Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

auttakaa! lukekaa ja kommentoikaa...

21.05.2010 |

eli...

eka clomikierto takana ja olo oli raskautunut! Kuitenkin "menkat" alkoivat eilen ja kestivät vain sen eilisen päivän. Vähäistä vuotoa mutta kuitenkin ihan verta, enää tuhruttelee vaan vähän rusehtavaa vuotoa.

Tänä aamuna ajattelin hetken mielijohteesta tehdä raskaustestin koska clomeja ei saa syödä jos on raskaana ja nuo menkat oli niin omituisen lyhyet (joskin tosi kivuliaat). Testi näytti "raskaana"!!! Ei siis tulkitsemisen varaa ku testasin digitaalisella...

Tiedän että mulla oli molemmin puolin follikkeleja kypsymässä samaantahtiin eli yhteensä kaksi! Voiko olla että toinen ei hedelmöittynyt ja tuli ulos ja toinen hedelmöittyi ja olen oikeasti raskaana???vai onko kyseessä keskenmeno? Testihän näyttäisi keskenmenossakin plussaa koska raskaushormonia on elimistössä...

Tämä on hyvin hämmentävää, voitte varmaan uskoa... Tiedän että jos on keskenmeno niin sille ei voi mitään, olen vaan ymmärtänyt että keskenmenossa vuoto on runsaampaa joten luonnollisesti toivon että oikeasti olen raskaana ja se toinen hedelmöittymätön munasolu vain valui pois...

KOMMENTOIKAA IHANAT IHMISET JA KERTOKAA OMIA KOKEMUKSIA!!! Kaikki kommentit otetaan kiitollisina vastaan!! :)

terveisin hyvin hämmentynyt ja raskaustestin monta kertaa lukenut Venla :)

Kommentit (35)

21/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkamoi kaikki ja etenkin Koralli :)

Mikä sulla on tilanne? Joko oot testannu uudelleen? Mä siis tein sen ekan plussan pe-aamuna ja nyt siis 3 päivää myöhemmin ma-iltana tein taas plussatestin. Virtsa ei ollu ollu rakossa ku 1,5 tuntia ja teksti "raskaana" ilmestyi tikkuun todellakin alle 3 minuutissa, ei menny ehkä minuuttiakaan...

Joko siis voin uskoa et oon oikeesti raskaana vai onko mulla vielä kropassa raskaushormoni mahdollisen keskenmenon jäljiltä?! Tiedän ettei kukaan voi varmuudella sanoa mut kaikkimielipiteet otetaan vastaan...

Pidän peukkuja kaikille piinaileville ja etenkin sulle Koralli :)

Vierailija
22/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Venla! =) Kyllä sä mun mielestä olet raskaana, jos ei kerran vuotoa ole ollut enää. Ja jos noin lyhyen aikaa pissaakin pidätit ja noin nopeaa tuli se raskaana-teksti! Hienoa! ?

Mähän en muuta olekaan tehnyt täällä ku testaillu...malttamaton kun olen...mulla oli täs flunssaa ja kurkkukipua ja join kauheesti ja pissa oli sit tosi laimeeta ja tuli vaan hailuja haamuja testeihin ja eilen päiväpissastakin digitesti sano etten ole raskaana. Mä sit olin eilen juomatta koko loppuillan ja tein illalla vielä tavallisen clearblue-testin ja kyllä siihen haalea mut ihan selkeä plussamerkki tuli =) Eli kyllä mä ainakin toistaiseksi olen raskaana. Mut tosiaan menkatkin pitäs alkaa vasta ylihuomenna, eli kyllä mä saan vielä vähä jännätä. =) Testailen tässä varmaan vielä tulevina päivinä, että näkisin viivan vahvistuvan.

Toivotaan, että molempien raskaudet jatkuis ongelmitta eteenpäin! =) Milloin sulla olis muuten laskettu aika? Jossain tammikuun loppupuolella? Mulla olis ilmeisesti 2.2.2011, jos tämä raskaus nyt siis onnistuu.

Jossittelen vielä sen takia, että pari kiertoa taaksepäin mulla oli kemiallinen raskaus, viikon verran ehdin nauttia plussasta ja sit meni kesken :/ Mut se raskaus kyl lähtikin vähän huonosti alulle, samalla ku plussasin niin alkoi tuhru ja tiputteluvuoto, joka pikkuhiljaa vaan paheni ja paheni, kunnes kova vuoto sitten alkoi. Raskaustestien viivatkin oli koko ajan vain hailuja eivätkä tummentuneet missään vaiheessa. Joten kyllä mä tällä hetkellä olen luottavaisemmalla mielellä kun ei mitään noita huonoja merkkejä ole. =)

Jaksuja sulle,Venla! Onnellista odotusta! =)

T. Koralli rv 3+5 (?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/35 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sulle kans ? :) olipas hyviä uutisia!!! Ja muutahan ei voi ku odottaa... Varsinkin ku sä oot testaillu noin aikaisin :)

En mäkään vielä jotenkin tajua tätä, ja hieman epävarmaolo vieläkin ku jotenkin oon aina ajatellu että ne tapaukset on tosi harvassa keillä tulee "menkat" vaikka on raskaana... Jostain luin et jopa 33%:lla tulee vuotoa...

Mäkin tilasin 2 testiä joten voin tehdä tuon toisen vielä joskus loppuviikosta, ehkä viikonloppuna :)

Kuten varmaan tiedätkin, kannattaa sunkin oottaa ennenku taas testaat :D vaikka malttamaton sanotkin olevasi ;) Tää on aika hassua et ollaan samassa tilanteessa; toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta meillä molemmilla :)

Mulla ois laskurin mukaan viikkoja kasassa tänään 4+6 ja laskettuaika olis 25.1.2011 :) oi, tuntuupa ihanalta edes ajatella moista... ?

Jaksamisia myös sinulle/teille ?

Venla

Vierailija
24/35 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli eilen illalla myöhään taas vähän tuhrua, yhden wc-käynnin yhteydessä. Kylläpä säikäytti :( Mut ei tullu enempää, eikä tänään ole koko päivänä tullut. Päivällä tein apteekin oman raskaustestin ja siihen tuli jo aika selvä plussa. On selvästi viiva vahvistunut jo. =)

Vielä olen varpaillani ainakin muutaman päivän. Se mun alkuraskauden keskenmeno (se kemiallinen) tuli silloin rv 4+3. Joten kun noille lukemille pääsen ja yli niin se on jotenkin henkisesti helpottavaa. Vaikka toki senkin jälkeen voi sattua mitä vaan, mut täs alussahan niitä eniten niitä keskenmenoja sattuu. Huomenna olis sitten 4+0. =)

Onko sulle tullut mitään raskausoireita? Mulla ei ole mitään, mutta ei kai niitä välttämättä tässä vaiheessa olekaan. Eikä mulla kyl aiemmissakaan raskauksissa ole alussa ollut kuin ajoittain lievää etomista ja hajuaistin herkkyyttä. Ekas raskaudes oli rinnat kipeät, mut ei enää toisessa raskaudessa, joten tuskin tulee nytkään.

25/35 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea miljoonasti :) Mä oon just yrittäny ajatella et itse ei voi tehdä mitään; jos on keskenmeno tullakseen ni se tulee! Aion elää terveellisesti ja näinollen tehdä kaiken "oikein" :) Tupakoinninkin lopetin vuosien polttamisen jälkeen. Oli yllättävän helppoa ku on tarpeeks hyvä syy ?

Teillä vissiin tärppäs aika nopeasti? Meillä nimittäin tärppäs vasta yk 14 ja itseasiassa postissakin tuli jo kutsu siittiöiden tsekkaukseen ja mun munajohtimien aukiolotutkimukseen... HUH! Pitääpäs muistaa perua se aika :D ekasta clomikierrosta siis tärppäs :) Vuoden aikana ovis tuli luomusti vissiin kaksi kertaa...

Mulla oli nännit kipeät oviksen jälkeen mut ei oo enää... Se kai oli ovis-oire, ei raskausoire ainakaan mulla. Hyvin lievää ällötystä, väsymystä (mutta kuitenkin oon touhukas ja iloinen), hajuaistin herkkyyden olen huomannut kans... Koska tää on siis mun ensimmäinen raskaus, musta tuntuu että odotan oikein oireita, et voisin ymmärtää et oon raskaana, nyt jotenkin epätodellinen olo...

Niin, ja mahaa kyllä turvottaa :D Mä oon joutunu pitämään työhousuista nappia auki ku tuntuu et puristaa :D

Mä en oo soittanu vielä mihinkään neuvolaan... Tuntuu vielä niin epätodelliselta... Pitää vielä testata kerran kotona :D joko sä meinasit varata ekaa aikaa? Onko teidän vanhemmat lapset muuten minkä ikäisiä?

Venla 5+1

Vierailija
26/35 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa tärppäsi nopeaan juu =) Olen tosi kiitollinen siitä.

Meillä on 2 poikaa ennestään. Esikoinen 1/04 ja sai alkunsa ekasta yrityskierrosta, joten kuvittelin, että täähän on helppoa. Kakkosta sit saikin oottaa. Toinen poika syntyi 11/08. Vuoden yrityksen jälkeen oltiin menty hoitoihin ja sain neljäksi kierroksi clomit jonka jälkeen oli tarkoitus kokeilla inssiä. Meidät siis tutkittiin polilla sekä mies että minut eikä vikaa löytynyt, mut meinasivat että clomit voisivat vähä vahvistaa ovista.

Viimeisestä eli neljännestä clomikierrosta tärppäs sit silloin, ku olin jo ihan luovuttanu. Yk 21 oli silloin ja yritystä takana n. 1,5v. Eikä ainuttakaan plussaa siis ollut tullut tuon 1,5v aikana ennen tuota tärppiä.

Oltiin siis nytkin varauduttu oottamaan. Ajattelin että yritetään ny puoli vuotta luomuna ja sit meen ruinaamaan gyneltä clomeja ku on tuota ikääkin jo. Mut heti toisesta yrityskerrasta tärppäs, mut se oli sit se kemiallinen. Ja nyt tämä on neljäs yrityskierto (tai toinen tuon km jälkeen, miten sen nyt laskiskaan). En tiedä miksi nyt tämä onnistuu vaikka oon jo vanhempikin. (mähän täytän jo 37 kesällä!). Kai sitä on jotenkin nyt hormonit tasapainossa tai jotain. Tai sit johtuu siitä, etten stressannut nyt yhtään, ku en uskonut että tärppäis. Tuota pikkukakkosta ku yritettiin niin mähän olin ihan stressissä, kun ei tulosta kuulunut. Ainoastaan siinä viimeisessä clomikierrossa en stressannut, ku en enää uskonut tärppiin...eli mulla ehkä tuo stressi on ollut pahin "vihollinen".

Meillä on tänään iltapäivällä juniorin neuvola, mut en tosiaan ota vielä puheeksikaan tätä raskauttani :D Sitä paitsi mulla eka käynti on kumminki myöhemmin (olisko rv 9-10), esikoista odottavilla se on aiemmin. Eli sun kantsii kyllä sen seuraavan testin jälkeen heti soitella neuvolaan. Mä ajattelin varata yksityiselle ajan ultraan ku on tarpeeksi viikkoja. Haluan nähdä, että siellä on joku oikeassa paikassa ja sydän sykkii. Varaan ajan jonnekin rv 7+0-7+5, silloin pitäs näkyä hyvin. Ootko sä ajatellu mennä alkuraskauden ultraan? Vai kuuluuko se teillä neuvolakäytäntöihin? Taitaa vieläkin vaihdella nuo ultrakäytännöt eri puolella Suomea, vaikka on ollut puhetta että ne pitäs yhtenäistää.

Koralli 4+0 (hui jokohan tuon uskaltaisi kirjoittaa noin, kauhean vähäiseltä kyllä näyttää vielä :D )

27/35 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas teilläkin ollut sit vaihtelevaa menestystä... Hienoa kuitenkin että nyt onnistui nopeasti :)

Miten oot muuten jaksellu? Onko ollu vuotoja?

Mä oon ollu aika ahdistunu... Mulla tuhruilee rusehtavaa vuotoa :( Ei tule edes housuihin, ainoastaan pyyhittäessä tarttuu paperiin.. Tätä on ollu oikeestaan koko alkuraskauden ajan, välillä vähenee, välillä tulee enemmän. Tietenkin pelkään keskenmenoa... Kun aina tosissaan oon kuvitellu ettei raskaanaollessa vuoda mitään...

Kai mun on viimein maanantaina soitettava neuvolaan kun jos on menny kesken tai on kohdunulkopuolinen ni onhan se hoidettava! Välillä nipistelee kipeästikin selkää ja alavatsaa mutta ei sen kummemmin. Ja veristä vuotoa ei oo ollu. Tää on hermojaraastavaa enkä osaa ajatella mitään muuta... :(

Mä en tiedä alkuraskauden ultrasta et kuuluuko käytäntöön enkä oo nyt osannukaan ajatella yhtään pidemmälle... Jännitän vaan kokoajan onko menny kesken vai onko menossa...

Venla (toivottavasti) 5+3

Vierailija
28/35 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahessa raskaudessa ollut siten, että menkkojen alkamispäivänä tuli tuhruvuotoa (rusehtavaa) ja toisessa se oli oikein kunnon vuotoa, tikutin plussat 2 viikkoa sen jälkeen :) En silloin oikein tiennyt, että mitä hittoa, ko oireita oli ja tikutin ensin vaan negaa. Jokin sisälläni sanoi, että olen raskaana :) Nyt noi tuhrut on 1,9 vee ja 8,5 kk =) Eli uskoisin sulla olevan Venla kaikki ok

Vierailija
29/35 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans nyt ollut vuotoa. Ei koko ajan, mut välillä wc-käynnillä tulee paperiin. Mulla se on enimmäkseen sellaista limaista, vaaleanpunaista (sorry yksityiskohdat)

Tein tänään testin, mut sähläsin vähä sen kans, mut tuli haaleampi viiva ku ennen, joten mä vähä pelkään, että tästä on tulossa toinen kemiallinen raskaus. Huomenaamulla testaan uusiksi vielä, jos nyt onnistuisin olla sähläämättä.

Ekas kemiallisessa mulla oli just sellaista ruskeaa tuhrua, joka sit lopulta muuttu kuukautisvuodoksi :(

Mä oikeastaan luovutin jo ku näin tuon haalean viivan, mun mielestä sen olisi pitäny tummentua jo paljon..suru tuli puseroon...mut pieni toivonkipinä vielä on ja siksi testaan aamulla vielä.

Mut kyllähän ne sanoo että raskaushormonit tuplaantuu joka 2-3 päivä, joten kyllä sen pitäs näkyä testiviivassakin. Olin vielä ollut kauan juomatta nesteitä. No katsoo nyt vielä huomenna.

Mulla on välillä aivan älyttömän kovia menkkakipuja, just sellaisia ku pahimpina vuotopäivinä on, joten ei tää nyt kauheen hyvältä vaikuta.

Onpa harmi, että sullaki Venla vuotelee. Kyllähän ne vuodot tietysti joillakin on harmittomiakin. Toivotaan, että nämä vuodot ei merkkaisi mitään pahaa.

Koralli rv 4+2 (luultavasti ei)

Vierailija
30/35 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tänään tuo mun tuhru oli jo aika punaista, veristä..eli ei kauheen hyvä juttu. Nyt ei taas tuu mitään.

31/35 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paska juttu :( tuo verinen kuulostaa jo pahalta :( kieltämättä ei kuulosta hyvälle jos viiva haalistuu... Mun mies sanoi fiksusti et yleensä siihen on syynsä (yleensä geneettinen) et menee kesken. Kysyi haluaisinko ennemin että saataisiin lapsi joka eläisi kenties vain vuoden tai pari... totta! Ihana mies mulla!!

Kiitos AmaliaJoel kannustavista sanoista :)))Nauratti sun kommentti "Nyt noi tuhrut on 1,9 vee ja 8,5 kk" :D sait paremmalle tuulelle!!

Katsotaan mitä tapahtuu, pelottaa ja ahdistaa tosi paljon, mutta mitään en voi asian eteen tehdä..

Mietin että tekisinkö vaikka sunnuntaina vielä testin, mut kai se plussaa näyttäis ku ainakin oon ollu raskaana.. ahdistavaa :´(

Venla

Vierailija
32/35 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aamulla testin ja tuli enää juuri ja juuri nähtävä haalea haamu. Joten peli on menetetty mun osalta. =( Nyt vaan toivon, että lähtee pian itse tyhjentymään, eikä tarttis mennä mihihinkään lääkäriin. Tuo eka kemiallinen tuli rv 4+3 ja silloin en mennyt mihinkään, ku tyhjeni niin hyvin ja testit alko näyttää negaa. Tänään olis mulla tuo sama päivä, mut tuskin alkaa tänään, ku ei ole merkkejä, toivottavasti ei kovin pitkälle veny kumminkaan.

Mä taidan tämän episodin jälken varata aikaa gynelle ja pyytää lugeja ja ehkä clomejakin, jos vaan suostuu antamaan. Luget voisi auttaa kiinnittymisen kanssa. Mulla on paljon tiputteluvuotoa normaalistiki ennen menkkoja, joten se viestii vähän keltarauhasen vajaatoiminnasta ehkä.

Toivotaan Venla, että sulla olis kumminkin vielä kaikki hyvin! Soittele neuvolaan, jos sieltä saisi apua. Jos sulla on varaa, niin yksityiseltä voi hommata myös lähetteen verikokeeseen. Kahtena päivänä mitataan hcg (parin päivän välein ilmeisesti) ja niistä nähdään tuplaantuko arvot ok. Niistä näkis, onko raskaus hyvällä mallilla. Tosin sä oot jo kohta niin pitkällä, että ultrallaki näkis jo jotain, ainakin näkis jo sen, että onko oikeassa paikassa.

Tsemppiä!

T. Koralli

Vierailija
33/35 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolmessa raskaudessa ollut noita tuhrutteluja (yhdessä kunnon vuotojakin) ja raskaudet ovat jatkuneet normaalisti niistä huolimatta (nuo ensimmäiset tuhrut ovat nyt 13v ja 7v). Nyt tämä viimeisin raskaus (tällä hetkellä rv12) alkoi siten, että ehdin käydä täällä palstalla ilmoittamassa, että kuukautiset alkoivat... vuotoa tuli kuitenkin vain vähän -ilmeisesti kiinnittymissvuotoa - ja sitten muutaman päivän päästä en enää malttanut olla testaamatta ja tässä sitä ollaan toukka matkassa. Noita tuhrutteluja sitten tuli jonnekin kahdeksannen viikon loppupuolelle asti ja monesti säikähdin. Toivotaan, että sinun tuhrusi loppuisivat ja pääset nauttimaan raskaudestasi!

Pahoitteluni Koralli, toivotaan että teillä tärppää pian uudestaan ja pieni pysyy matkassa. Itselläni oli nelosen ja tämän viidennen välissä kaksi keskenmenoa (rv8-9 ja rv5), joten tiedän kyllä miltä sinusta tuntuu.

34/35 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Koralli, oon tosi pahoillani sun puolesta :´(

Varaa ihmeessä aika gynelle! Musta tuntuu et moni tietää oikeasti itse mitä apuja tarvii! Kuten sanoit noista Lugeista! Mäkin sillon pyysin niitä clomeja ku arvasin et niistähän se on kiinni.

Voimia sulle!! *hali*

Kiitos myös sinulle Katjalah kannustavista sanoista :) Mä niin toivon et tää on täysin normaalia ja vaaratonta! Pelottaa vaan soittaa neuvolaan ku tiedän et ne sanoo vaan et odotellaan ei voi muuta; ja tottahan se on! En mä ehkä kuitenkaan viitsi lähtee yksityiselle ku ei se oikeestaan auta yhtään asiaan; asiat on niiku ne on!

Toisaalta kuvittelen et mulle on tullu lisää raskausoireita: pyörrytystä ja pahoinvointia, mut oon niin hullu et saatan vaan kuvitella...

Mutta ISO KIITOS kaikille mun ahdistuksessa auttaneille! Mä soitan maanantaina neuvolaan ja sithän nää asiat pikkuhiljaa lähtee selviämään. En oo pitäny kiirettä neuvolaan soittamisen kaa vaik on eka raskaus... Tänään 5+4... :D (jos on...)

Venla

35/35 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas :) Miten voit Koralli?? Oon tosi pahoillani sun puolesta! Ilmoittelehan itsestäsi ja kerro miten gynellä meni!

tulen vastaamaan itse itselleni... Eli tein tänä aamuna jälleen plussatestin! Tarkotuksella pidätin virtsaa vaan tunnin ja sain kippoon pienen lirun.. :D meni 40 sek. niin näyttöön tuli teksti "raskaana"!! Nyt siis ehkä uskon et mun tuhruilu on vaaratonta ja et ainakin vielä oon raskaana koska nuo "raskaana"-tekstit ilmestyy aina vaan nopeammin ja vähemmän pidätetystä pissistä! Huomenna siis soitan neuvolaan :)

Venla 5+5