kun lapsi pussaa, pitää äidin kääntää pää pois
ja aiheuttaa lapselle torjutuksi tulemisen tunne, johon kyllä tottuu
Kariesbakteeri on kuitenkin niin rankka juttu ja hammaslääkärin hoidot niin rankkoja että psykiatrin hoito ei ole siihen verrattuna mitään sitten aikuisena
Kommentit (19)
jolla ei ole naamassa muuta aluetta kuin pelkkä suu :O
Pelottavaa...
Pelottavaa...
Se on ihmiselle luontainen tapa osoittaa kiintymystä.
Vaikka sun hammaslekuri väittäisi mitä niin se fakta ei poistu ihan yks kaks.
No, ehkä sun lapset sitten jo osaa vältellä puusailua
kun pari-kolmevuotias tulee ja ottaa poskista kiinni ja muiskauttaa märän pusun keskelle suuta
Mut kieltää pitää, ei voi mitään :(
kääntää vain pikkaisen ja pussata lasta itsekin poskelle?
ja aiheuttaa lapselle torjutuksi tulemisen tunne, johon kyllä tottuu
Kariesbakteeri on kuitenkin niin rankka juttu ja hammaslääkärin hoidot niin rankkoja että psykiatrin hoito ei ole siihen verrattuna mitään sitten aikuisena
voi possata, ei sitä nyt puolivuotiaan kanssa tarvitse imutella.
Mun lapset on pienestä pitäen pussailleet poskille. Kuten minäkin heitä. Tai vaikka niskaan, mahaan, otsalle jne... Aatella, että on muitakin paikkoja kuin vain suu! Ihmeellistä!
Suulle pussailu on sitten vanhempien välinen juttu, eikä lapsilla ole ollut vaikeuksia ymmärtää tätä.
Pelottavaa...
Se on ihmiselle luontainen tapa osoittaa kiintymystä.
Vaikka sun hammaslekuri väittäisi mitä niin se fakta ei poistu ihan yks kaks.
No, ehkä sun lapset sitten jo osaa vältellä puusailua
sanoo ettei karies tartu kevyestä suukottelusta suulle. Eikä kukaan selväjärkinen sen kapsen kanssa imuttele kuten joku tässä ehdotti.
jos sillä olisi voinut välttää kariesbakteerin. Nyt sitä sitten riittääkin ja legot ihan paskana. Kyllä ne vaan on ikäviä ne hammaslääkärikäynnit, kun hampaat hajoilee käsiin tämän tuosta, vaikka kuinka hoitaisi. Itse en toimi yhtä tyhmästi lapsieni kanssa.
Eipä olisi tullut mieleenkään suukottaa lasta suulle. En ollut tottunut siihen itse lapsena, eivätkä omatkaan lapseni ole siihen tottuneet.
Ota ksylitolia aina syötyäsi.Siis kunnon 100% tavaraa.
Vain harvoille tulee niin paha määrä tuota bakteeria,etä hampaat mätänee hoidosta huolimatta.Useimmille tulee vähän reikiä,jos hoitaa hyvin.Siis reikä silloin,toinen tällöin tai ei ollenakan reikiä.riippuu bakteerin määrästä ja hoidon laadusta.
lasta suoraan suulle. Silti mun parivuotias tykkää eniten maailmassa muiskauttaa mulle märän pusun suoraan suulle. Mä en ehtis väistää vaikka yrittäisinkin - mutta en yritä. :) Jos karies tarttuu mun suljetun suun kautta lapseen noista harvoista suukotteluista, niin sitten tarttuu. Elämässä on suurempiakin ongelmia.
jos sillä olisi voinut välttää kariesbakteerin. Nyt sitä sitten riittääkin ja legot ihan paskana. Kyllä ne vaan on ikäviä ne hammaslääkärikäynnit, kun hampaat hajoilee käsiin tämän tuosta, vaikka kuinka hoitaisi. Itse en toimi yhtä tyhmästi lapsieni kanssa.
vaikka kariesbakteeri olisikin.
tartu kaikki muutkin nuha yms. bakteerit.
ja tämä on jo toinen aloitus kahden päivän sisällä. onko sama ap?
Ja ikäni olen jauhanut purkkaa ja siirtynyt heti täysksylitoliin, kun sellainen tuli markkinoille. Testissä löytyi erittäin runsaasti bakteeria, ja sen lisäksi mulla on "perintönä" huono (=ihan valkoinen) hammasluu. Enää ei niinkään uusia reikiä tule ainakaan uusiin paikkoihin, mutta esim. vanhojen paikkojen alle kyllä ja vanhat paikat lohkeilee. Pari hammasta juurihoidettu, joista toinen jouduttiin lopulta poistamaan, kun juureen tuli 10 vuotta myöhemmin tulehdus ja puolet hampaasta lohkesi muutenkin.
ei se karies huulilta tartu ja en halua uskoa, että joku vetää jotain kielareita lapsensa kanssa :|
Mutta meilläkään ei pussailla huulille, poski tai otsa on ihan sopiva.
Karies- ja psyykehoidot on molemmat rankkoja, mutta kyllä se pahempi on kun päässä viiraa. Lähipiirissä liikaa näitä... sukulainen ihmeissään tälläkin hetkellä, puolison vihassa unohtuu lasten hyvinvointi etenkin henkisesti, takana vaikeaa masennusta kaksisuuntainen mielialahäiriö. Löytyyskitsoja ja muuta, olisipa normaali "Kariessuku."
kun äiti pussaa tyttöä varmaan tulee lespo, tai jos poikaa pyllylle niin Homo takuulla.
Saati sit isä poikaa suulle poskelle täys Homo.
Ooteko muuten huomannu suomi on jo yhtö sivistynyt valtio kuin Ameriikka.
ja muutkin lapselle rakkaat ihmiset!!!