G: Millä alalla olet ja minkä verran lapsia oman alasi työkavereilla on?
Itse olen huomannut että hoitoalan ihmisillä on usein vain vähän lapsia (sairaanhoitaja/lähihoitaja sairaalassa). 1 tai max 2. 1 on yleinen. Riippuukohan rankasta työstä ja sen yhdistämisestä perhe-elämään ja ehkä pienestä palkastakin?
Kommentit (30)
Yleensä 1-2 ja hurjan moni toisessa liitossa
työkavereilla on pääosin 2 lasta. Muutamalla 3, mutta yhdelläkään ei enempää. Osa lapsettomia.
siis 3 lasta on aika usealla työkaverillani, myös mulla. Parilla 2 ja on jollain 1, mutta ehkä lisää tulossa..?
opettajilla 2-4. Usealla tuntemallani johtajalla 4, lastenhoitajilla 1-2.
Niillä kollegoilla, joilla on lapset tehtyinä, on 3-4 lasta. Meilläkin on 3.
kaikki miehiä:
useimmilla 3 (joillakin 2-4)
työkavereilla lienee yleensä 1-2 lasta, mullakin vain yksi.
Yksi lapsi on aika monella.
Naisilla lapsia yleensä 0-2, mutta miehillä se normi 2-4...
Tässä on selkeä epäsuhta sukupuolen mukaan.
Useimmilla yksi lapsi, mutta monilla ei vielä ole ainuttakaan (ovat niin nuoria)
Itsellänikin on yksi lapsi, toinen toiveissa..
Itsellämme neljä, lähimmillä luokanope tutuilla parilla kaksi, yleensä kolme, kahdella muullakin neljä ja yhdellä kuusi.
töissä Lontoossa kansainvälisessä firmassa. Lapsia 0-2. Isommat perheet taitaa olla alemman sosiaaliluokan ihmisillä.
Tai sitten niillä, kenellä on lapsia eri miehille, niin niillä on monta lasta.
tuotekehityksessä.
Työkavereillani on 0-8 lasta.
Lapsettomat ovat yhtä lukuunottamatta hvyin nuoria.
Perheellisistä suurimmalla osalla on 3-5 lasta.
Minulla on 2, mutta haluaisin isomman perheen.
on niin paljon uusperheitä, missä on minun, sinun ja jonkun muun kakaroita, niin tottakai lapsia on enemmän kuin ennen. Ei se 3-4 lasta niin ihmeellistä ole.
Kaikkea välillä 0-8. Ei liene yllättävää, että suurimmat lapsiluvut olivat miehillä.
paljon sinkkuja ja lapsettomia. Ne keillä on lapsia, useimmiten 1-2 lasta. Yhdellä ainoalla (mies) 3 lasta mutta todella pitkillä ikäeroilla tyyliin 8 vuotta.
Itselläni siis 2.
Nuo aikaisemmin mainitsemani lapsiluvut ovat muuten samoille vanhemmille, eivät ole eroperheitä ketkään. Ja olemme tästä jutelleetkin, että olettavatkohan ihmiset että nykyään kolme - enemmän lapsia tarkoittaa eroperhettä, vaikka näin ei läheskään aina ole. Unohdin listasta vielä yhden entisen lähimmän kollegani perheen, jossa on viisi lasta ja samat vanhemmat.
3 lasta, ei tietty koko yliopistossa :)
ja useimmilla yksi tai nolla lasta. Yhden tiedän jolla 4, mutta hän onkin jokin sosiologi, joka ei sovi ollenkaan virastomme ammattikuntaan, mikä lie urapolultaan eksynyt lintu.
meillä on työporukassa todella vähän lapsia. Tiedän vain yhden, jolla on 3, muilla jos lapsia on, on korkeintaa kaksi. Itsellä on yksi ja ajattelen, että jää tähän.