Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen surannut läheltä parin ihmisen kuolemaa

Vierailija
22.05.2010 |

ja olen kauhistunut heidän saamastaan viimeisestä hoidosta sairaalassa. Tai pikemmin hoitamatta jättämisestä. Tarkoitan siis lähinnä kivunlievitystä ja viimeisten hetkien helpottamisesta.

Pelottaa milloin oma aika tulee.... Onko Suomessa paikkaa jossa voi kuolla rauhallisesti? Tiedän, että Helsingissä on saattokoti, mutta läheiseni ei esim sinne mahtunut vaikka olikin saanut lähetteen.

Anteeksi synkeä aihe, mutta minusta kuolema on yhtä tärkeä kuin syntymä ja siitä pitää puhua.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai haluatko kiikkua puussa jossain rauhallisessa kuusikossa?

Vierailija
2/2 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivunhoito on kehittynyt viime aikoina reippaasti ja ainakin täällä vantaalla on ollut hekilöstölle useampi Terhokodin pitämä luento kivunhoidosta ja kuoleman kohtaamisesta. On totta ettei suurella osastolla ole valitettavasti henkilökuntaa istumaan kuolevan ihmisen vieressä sen takia minä ainakin miellän sen omaisten tehtäväksi. kietän kyllä kahvia ja teen heille evästä jotta jaksaisivat. Minusta sinun olisi pitänyt huomauttaa puutteellisesta kivunhoidosta henkiläkunnalle kun kerran huomasit läheisesi tarvitsevan lisää kivunlievitystä. Kipu on hyvin henkiläkohtainen asia ja toiselle riittää vähempi ja toinen tarvitsee taas enemmän. Ketään ei ole kuitenkaan tarkoitus tokkuraan lääkitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla