. Ihan legendaa nuo jutut eivät siis ole.

Vierailija
18/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu sattuma, että juuri jouluaattona joulurauhan julistuksen jälkeen alkoi se möyrintä :D

Viikkoja taisi olla silloin n. 25.

Vierailija
19/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutenkin pullukka (rajusta laihtumisesta huolimatta), joten vatsan kasvua en huomannut.

Vierailija
20/43 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinkaan alkuvaiheessa.

Mulla on aina ollut aika paljon ilmavaivoja, ja vaikka tiesin olevani raskaana kylläkin, koska olin osannut sitä odottaa, niin pari kertaa jouduin käymään lääkärillä tsekkauttamassa, onko vauva hengissä.

Vielä aika loppuvaiheessakin, kun äitini pyysi, että saisi tuntea vauvan potkut, niin niitä potkuja odotettiin koko päivä. No, seuraavana päivänä menin lääkäriin kysymään, voiko vauva vielä hyvin. Ihan hyvin voi ja terve tyttö syntyi yli 12 vuotta sitten.

Kaikki eivät vain möyri siellä yhtä paljon kuin muut. Ja tosiaan, mulla ehkä vaikutti sekin, että vatsani on aina toiminut vähän levottomasti. Joten oli vaikea tietää, mikä on potku ja mikä ilmavaiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi