Jos revin kaikki koulu- ja tutkintotodistukseni, tarviiko enää hakea töitä?
Kommentit (17)
"mä oon ollut kotiäitinä 15 vuotta. Mä en enää muista, mitä mä tein sitä ennen. saatoin olla jossain kaupallisella alalla tai joitain. Tai sitten mä ehkä olin joku johtaja. Eihän sitä voi muistaa mitä edellisessä elämässään on tehnyt. siitä on niin pitkä aika."
ap:llä ole edes yhtään mitään koulu- ja tutkintotodistuksia. Miten voi olla sellaisia saanut tuolla älyllä ja aktiivisuudella? Ei nyt ainakaan mitään tutkintotodistuksia ainakaan. Haaveilee vain. :)
:D EI tietenkään sitten enää tarvii
Ihan voit olla hakematta vaikka tästä minuutista lähtien.
koskaan työllisty, kun ei enää voi cv:tä rustata eikä voi tutkintotodistuksia mahdollisessa haastattelussa esittää. En kyllä oo koskaan haastatteluun asti päässyt, enkä oo töitä 8 vuoteen hakenutkaan.
kouluista. Niillä on muistaakseni ainakin 5 vuoden säilytysvelvollisuus ja siitä saa aina uuden todistuksen kopiona. Ehkä joillakin todistuksilla pidempikin, kuten tutkinnoilla. En ole varma noista ajoista. Mutta nyt ainakin 5 vuotta pitävät sulle tallessa niitä kouluissa.
työ- eikä tutkintotodistuksia, enkä aio niitä myöskään mistään hankkia.
Jos joku kysyy CV:tä, laitan siihen vain nimeni ja muuten täysin tyhjä paperi.
eipä tarvi niitäkään sitten maksaa.
itket vielä tuota temppua. Todistuksia saatetaan tarvita yllättävän moneen muuhunkin juttuun kuin työnhakuun.
Mitä tekemistä todistusten repimisellä on työn hakemisen kanssa? Ei se CV siitä tyhjene eikä toisaalta kukaan tule tarkistamaan onko sinulla ne tokarit kaapissa jemmassa vai ei, jos sanot ettei niitä ole.
Siis sellaiselle pakolliselle, jossa korvaus on päivärahasi suuruinen tai päädyt uudestaan 6 viikon karenssille. :)
Kokeiles vaan sitä valkoista CV:tä niin noin käy. Tiedän yhden, jolle kävi!
Parempi keino on se viinalle haiseminen työhaastattelussa, lotraat vaikka viinakeitoksessa vaatteesi ennen haastatteluun menoa. Takuulla ei oteta ja vikahan ei ole sinun, olet tehnyt kaiken kuten pitikin, ja siten ei karenssia tule.
kopioinut cv:hen työ- ja koulutustiedot suoraan työkkärin järjestelmästä, jonne kirjaudun nettipankkitunnuksilla.
Mitä turhaa plaraamaan työ- ja koulutustodistuksia, kun copy-pastella suoraan paperille sen, mitä työkkärin täti on koneellensa kirjannut.
Enkä tule enää ikinä opiskelemaan, opiskelu ei kannata.
Oikeesti ne ois ihan pankkiholvitavaraa.
hakemaan jos ei ase ohimolla pakoteta. Eli en enää koskaan tule työhakemusta rustaamaan, en edes harjoitustyönä työnhakukurssilla.
Sanon kurssin vetäjälle, että en ossaa tehä hakemusta, anna valmis pohja, johon voin tiedot muuttaa.
meni muuton yhteydessä vahingossa kaatopaikalle. Enkä millään muista missä on tullut vuonna 19XX töissä oltua, sen jälkeen en ole palkkatyötä tehnyt ja opiskelutkin on vuodelta 2000.
ja työtodistuksista oikein komean nuotion rantaan.