Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos 9-vuotiaalla lapsellasi on vahva oma tyyli, jota itse et siedä, hyväksytkö?

Vierailija
25.05.2010 |

Tänäänkin pikkuhevaripoikani meni kouluun ihan goottirytkeissä, vaikka kaveritkin pilkkaa. Tukka on kamala pitkä variksenpesä, kädet ja kaula täynnä killuttimia. Ja kyse on tosiaan kolmasluokkalaisesta! Mitenhän tähän suhtautuisi...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuveljänsä kanssa kurahousuleikkejä pihalla, rakastaa söpöjä kissoja ja piirtää mummun ja äidin äitienpäiväkortit täyteen ruusuja ja sydämiä! Ja madot ja koppakuoriaiset kiinnostavat enemmän kuin tytöt..

ap

Vierailija
2/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtävä päättää vielä täysin tyylistään. En voi ymmärtäää vanhempia, jotka antavat lapsensa näyttää variksenpelättimeltä vain siksi, että lapsi haluaa!

9-vuotiaan kuuluu näyttää 9-vuotiaalta ja pukeutua sen mukaan. Mikä kiire on antaa lapen pukeutua kuin teini/aikuinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin olla. Aika aikansa kutakin :) Mitä vähemmän nostaa asiasta äläkkää, sen helpommin se menee ohi.

Tietysti eri tilaisuudet on asia erikseen. Mutta jos siis puhutaan tavis arkipukeutumisesta.

Vierailija
4/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotiaani kasvattaa pitkää tukkaa. Mitään killuttimia en myöskään salli.

Vierailija
5/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä 9-vuotiaan kuuluu näyttää?

Vierailija
6/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastaan pienemmästäkin miten pukeutuu, ei todella aina minun makuni mukaisesti.

Oikestaan ainoa mitä olen vaatinut on että vaatteet ovat puhtaat ja niissä ei palele.

Onneksi ei koskaan ole ollut mikään teinipissis vaan enemminkin kaikki kirpparirytkyt ovat olleet hänen makuunsa.

Vierailija
7/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin tällekin asialle olisi joku standardi...

Musta tässä tapauksessa on erityisen ihailtavaa se, että 9-vuotiaalla on niin vahva itsetunto, että kantaa oman tyylinsä kaverien pilkasta huolimatta. Siinä voikin vanhemmat katsoa peiliin ja onnitella itseään! Tästä tulee vahva yksilö :)

Vierailija
8/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin voimakas tahtoinen ja joissain asiossa on pakko ottaa kova kovaa vastaan ja silloin ei ihan joka asiasta voi vanhemmat mäkättää, varsinkin asioista joissa ei oikeasti ole oikeaa tai väärää.

7

Vierailija
9/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin 9-vuotiaankin ilmaista itseään. olisin onnellinen, että hän ei ole laumasielu, vaan oman tien kulkija.

Vierailija
10/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on hyvä itsetunto, jos ei pukeudu massan mukaan vaikka kaverit kiusaa. Ei suomalainen koulu ole sellainen paikka, missä pitäisi olla jossain univormussa kuten farkuissa ja collegehupparissa, jokaikisen. Tukasta voisin kyllä niuhottaa sen verran, että se pitäisi pysyä takuttomana ja puhtaana. Ja juhliin vaatisin pukeutumaan muita kunnioittaen, ei siis goottirytkeisiin vaan esim häissä pitäisi olla jotain mikä ei liikaa ärsytä toisten silmää.

Lähinnä huolestuttaisi se, että vaikuttaako lapsen erikoinen pukeutuminen opettajien suhtautumiseen, tuleeko hänestä silmätikku ennakkoluulojen takia?

Vierailija
11/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että vaikka minä ja mies pukeudumme goth/hevari -tyyliin, niin muksu ei pukeudu (ainakaan vielä, nyt on 6v.). Hän pitää kirkkaista väreistä kuten punaisesta, oranssista, kirkkaan vihreästä ym. Eivät aina MINUN suosikkivärejäni, mutta itse saa muksu valita tyylinsä :)

Vierailija
12/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin minä valitsen vaatteet. Mutta arkena en näe syytä rajoittaa lapsen luovuutta. Poikani on todella boheemi, lahjakas mutta ylivilkas lapsi, joka on välillä arkielämästä hukassa, mutta osaa ulkoa vaikka fade to blackin sanat englanniksi.

Onko oikein pakottaa lapsi pukeutumaan "säällisesti" jos lapsi tietää mitä tahtoo, eikä välitä pilkasta. Musta erilaisuus on rikkautta, vaikka kieltämättä joskus hieman nolottaakin..

ap

Vierailija
13/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin tällekin asialle olisi joku standardi... Musta tässä tapauksessa on erityisen ihailtavaa se, että 9-vuotiaalla on niin vahva itsetunto, että kantaa oman tyylinsä kaverien pilkasta huolimatta. Siinä voikin vanhemmat katsoa peiliin ja onnitella itseään! Tästä tulee vahva yksilö :)

ap

Vierailija
14/14 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Casual / ellos..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi